mulla näkyy näyttävan 10,9l kaupunkiajoa,kesällä levin(1600km) reissu 8,2l
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
A6 2.5tdi -99 aut kulutus
Collapse
X
-
AFB ja tippi vieny matkassa minun ajolla noin 7 ja vaimolla vähän alle, jopa 6 kulutusta kun välistä joutunu hitaammin ajeleen(alle 90km/h). Keskikulutus ollu 7.5-8 riippuen minun osuudesta ajomäärään... ;D Toinen pirssi vie aika tarkkaan 13l/100km korkeaoktaanista, että kyllä tuolla dieselillä hitusen säästää kun kilometrejä tulee kuussa reilu 5000.
Comment
-
Mullakin näyttää tietokone noin puoli litraa enemmän verrattuna kun itse mittaa täydestä täyteen. Mä pääsin lukemaan 7,1 140km/h nopeudella ruåtsin läpiajossa. 2,5TDI+tiptronic, etuveto A8. Normaali työmatka-ajossa, webaston kanssa 8,2.
Comment
-
2.5 TDI ja kulutus
Kulkine on A6 Avant 2.5 TDI AEL -97 ja ZF:n automaatti, EI webastoa. Itsekin säikähdin ajotietokoneen näyttämää n. 8 l/100km. Ajotapani on 95% pitkää matkaa loput kaupunki-ajoa, moottoriteitä hyvin harvoin.
Meinasin myydä koko rakkineen pois, koska ajan kuitenkin työni puolesta 65-70 tkm vuosittain, jolloin polttoaineen kulutus näyttelee nykyhinnoilla jo aika isoa osaa...
No rauhoituin ja laskin itse kulutuksia kesällä 5000 kilometrin taipaleelle, sain todellisen kulutuksen putoamaan 6,5--6,7 l/100km, jonka tälläinen "vanhan liiton" Diesel-automaatti saa minusta viedäkin...
Sinänsä ajotietokone saa näyttää mitä lystää, mutta polttoaineen loppumisen herjaus kojelaudassa ärsyttää, vaikka aineella pääsisi vielä helposti sen 150 kilometriä...
Kysymys kuuluukin ; VAG-Comillahan voi kalibroida ajotietokonetta, mutta mitäpä muuttujaa "kaavasta" muutetaan, jos ajotietokone valehtelee sen 20 % ??
Onko polttoaine-mittarin mittaviesti virheellinen, vai mitä pitäisi tehdä ??
PekkaViimeksi muokannut pee1975; 4.11.2008, 10:46.
Comment
-
tuli tuossa ajeltua reilu 500km, suurin osa matka-ajoa. ajotietokone näytti keskikulutukseksi 8.1l/100km.
autona audi a6 avant AKN 2.5 tdi + tippi loota. onko tuolla aina noin huimia nuo kulutukset?
tuossa vanhemmassa (AEL 2.5 tdi avant+manuaali aski) olen tehny useamman kerran saman reissun kulutuksen ollessa n.6.5 l/100km(talvella) ja useampi reissu kesällä tehty 4 hengen kuormalla ilmastointi päällä kulutuksen ollessa 5.2l/100km ja pohjosen reissuja vaunuperässä (1400kg) kulutuksen ollessa 11l/100km.
johtuuko tuo tipin kulutus ihan vaan talvikelistä vai onko odotettavissa samanlaisia kulutuksia kesälläkin?
paljonko teillä manuaali vaihteisena nuo kulutukset on ollu vastaavassa autossa?
entä nelikkona ja nelikko+tippi
Comment
Comment