Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

AFN vuotaa diisseliä

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • AFN vuotaa diisseliä

    Profiilin auto vuotaa polttoainetta syöttöpumpulta (reilusti). elikkä pumppua päältä päin katsottuna toisen liitoskohdan välistä. Vuodon ilmestyessä auto toimi normaalisti. Luin vika koodin (65535.u48023 internal control module memory checksum error) ja nollasin koodin, mutta nyt auto ei käynnisty?
    Pumppua ei varmaankaan kannata itse paljon availla?
    Mikä vuodon on aiheuttanut? Olisko kellään vastaavia kokemuksia tai ideoita.

  • #2
    Onkohan autossa joku lastu, tuo vikakoodi tulee yleensä siitä.
    Pumpun vuoto ja tuo vikakoodi ei ole yhteydessä toisiinsa, eikä tuon koodin nollaus pitäis mitään käynnistyvyyteen vaikuttaa, kai...

    Jospa se vaan hörppää ilmaa nyt siitä välistä, tai ainetta ei mene tarpeeksi läpi. Liitos mistä se vuotaa on pumpun ns. kansi mitä saa auton pituussunnassa säädettyä (käytetään mm. iq:n "hammeroinnissa").
    Olet kai tarkastanut, että ne torxit ylhäältä käsin katsottuna on tiukassa?
    Jos nyt sattuis olemaan niin, että ovat löysässä, niin pumpun kansikin on voinut päästä liikkumaan siten että syötöt on ihan päin kuusta ja ei lähde tulille sen takia.

    Comment


    • #3
      Mahdollista, että sitä on hammeroitu ja tiiviste mennyt rullalle kolmiokantaisen pultin juuresta, kun sitä ei ole saatu löysättyä.
      Viimeksi muokannut jamietti; 29.5.2008, 18:20.

      Comment


      • #4
        Ei oo lastua. ja pulttien kireyttäkin kokeilin. Vein auton pajalle laitettavaksi, saa nähdä mitä ne tuumaavat.

        Comment


        • #5
          Mulla vuotaa afn kans dieseliä just tuon kolmiokantaisen tyvestä.

          Oisko jollain räjäytyskuvaa että sais vuodon korjattua tai mitä sen kannan alta löytyy ja kestääkö sitä ruuvailla?

          Comment


            #6
            Tämmöinenkö?

            Comment


            • #7
              just semmonen. kiitos

              mitä toi osa nro. 33 tekee että kestääkö tuota kolmiomutteria käyttää pois ilman isompia säätö-operaatioita?

              Comment


              • #8
                tämä nyt ei liity tähän mut . mun afn nykii 2000 rinkiä niin rupee paiskimaan 1900-2100 sillävälillä seilaa kokoajan . vaihdoin suodattimen ei auttanu onko tämä ny taas joku anturivika vai ?

                Comment


                  #9
                  Perinteisesti turbiininlukko luistaa eli ei pelitä kunnolla. Automaateissa vain moista ilmenee. Volkkarilla korjaus moiseen on vaihtaa uusi momentinmuunnin.

                  Toivotaan, ettei moinen ole syynä, varsinkin kun sullon nyt se lastukin jne.

                  Comment


                    #10
                    Alkuperäinen kirjoittaja Rune
                    just semmonen. kiitos

                    mitä toi osa nro. 33 tekee että kestääkö tuota kolmiomutteria käyttää pois ilman isompia säätö-operaatioita?
                    VAG-Cat kertoo sen olevan sulkutulppa. Yläpuolella (osa nro 8) on 'Fuel Cut-Off Solenoid'. Tiedä sitten ovatko keskenään miten tekemisissä. Jostain syystähän tuo tulppa on tuohon laitettu. Jos ei sitä ikinä missään tapauksessa tarvitse avata, sen olisi voinut jättää varmaan poiskin..?

                    Comment


                    • #11
                      Osa nro 33 oli VE-pumppujen ilmausruuvi, lienee edelleen sitä samaa, eli pois vaan ja uusi kuparitiiviste alle ja kiinni. Ei vuoda.

                      Fuel cut off on sammutussolenoidi. Jos ei pelaa ei lähde käyntiin tai jopa voi sammua ajossa. Huolletaan pitämällä virtaliitin kireänä ja eriste puhtaana. Naputtamalla kylkeen voi saada hetkeksi toimimaan että pääsee kotia. Yleensä aika pitkäikäinen jos Bosch.

                      Comment

                      Working...
                      X