Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

1.9 Tdi (AHF) Jakopääremontin hinta?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 1.9 Tdi (AHF) Jakopääremontin hinta?

    Tässä 180tkm lähestyy ja remontti edessä. Mitä tuo mahtaa maksaa?
    Ilmeisesti ei niin paha homma kuin 2.5 Tdi:ssä?
    Osat + työ?

  • #2
    Merkkiliikkeessä vesipumpun vaihdon kanssa ja osineen n. 500-550€

    Pikkukorjaamoilla 300-700€

    Comment


    • #3
      Alkuperäinen kirjoittaja turbokiisseli Näytä viesti
      Merkkiliikkeessä vesipumpun vaihdon kanssa ja osineen n. 500-550€

      Pikkukorjaamoilla 300-700€
      Kyselin tänään VV-Autolta; 990 euroa. :)

      Comment


      • #4
        Osat merkkitiskiltäkin äkkiä katsottuna alta 200e, jos ottaa vesipumpun vaihto-osana.
        Jossain osaavalla pikkupajalla teetettynä kaikkiaan siellä 300-400e kintaalla, riippuen vähän siitäkin mistä osat hankkii.

        Comment


        • #5
          Itse varasin juuri AWX:n hihnan vaihdon Laakkoselle. Sisältyy hihna kiristimineen ja rullineen, vesipumppu, nesteet, kuningaspultti ja hihnapyörän pultit, ilmastoinnin hihna ja moniurahihna. 540€ käski varata rahaa, joten taisivat VV-autolla tarjota sinulle koko 90tkm huoltoa?

          Comment


          • #6
            Alkuperäinen kirjoittaja turbokiisseli Näytä viesti
            Itse varasin juuri AWX:n hihnan vaihdon Laakkoselle. Sisältyy hihna kiristimineen ja rullineen, vesipumppu, nesteet, kuningaspultti ja hihnapyörän pultit, ilmastoinnin hihna ja moniurahihna. 540€ käski varata rahaa, joten taisivat VV-autolla tarjota sinulle koko 90tkm huoltoa?
            Epäilen:


            "
            Hei!

            Jakohihnan vaihdon kustannus autoonne on n. 990E sisältäen kaikki tarvittavat osat ja työn.

            -Sini Hartikaien, VV-Auto Vantaa"

            Comment


            • #7
              Olis tietty mielenkiintoista nähdä erittely osien ja työn hinnoista.
              Vesipumppukin on pelkästään 150e, mutta vaihto-osana 50e.

              Comment


              • #8
                mulla makso 1.8t jakopää remppa tossa vantaan vw´llä 826e sisältäen just noi yllämainitut kilkkeet.et on kyl pilviin noussu noi hinnat euron myötä.ainiin vaihtohan ne viel lisäksi termostaatin.

                Comment


                  #9
                  Omaani teetätin viime marraskuussa, hammashihnasarja (AFN) 110€ Laakkoselta + kampiakselin pultti 3€. Vaihtotyö pikkukorjaamolla (tekijänä OIKEASTI Vaggineisiin perehtynyt ammattilainen) 78,75€. Melkein hymyssä suin maksoin.

                  Keulan avaaminen/purkaminen/kokoaminen vie pitkittäiskoneisessa aikansa, itse vaihtotyö ei kauan kestä.

                  Comment


                  • #10
                    AD-korjaamolla sanoivat, että ohjeaika jakohihnan vaihdolle pitkittäiskoneeseen on 4-5h eli käytännössä nykyhinnoilla 200-420€ jos tuntitaksa on 50-70€. jakohihnasarja AWX:ään oli 150€ ja rapiat päälle ja vesipumppu 54€ kun vanhan antaa vaihdossa. Tuohon sitten nesteet muutaman euron, moniurahihna n. 20€ ja ilmastoinnin hihna noin 10€.

                    Comment


                      #11
                      ohjeaika jakohihnan vaihdolle pitkittäiskoneeseen on 4-5h
                      Tuossa arvetenkin keula puretaan aikalailla kokonaan, vaikkei ole välttämätöntä. Mulle Audiin vaihtotyön tehnyt kaveri on varsinainen fakiiri. Seurasin paikan päällä kun homma tehtiin, oli ilo seurata miten turhat liikkeet on karsittu minimiin. Homma hoitui puolessa tuosta ns. ohjeajasta. Ei ole ihme, että ko. pajalle on yleensä 4-6 viikon jono.

