Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Vikaa vaiko ei

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Vikaa vaiko ei

    Kyseessä 2.5 tdi (manuaali) kulkupuoli. Ennen ollut bensa koneisia Audeja ja tuo diesel pikkusen vielä hakusessa.
    Tuntuu kuitenkin ettei veto ominaisuudet ole ihan sellaiset kun pitää. kunnollinen piikki vedossa tulee joskus 2500/min, eikös tämän moottorin pitäisi vetää jo aika mukavasti 1400/min paikeilta kun väännön huippu alkaa jo sieltä?

    Onkohan jossain vikaa?

    Edellinen 2.8 bensa tuntui kyllä huomattavasti virkeämmältä.

  • #2
    2,5 koneisia sen paremmin tuntematta sanoisin, että vag-com käteen ja MAF-arvoja lokittamaan, eli actualin pitää olla väh sama kuin specified koko ajan.

    Comment


    • #3
      Itsellä samanlainen lelu, juuri äskettäin n.160tkm mittarissa vaihdoin maffin (joka oli alkuperäinen) ja veto parani alta kahden tonnin kierroksilla tuntuvasti. Kyllä silti kohtuullinen potku juuri tuossa 2500 paikkeilla. Itse pitänyt sitä lähinnä ominaisuutena.
      Paljonkos on mittarissa?

      Comment


      • #4
        vaihdoin maffin (joka oli alkuperäinen) ja veto parani alta kahden tonnin kierroksilla tuntuvasti
        bingo sanoisin? =)

        Comment


        • #5
          Autolla on ajettu 130tkm.
          Mitä tuo maf kustantaa? Onko vaikea vahtaa?

          Comment


          • #6
            Ei ole vaikea vaihtaa,siinä ilmanputsarikotelon vieressä (ainakin näissä pikkukoneissa),mutta kannattaa tutkia niitä arvoja ennenkö lähtee vaihtamaan. Maksaa kuitenkin muutaman satasen.

            Comment


            • #7
              MAF:en hinnat vaihtelee siinä 100-200e. Voit tosin alkuun koittaa puhdistaa vanhaa esim. CRC:n contact cleanerillä tai vastaavalla elektroniikan puhdistusaineella. Älä käytä WD40:ä tai vastaavia voiteluainepohjaisia "puhdistajia"!

              Comment


              • #8
                Vaihto helppo, siinähän se ilmanputsarikotelon vieressä. Hintaa n.140? VW/Audi-diilereillä, mutta Skodaliikkeen varaosista pari kymppiä vähemmän. Käy kyselemässä osanumerolla 059906461M ja tasan saman paketin sieltä skodaliikkeestä saa...

                Comment


                • #9
                  Miten noita maffin arvoja tarkkaillaan sillä VAG-Comilla. Voiskiko joku antaa joitain ohjetta siihen. VAG-Com löytyy ja toimiikin.

                  Comment


                    #10
                    Sieltä moottorin kontrollerin alta Measuring Blocks-nappi. Siellä on muitakin yksittäisiä anturi tietoja.
                    Pitäisi (en muista numeroa ulkoa) löytyä ryhmä (group), jossa on MAF Specified ja MAF Actual tjsp..

                    Comment


                    • #11
                      http://www.ross-tech.com/vag-com/cars/tdi.html

                      Comment


                      • #12
                        Ainakin joissain malleistta (AFN muunmuassa) specifeid maximi on 850,mutta kunnossa olevan maffin pitää antaa täyskaasulla 1000-1100.
                        Siitä näkee maffin kunnon, kun seurailee arvoja kiihdyttäessä ja tutkii, laahaako actual jäljessä.pitäis mennä samoissa tai edellä.

                        Comment


                        • #13
                          Vag com näyttää kahta maffin arvoa, (vasen ) antaa täys kaasulla 879,2 @ 2200-3800 rpm ja toinen arvo oikean puoleinen arvoa 500-600 riippuen kierrosluvun kasvusta, kumpi näyttää onko maf kunnossa.

                          Comment


                          • #14
                            Se vasen (specified) on arvo joka pitäisi toteutua vähintään, eli oikeanpuoleisen arvon (actual) pitäisi pysyä tuossa kyydissä mukana.

                            Näyttäis vikaa olevan maffissa kun noin paljon jää pyydetystä.

                            Comment


                              #15
                              Juu Maffi varmaan ehtoopuolella jos tollasia arvoja tulee.
                              Monasti ylikin specified arvon antava maf on huonona.

                              Comment


                              • #16
                                Kuten 3 viestiä sitten jo totesin, yli tuhatta pitää maffin antaa actualiksi melkein koko täyskaasuvedon ajan. Tuommoinen max 500-600 on jo todella huonossa hapessa maffi.
                                Yksi kikka kolmonen on porata kuumalankamaffin takaseinään reikä, jolloin ilma virtaa maffissa paremmin ja maffi antaa isompaa arvoa. rälläkällä anturi irti kotelosta (siinä on jotkut spesiaaliruuvit),itse siis vedin ruuvinkannat poikki laikalla ja lopuksi uudet ruuvit tilalle.

                                maffin putsaaminenkin saattaa auttaa, mutta tuolla 5-10mm reiän poraamisella saa vähän potkua.

                                Comment


                                  #17
                                  Em. kikoilla MAFfia voi tekohengittää uutta anturia odotellessa. Vaihdettava se on kuitenkin jossain kohtaa ja jo väsynyt anturi ei kauaa enää taistele uupumusta vastaan. Ei ainakaan noin pahasti väsynyt.

                                  Ilmanputsarin kun pitää kunnossa (siis vaihtaa riitävän usein), tuo MAFfikin kestää pidempään. Samoin suosittelisin unohtamaan vapaavirtaussuodattimet, niistä kun taitaa olla näissä vielä hyvin nimellinen hyöty, jos sitäkään. Meidän Passatissa on ainakin 100 tkm (itse enole joutunut sitä vaihtamaan) ajettu MAF ja edelleen täydessä iskussa.

                                  Ja kun Jari uuden anturin vaihdon jälkeen painat ekan kerran kaasua, ota vähän parempi etunoja, kuin normaalisti. Voi tuntua auto jonnin verran pirteämmältä.

                                  Comment


                                  • #18
                                    MAFfi vaihdettu, tuntuu ainakin pikkulenkin jälkeen tehokkaammalta toi kone, pitää katsoa vielä vag-comilla noita arvoja, jospa ne oisivat sillä muuttuneet.
                                    Kiitoksia vinkeistä.
                                    Viimeksi muokannut kapeorama; 5.8.2008, 12:14.

                                    Comment

                                    Working...
                                    X