Jotta voisit osallistua keskusteluihin, sinun pitää ensin rekisteröityä. Rekisteröityminen edellyttää sitoutumista foorumin käyttöehtoihin. Rekisteröidy täällä.
Jos olet ensimmäistä kertaa tällä foorumilla, ole hyvä ja tutustu ensin jo kysyttyihin kysymyksiin. Kysymykseesi löytyy mahdollisesti jo useita vastauksia. Hae vanhoja kysymyksiä ja vastauksia täältä.
Osat merkkitiskiltäkin äkkiä katsottuna alta 200e, jos ottaa vesipumpun vaihto-osana.
Jossain osaavalla pikkupajalla teetettynä kaikkiaan siellä 300-400e kintaalla, riippuen vähän siitäkin mistä osat hankkii.
Itse varasin juuri AWX:n hihnan vaihdon Laakkoselle. Sisältyy hihna kiristimineen ja rullineen, vesipumppu, nesteet, kuningaspultti ja hihnapyörän pultit, ilmastoinnin hihna ja moniurahihna. 540€ käski varata rahaa, joten taisivat VV-autolla tarjota sinulle koko 90tkm huoltoa?
Alkuperäinen kirjoittaja turbokiisseliNäytä viesti
Itse varasin juuri AWX:n hihnan vaihdon Laakkoselle. Sisältyy hihna kiristimineen ja rullineen, vesipumppu, nesteet, kuningaspultti ja hihnapyörän pultit, ilmastoinnin hihna ja moniurahihna. 540€ käski varata rahaa, joten taisivat VV-autolla tarjota sinulle koko 90tkm huoltoa?
Epäilen:
"
Hei!
Jakohihnan vaihdon kustannus autoonne on n. 990E sisältäen kaikki tarvittavat osat ja työn.
mulla makso 1.8t jakopää remppa tossa vantaan vw´llä 826e sisältäen just noi yllämainitut kilkkeet.et on kyl pilviin noussu noi hinnat euron myötä.ainiin vaihtohan ne viel lisäksi termostaatin.
AD-korjaamolla sanoivat, että ohjeaika jakohihnan vaihdolle pitkittäiskoneeseen on 4-5h eli käytännössä nykyhinnoilla 200-420€ jos tuntitaksa on 50-70€. jakohihnasarja AWX:ään oli 150€ ja rapiat päälle ja vesipumppu 54€ kun vanhan antaa vaihdossa. Tuohon sitten nesteet muutaman euron, moniurahihna n. 20€ ja ilmastoinnin hihna noin 10€.
ohjeaika jakohihnan vaihdolle pitkittäiskoneeseen on 4-5h
Tuossa arvetenkin keula puretaan aikalailla kokonaan, vaikkei ole välttämätöntä. Mulle Audiin vaihtotyön tehnyt kaveri on varsinainen fakiiri. Seurasin paikan päällä kun homma tehtiin, oli ilo seurata miten turhat liikkeet on karsittu minimiin. Homma hoitui puolessa tuosta ns. ohjeajasta. Ei ole ihme, että ko. pajalle on yleensä 4-6 viikon jono.
Jotain ammattitaidosta kertonee sekin, että on vaihtanut IV Golfin kytkimen alle neljän tunnin. Mutta sorry, meinaa jo karata vähän offtopic.
Itsellä myös pian vaihto edessä ja tarvikeliikkeestä kävin osia kysymässä. Hihna, kiristimet, ohjainrulla/rullat ja vesipumppu n.230€ Auto toi profliilin mukainen.
Osittain OT koska kone ei ole AHF vaan ATL. Jakopäänhihnan vaihtotyön (sis. kiristimet ja vesipumppu) hinta-arvio 1.102 euroa. Paikkana Audi Center Helsinki. Pakko kai hinnasta huolimatta viedä sinne. ATL-koneisia pikkukakkosia on tietääkseni yhteensä kolme Suomessa joten todennäköisyys sille että jossain olisi homma tehty ennenkin, on aika pieni. Sylettää jo valmiiksi.
Niin just, että siinä on moniurahihna, sen kiristin ja sen sellaista.
Ei ihme, että on hintaa.
Sitten tuntuis, että noita rullia on muutenkin liikaa. Itte kattelin ettei jakohihnalla ole kuin kiristinrulla ja ohjainrulla, mihin ne muut rullat sitten menee...?
Ei ymmärrä.
Edit: Jaa, on kait niitä rullia jakopäässäkin neljä yhteensä näemmä. Sai albumista ensin sellaisen käsityksen, että jos konekoodi tämä, niin nämä kaksi rulla ja jos tämä, niin ne toiset kaksi.
Tai sitten ei ole kuin kaksi rullaa, en totta vie oikein ymmärrä tota nyt. Pitää vissiin ottaa omasta yläkoppa auki ja kattoo.
No jos katsoo albumista kuvaa, joka nyt ei välttämättä kerro totuutta kun siinä on monen koneen vaihtoehdot samassa kuvassa, niin siinä olis kolme rullaa.
AFN:ssä/AHU:ssa on kaksi rullaa.
Jotainhan siinä AHF:ssä on enemmän kun marmorilla repair kitti AHF:ään maksaa 235e ja AFN:ään/AHU:un 110e.
Ei oikein löydä mistään netistäkään kuvaa, joten täytyy ottaa koppa auki niin näkee itsekin millainen systeemi se nyt oikein on.
Soon moniurahihnanrulla.... Enkä niitä kyllä vaihtais siis tota ja kiristintä jossej pidä mitään ääntä..
Kyllä sieltä jotain kahinaa kuuluu. Se tosin loppuu kun näpäyttää ilmastoinnin pois.
Mutta kuuluu joskus myös ilmastoinnin ollessa pois päältä :)
Se on sellainen toistuva hankaava ääni. 2 kertaa sekunnissa.
Tuolla on kolmea eri jakopääsatsia AHF-koneelle; mikähän se noista sitten on?
Ja lisäksi tarvitsee noita rullia ja kiristimiä ym., joita ei tuolta näytä orggis osanumeroilla löytyvän. Menee vähän turhan hankalaksi meikäläiselle..
Nyt olisi remontti takana. Kaikki siis vaihdettiin, tämän lisäksi imusarja puhdistettiin, tosin ei ollut edes likainen. Lisäksi hehkutulpat vaihdettiin. Hintaa koko remontille tuli osineen reilut 400 euroa. Ihan mielelläni maksoin :)
Itse varasin juuri AWX:n hihnan vaihdon Laakkoselle. Sisältyy hihna kiristimineen ja rullineen, vesipumppu, nesteet, kuningaspultti ja hihnapyörän pultit, ilmastoinnin hihna ja moniurahihna. 540€ käski varata rahaa, joten taisivat VV-autolla tarjota sinulle koko 90tkm huoltoa?
Osineen kaikkineen 400e? Ei ollenkaan paha mun mielestä kun katsoo mitä on tehty.
Okei hehkujen vaihto ja imusarjanputsaus ei ole niitä vaikeimpia hommia lisäksi, mutta silti.
Comment