Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

moottoreista

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    moottoreista

    MOI

    Sopiikko vw:n 1.6 dsl moottori audi 80 nokalle?
    Eli ovatko volkkarin ja audin 1.6 dsl-mootorit samoja?
    esim. vm 87-90?

  • #2
    Volkkarin pitkittäiskoneet sopivat myös Audiin. Poikittaisetkin hiukan puljaamalla. Tuossa ikähaarukassa koneen täytyy olla vähintään sitä vuosimallia kuin auto johon se laitetaan. Ts: kasiseiskaan ei saa laittaa esim. -86mallista konetta. Paitsi jos laitat väljän diiselin tilalle paremman, ei eroa huomaa kukaan. Mutta jos dieselöit bensa-autoa, toi kandee huomioida.

    Comment


      #3
      Ellet ole hankkinut moottoria vielä,
      kokeilepa tiedustella 1.6 turbodieseliä.
      Jos sellainen löytyy vielä intercoolerilla, saattaa
      "alakerta" koneessa olla kestävämpi (takomännät ja -veivit ym.)?
      En aivan varma tästä. Turbolliset mallit kylläkin kalliimpia.
      Itse vaihdoin Volvooni 2.4 turbodieselin imudieselin tilalle.
      Imuversioon oli odotettavissa sen verran huoltoa, että tilaisuuteni koitti... :o)

      Comment


      • #4
        1.6 D ja TD: peruskoneen erona on TD: n eri pakoventtiilit. Muuten sama kone, luulen ma.

        Comment


          #5
          Etkan mukaan männät eivät ole samat.

          Comment


            #6
            TD: ssä on öljysuihkut lohkossa ja lovet tämän takia männissä.

            Nykyään kai myydään tota lovellista mäntää kaikkiin, niin ainakin kaveri väitti kun tilasi nnitä

            Comment


              #7
              Käytännössä koneiden kestoissa ei vissiin juurikaan ole eroa, imudieseliä on surutta turboteltu ja viriteltykin, mutta ehdottomasti olen myös sitä mieltä, että td pannu kannattaa nokille heittää, jos aikoo dieselöidä.

              Comment


                #8
                Ts: kasiseiskaan ei saa laittaa esim. -86mallista konetta.
                Riittää kun moottorin tyyppi täsmää, ts. JR-moottorin (1.6TD) voi laittaa Golfiin ja Jettaan -91 saakka vaikka lohko olisi valettu vuonna -86 koska se on mallisarjaan kuuluva moottori.
                TD: ssä on öljysuihkut lohkossa ja lovet tämän takia männissä. Nykyään kai myydään tota lovellista mäntää kaikkiin, niin ainakin kaveri väitti kun tilasi nnitä
                Juuri näin, mikäli imudieselin orig männän laittaa turbokoneeseen, osuu männän helma öljysuuttimeen, tietääkseni muuten sama palikka ja nykyään myydään vain lovettua mallia.

                Comment


                  #9
                  Onko Intercooler -mallissa takomännät ja -kanget?
                  2.4 litraisessa 6-mukisessa kuulemma on.
                  Jos haluaa kestävän turbokoneen, on mielestäni hankittava
                  koko moottori. Imumoottorin turbottaminen ei välttämättä
                  kovin kestävä ratkaisu. Poikkeuksia toki löytyy.
                  Mainittakoon, että paras tietämäni otettu teho
                  1.6 TD:stä 185hv. Oli kuulemma joku kiihdytys -Caddy.
                  Kyllä lienee "pikkulavis" tuollakin teholla kulkenut, kun ei paljoa paina.
                  Paljonkohan tuosta 2.4:sta tohtis ottaa...?

                  Comment


                    #10
                    Mitkä koneet siis sopii 80 1987 nokalle?
                    Tyypit? vuosimallit? valmistajat?

                    Comment


                      #11
                      JK RA SB, jos osaan tulkita oikein. Eka ilman ahdinta, loput ahtimella.

                      Comment


                        #12
                        Alkuperäinen kirjoittaja koskmika
                        Mainittakoon, että paras tietämäni otettu teho
                        1.6 TD:stä 185hv. Oli kuulemma joku kiihdytys -Caddy.
                        Yhdestä 1,6TD Caddysta täältäpäin on penkitetty 240hv pyöriltä...

                        Comment


                        • #13
                          Pelkällä ahdonalaisen syötön säädöllä saa 1.6 -litraisesta turbosta heposia reippaasti lisää syöttöjä nostamatta. Omassani JR -koneisessa on myös TDI Passatin välijäähdytin. Talveksi ei ole uskaltanut ahtopaineita nostaa, ne on vakiot 0.6.
                          Suosittelen alkuperäisen turbokoneen hankintaa. FFP:llä on elinluovuttajia aika ajoin kaupan. Koneen historia (mistä vehkeestä alunperin) olisi hyvä tietää ennen katsastukseen viemistä, ovat aika tarkkoja paperilla olevista teholukemista.

                          Comment


                            #14
                            löytyisköhän täältä tahi muualta tarkempaa tietoa noista moottorityypeistä, ihan vasta-alkajallekin.
                            Mitä ovat, missä alunperin, alkuperät, ihan perustiedoista alk.??

                            Comment


                              #15
                              Tieto löytyy kyllä, kannattaa hankkia ensialkuun AKTE, ETOS tjsp. Privaviestin kautta esim. tieto löytää sijansa.

                              Comment


                                #16
                                no just....
                                tai sitten ei...

                                Comment


                                  #17
                                  Onko orkkikksen näköinen se 240hv Caddy?
                                  Olis kunnon "sleeperi".
                                  Tuohan tarkoittaa sitä että omasta 6-mukisesta td:stä
                                  olis saatavilla 360 hv :o), mutta kestävyys vois olla niin ja näin.
                                  Vois katketa koko vanha Volvo. :o)))
                                  Tällä hetkellä siinä on vakio 110hv.

                                  Comment


                                    #18
                                    Orkkis on, pressukatekin muistaakseni löytyy. Niin no taisi siinä 14" peltivanteet olla :)

                                    Comment

                                    Working...
                                    X