                      Jotain ammattitaidosta kertonee sekin, että on vaihtanut IV Golfin kytkimen alle neljän tunnin. Mutta sorry, meinaa jo karata vähän offtopic.

                      Comment


                      • #12
                        Itsellä myös pian vaihto edessä ja tarvikeliikkeestä kävin osia kysymässä. Hihna, kiristimet, ohjainrulla/rullat ja vesipumppu n.230€ Auto toi profliilin mukainen.

                        Comment


                          #13
                          Osittain OT koska kone ei ole AHF vaan ATL. Jakopäänhihnan vaihtotyön (sis. kiristimet ja vesipumppu) hinta-arvio 1.102 euroa. Paikkana Audi Center Helsinki. Pakko kai hinnasta huolimatta viedä sinne. ATL-koneisia pikkukakkosia on tietääkseni yhteensä kolme Suomessa joten todennäköisyys sille että jossain olisi homma tehty ennenkin, on aika pieni. Sylettää jo valmiiksi.

                          Comment


                          • #14
                            Sain varaosien hinnat VV-Autolta. Kertokaa jos tästä puuttuu jotain?

                            JAKOHIHNA 57€
                            KIRISTYSRULLA 70,4€
                            RULLA 29,8€
                            KÄÄNTÖRULLA 31,2€
                            RULLA 61,2€
                            LUKKOMUTTERI M8 1,4€ (4kpl)
                            PULTTI M10X55X32 6€
                            VESIPUMPPU 45,8€
                            K.KOLORUUVI M8X37 2,8€ (4kpl)
                            LATURIN HIHNA 42,89€
                            RULLA 51,2 €
                            KIRISTIN 126,4 €

                            Yhteensä 526 euroa.

                            Mukavia hintoja ;)

                            Comment


                            • #15
                              viimeinen kiristin lienee moniurahihnan kiristin? Mitähän rullaa tuolla toiseksi viimeisellä tarkoitetaan?

                              Comment


                              • #16
                                Alkuperäinen kirjoittaja turbokiisseli Näytä viesti
                                viimeinen kiristin lienee moniurahihnan kiristin? Mitähän rullaa tuolla toiseksi viimeisellä tarkoitetaan?
                                Tässä vielä lista osanumeroineen:

                                JAKOHIHNA 038109119D
                                KIRISTYSRULLA 038109243N
                                RULLA 58109244
                                KÄÄNTÖRULLA 038109244E
                                RULLA 038109244M
                                LUKKOMUTTERI M8 2kpl N 90074401
                                PULTTI M10X55X32 4kpl N 9059602
                                VESIPUMPPU 038121011AX
                                K.KOLORUUVI M8X37 N 90339605
                                LATURIN HIHNA 038903137J
                                RULLA 038145276
                                KIRISTIN 038903315C

                                Comment


                                • #17
                                  Niin just, että siinä on moniurahihna, sen kiristin ja sen sellaista.
                                  Ei ihme, että on hintaa.

                                  Sitten tuntuis, että noita rullia on muutenkin liikaa. Itte kattelin ettei jakohihnalla ole kuin kiristinrulla ja ohjainrulla, mihin ne muut rullat sitten menee...?
                                  Ei ymmärrä.

                                  Edit: Jaa, on kait niitä rullia jakopäässäkin neljä yhteensä näemmä. Sai albumista ensin sellaisen käsityksen, että jos konekoodi tämä, niin nämä kaksi rulla ja jos tämä, niin ne toiset kaksi.
                                  Tai sitten ei ole kuin kaksi rullaa, en totta vie oikein ymmärrä tota nyt. Pitää vissiin ottaa omasta yläkoppa auki ja kattoo.
                                  Viimeksi muokannut A6tonen; 20.5.2008, 21:11.

                                  Comment


                                    #18
                                    Ompa monta rullaa joo. Ei AJM:ssa saati 1Z:ssa ole noin paljon vaihdettavia osia.
                                    1Z:n Gatesin jakopääsatsi maksaa semmosen reipas 60e.

                                    Enemmän osia ku V-koneissa :)

                                    Comment


                                    • #19
                                      No jos katsoo albumista kuvaa, joka nyt ei välttämättä kerro totuutta kun siinä on monen koneen vaihtoehdot samassa kuvassa, niin siinä olis kolme rullaa.

