Mitä öljyä kannattais käyttää 2.5 tdi -99 koneessa. Kilsoja on 275tkm eikä välttämättä huvittais satsata 100 euroa öljyihin...
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Mitä öljyä 2.5 tdi koneeseen?
Collapse
X
-
Ilmeisesti tämä VW 504.00/507.00 luokituksen öljy käy kaikkiin VAG diesel moottoreihin, poislukien V10 TDI ja R5.
Lähde: http://www.autowiki.fi/index.php/VAG...04.00.2F507.00
Comment
-
Mobil1 ei sovi tuohon koneeseen. Jos laitat niin tod-näk hetken päästä se öljypohjan huohotin on tukossa ja savua tulee omiksi tarpeiksi.
Öljyn kanssa ei kannata paljon säästää tuon koneen kanssa. Tietty jos vaihtaa öljyt 7-8 tkm välein niin sitten voi ottaa jotain halvempaa kuin Castrolin oikeat.
Comment
-
Ehkä niin, että ne ovat saaneet keskimääräistä vähemmän moitteita kisa-puolelta ja raskaan kaluston puolelta? Merkillä ollut jo pitkään öljyanalyysipalvelu, mikä säästää kustannuksia raskaalla puolella. Tutustuin maahantuojaan 90-luvun alussa pelkästä mielenkiinnosta Raumalla asuessani. Sain tuotteista hyvän vaikutelman ja pääosin niitä sittemmin käytellyt raskaassa ja lähinnä kevyessä kalustossa, ongelmitta.
Omakohtaisesti olen havainnut tdi:n öljynkulutuksen olleen Elitellä hieman suurempi kuin oli Castrolilla. Olen kuullut huhua ongelmista Kendallista normiöljyyn palaamisessa, mitä en usko. Kokemusta tästä voisin hankkia vaikka portterin 2.4D:llä.
Comment
-
Joskus joku sanoi väitti, että Shellin "Shell Helix diesel plus VA" olisi hinta-
laatu suhteeltaan OK tavaraa noihin. Tuota olen sitten padalle juottanut
viimeiset 80t km kotikonstein vaihdellen siinä 13..15t km välein.
Eipä tuossa sen ihmeempää kerrottavaa ole ollut. Ainakin siinä pitäisi olla
mukana ne pumppusuutinten korkeapaine lisäaineet joista voi tuurilla olla
apuja myös noihin tuon masiinan nokka-akseli mysteerioihin.
Mitä mieltä raati tästä liemestä ?
http://www.shell.com/static/fi-fi/do...us_va_5w40.pdf
Comment
-
Kävin tänään kattelemassa öljyjä,mutta en oikeen osannut päättää mitä castrolin öljyä ostaisin. Myyjä suositteli jotain mobilin öljyä tuohon koneeseen,mutta jotenki tuntuu että castrolia laittasin mielummin, vielä kun osais päättää mitä castrolin öljyä alkais käyttää. Öljyn ei välttämättä tarvitsis olla longlifea koska ajattelin vaihtaa öljyt maksimissan 15tkm välein,vai onko longlifeöljy sitte jotenki parempaa tuollekki vaihtovälille?
Comment
-
No vaikea kai se on sanoa mikä on parempaa kuin toinen.
Itsekin paljon käytin Magnatecia Audeissa, kunnes hoksasin että Teboil Diamond samalla viskositeetilla on voittanut testejä.
Siitä saakka olen Teboilia käyttänyt.
Se on vähän halvempaa kuin Castrol, ja sen saatavuus on helpompaa.
Castrolia tahtoi autot kuluttaakin vähän, mutta Teboilia ei. Joidenkin mielestä se on parempaa mitä kuluu, tiedä sitten?
Comment
-
Teboilin Diamond Dieseliin itsekkin siirryin kun sitä saa kympin tonkissa ja pysyy hyvin koneessa, vaihtovälin aikana ei öljynpinta silminnähden tipu mittatikussa.
Kokeilin alkuun Mobilin ja Castrollin vastaavia öljyjä mutta ne ei oikein pysyny koneessa, vaihtovälinä kun olen kymppiä pitänyt niin 3-6dl sai lisäillä tuolla vaihtovälillä.
Comment
-
Teboil Diamond Dieseliin siirtymisen jälkeen moottorin (afn) käyntiääni tuli pehmeämmäksi kuin entisellä Mobil ykkösellä. Öljyn kulutuskin on mielestäni laskenut aavistuksen.
Vaikeahan sitä tosiaan on sanoa mikä noista on parempaa kuin toinen. Mobil on perinteisesti ollut hyvin "ohutta" muihin merkkeihin verrattuna. Mutten ainakaan itse havainnut talven kylmäkäynnistyksissä mitään ongelmaa Teboiliin siirtymisen jälkeen, ennemminkin päinvastoin.
Teboilin öljyn suuntaan käännyin sen hinnan takia ja saatavuuskin sillä on ihan hyvä, testeissäkin on tainnut pärjätä kuten Aki jo mainitsi.
Tärkeämpää minusta on huolehtia riittävän säännöllisestä öljynvaihdosta, kuin miettiä mikä öljyistä on parempaa.
Comment
-
Tarkennan sen verran, että käytän tosiaan Teboil Diamondia, EN sitä Diesel versiota.
Jossain päin suomenniemeä dieselversio maksaa kuulemma saman verran kuin normaali timantti, mutta täällä hintaeroa on 5-6e/kannu normaalin Diamondin eduksi.
Tavallinen Diamond käy jakajapumpullisiin ihan yhtä hyvin kuin dieselversio. Dieselversiossa lienee jotain lisäaineistusta sen verran, että on saanut pumppariluokituksen, joten en ole katsonut tarpeelliseksi maksaa sitäkään lisäainelisää siitä.
Comment
Comment