                                      AFN:ssä/AHU:ssa on kaksi rullaa.

                                      Jotainhan siinä AHF:ssä on enemmän kun marmorilla repair kitti AHF:ään maksaa 235e ja AFN:ään/AHU:un 110e.

                                      Ei oikein löydä mistään netistäkään kuvaa, joten täytyy ottaa koppa auki niin näkee itsekin millainen systeemi se nyt oikein on.

                                      Comment


                                      • #20
                                        viimeinen kiristin lienee moniurahihnan kiristin? Mitähän rullaa tuolla toiseksi viimeisellä tarkoitetaan?

                                        Soon moniurahihnanrulla.... Enkä niitä kyllä vaihtais siis tota ja kiristintä jossej pidä mitään ääntä..

                                        Comment


                                        • #21
                                          Alkuperäinen kirjoittaja jardell Näytä viesti
                                          Soon moniurahihnanrulla.... Enkä niitä kyllä vaihtais siis tota ja kiristintä jossej pidä mitään ääntä..
                                          Kyllä sieltä jotain kahinaa kuuluu. Se tosin loppuu kun näpäyttää ilmastoinnin pois.
                                          Mutta kuuluu joskus myös ilmastoinnin ollessa pois päältä :)
                                          Se on sellainen toistuva hankaava ääni. 2 kertaa sekunnissa.

                                          Comment


                                            #22
                                            Jos pelkkiä osia tarvitsee, niin täältä niitä ollaan ennenkin tilailtu ja aina on saatu halvemmalla kotiovelle, kuin marmorilta.

                                            http://www.ahw-shop.de/zahnriemensae...asserpumpe.php

                                            Comment


                                            • #23
                                              Alkuperäinen kirjoittaja UDI Näytä viesti
                                              Jos pelkkiä osia tarvitsee, niin täältä niitä ollaan ennenkin tilailtu ja aina on saatu halvemmalla kotiovelle, kuin marmorilta.

                                              http://www.ahw-shop.de/zahnriemensae...asserpumpe.php
                                              Tuolla on kolmea eri jakopääsatsia AHF-koneelle; mikähän se noista sitten on?
                                              Ja lisäksi tarvitsee noita rullia ja kiristimiä ym., joita ei tuolta näytä orggis osanumeroilla löytyvän. Menee vähän turhan hankalaksi meikäläiselle..

                                              Comment


                                              • #24
                                                Nyt olisi remontti takana. Kaikki siis vaihdettiin, tämän lisäksi imusarja puhdistettiin, tosin ei ollut edes likainen. Lisäksi hehkutulpat vaihdettiin. Hintaa koko remontille tuli osineen reilut 400 euroa. Ihan mielelläni maksoin :)

                                                Comment


                                                  #25
                                                  Itse varasin juuri AWX:n hihnan vaihdon Laakkoselle. Sisältyy hihna kiristimineen ja rullineen, vesipumppu, nesteet, kuningaspultti ja hihnapyörän pultit, ilmastoinnin hihna ja moniurahihna. 540€ käski varata rahaa, joten taisivat VV-autolla tarjota sinulle koko 90tkm huoltoa?
                                                  Vaihdetaanko AWX:ään tosiaan kuningaspulttikin?

                                                  Comment


                                                    #26
                                                    Osineen kaikkineen 400e? Ei ollenkaan paha mun mielestä kun katsoo mitä on tehty.
                                                    Okei hehkujen vaihto ja imusarjanputsaus ei ole niitä vaikeimpia hommia lisäksi, mutta silti.

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Kyllä tuo jo kuulostaa ihan ok hinnalta.
                                                      Mutta miten se lopulta noin meni, kun osien piti jo maksaa yli 500e?

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Alkuperäinen kirjoittaja A6tonen Näytä viesti
                                                        Kyllä tuo jo kuulostaa ihan ok hinnalta.
                                                        Mutta miten se lopulta noin meni, kun osien piti jo maksaa yli 500e?
                                                        Otin tarvikeosat. Sain melko hyvät alennukset tutun kautta ja lisäksi tuon työn teki kaverin kaveri :) Kuitenkin ammattimies siis.

                                                        Comment

                                                        Working...
                                                        X