Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A6 AEL lähtee käyntiin ja sammuu samantien

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A6 AEL lähtee käyntiin ja sammuu samantien

    Autoon on tullut satunnainen vika käynnistettäessä. Auto lähtee käyntiin ja sammuu noin sekunnin parin viiveellä. Asiaan ei vaikuta onko moottori kylmä vai lämmin. Kaasun asento myöskään vaikuta eikä moottori kerkeä ottamaan kierroksia kaasu pohjassakaan ennen sammumista.

    Joskus vian tultua päälle moottori jää käymään toisella yrittämällä ja joskus pitää kokeilla kymmeniä kertoja ennenkuin sen saa jäämään käyntiin.
    Ja vika on tosiaan satunnainen eli saattaa pelata päiväkausia ihan normaalisti ja toisinaan vehtaa sitten useita kertoja päivässä.
    Viimeksi muokannut thome; 3.5.2008, 18:58. Perustelu: kirjoitusvirheitä...

  • #2
    Tossa lie jo Audin oma ajonesto? Jos näin, niin melko varmasti se.
    Tuosta jää myös vikakoodi.

    Comment


    • #3
      Kannattaa seuraavalla kerralla katsoa jääkös se avaimen kuva vilkkumaan sinne koetauluun koneen sammuttua. Jos jää niin vika on tosiaan ajonestossa, siitä löytyy aika paljon juttua haun avulla.

      Comment


      • #4
        Mulla oli samaa onkelmaa... ajonestosta se valitteli...

        mulla oli lukupuolan piuha hapettunut.. eikä se uus lukupuolakaan ole kun 150€paikkella muistaakseni...

        Comment


        • #5
          Itsellä myös tuollainen ongelma. Avainta renkuttamalla jossain kohtaa ajoneston valo lakkaa vilkkumasta ja auto on mahdollista saada käyntiin. Nyt on vaihdettua jo:
          -virtalukon pohja
          -virtalukko + lukukehä (kokeiltu vain irrallaan, mutta ei vaikutusta)
          -kokeiltu molemmilla avaimilla.
          -Myös liitokset on käyty läpi ja luurattu.
          -Akku on uusi ja jännitteet ok.

          Mitähän seuraavaksi lähtisi kokeilemaan?

          Comment


          • #6
            mulla tekee kans tuota sammumista välillä. Ja toisella lähtee aina oikein käyntiin.


            Tänään kokeilin kun kääntää virrat päälle ja odottaa 5-15 sekunttia ennen starttia ei ajonesto oikuttele. ( lämmin kone, ei joudu hehkuttaan )

            Kymmenkunta eri kertaa toistin tuon pienen ajon jälkeen ja hyvin pelas. Nooh huomenna taas uus päivä, saa nähdä mitä tuo keksii seuraavaks ..

            Comment


            • #7
              Vikakoodeista ei lie hirveästi apua.


              Control Module Part Number: 4A0 953 234
              Component and/or Version: IMMO AUZ9Z0S9550025 D77
              Software Coding: 00000
              Work Shop Code: WSC 32484
              1 Fault Found:
              01176 - Key
              07-00 - Signal to Low

              VAG-COM Version: Release 311.2-N

              Control Module Part Number: 4A0 907 401 P
              Component and/or Version: 2,5l R5/2VT EDC HS D02
              Software Coding: 00000
              Work Shop Code: WSC 00000
              1 Fault Found:
              17978 - Engine Start Blocked by Immobilizer
              P1570 - 35-00 - -


              Kertoisi että avaimen signaali heikko, mutta tekee samaa molemmilla avaimilla. Uusi avain maksaa kuitenkin sen verran, ettei ihan huvikseen sitä enää haluaisi kokeilla. Vinkkejä tarkastukseen otetaan vastaan.

              Toisella Immon purkilla voisi vielä kokeilla, mutta pitää ilmeisesti jotenkin naittaa yhteen ecun kanssa, jos sen vaihtaa toiseen?

              Comment


              • #8
                Mitäs tuollaisen aivaimen aihio sirulla maksaa?

                Eikö tuo ole vielä sen aikakauden immo, että monelta suutarilta pitäisi kopioiminen onnistua.

                Comment


                • #9
                  Suutarilla kävin kyselemässäkin, siellä laitteet luki sirut hienosti. Muistaakseni tuo pystyura avain immolla maksoi 60-70e. Marmorin hinnasta ei tietoa.

                  Edit: Yleismittarilla tarkastettu akun jännite, pyörii ihan normaaleissa lukemissa. Jostain syystä kuitenkaan mittaristossa oleva jännitemittari ei tarjoa ihan järkeviä lukemia. Näyttää 8-10v ennen kuin edes alkaa starttaamaan. Voisiko jännitehäviötä syntyä jossain matkalla näin paljon, jonka takia tuo lukukehäkään ei toimi oikein? Pystyisikö mittaamaan jostain, onko tietoa noista immon liittimistä, minne pinneihin tulee käyttöjännite?
                  Viimeksi muokannut Razur; 2.3.2010, 12:45.

                  Comment


                  • #10
                    Jos mittaristossa jännite noin alhainen, niin käsittääkseni siitä voisi johtuakin. Työkaverilla kanssa oli ongemia Borassa ajoneston kanssa ja akun vaihdolla loppui temppuilu. Oli pajalla sanoneet, että VAG vehkeissä kun jännite tipahtaa 10v tienoille, niin alkaa ajonesto iskeä päälle.

                    Comment


                      #11
                      Tuohon mittariston volttimittariin ei liene täysin luottaminen. Mulla on uusi akku ja sen mukaan aamulla olisi 11v vain akussa virtaa. Max lataus on 14v kyllä. Eikös näissä ollut latausjännite 13.8?
                      Startatessa tippuu 9 voltin tienoille.
                      Pitäis vielä yleismittarilla tarkistaa miten nuo oikeasti on.

                      Comment


                      • #12
                        Sama jännite kun akunnavoista löytyy myös radion takana olevasta jatkuvasta +12vdc liittimestä, löytyy hetken sammuksissa olon jälkeen noin 12,5V auton käydessä 13,5-13,8V

                        Tuo oma mittari ei vain oikein pysy aina kärryillä, lie jossain kosketushäiriötä.

                        Comment


                        • #13
                          Lainaanmpa tätä, eli voiko tuo ajoneston kenkkuilu vaikuttaa sähkölaseihinkin???

                          -auton kun laittaa käyntiin yön yli seisomisen jälkeen, menee hetki ennen kuin saa lasit auki! Ominaisuus vai vika?? Jotain minuutin luokkaa auto käynnissä ja lasit toimii taas niin kuin pitää. Outoja vehkeitä :)

                          Mitään en ole vielä ehtiny tehdä tai mittailla, mutta sen verta osu silmiin että akun miinus napa hapettunut aika paljon.

                          Comment


                          • #14
                            Tuo ajonesto ei käsittääkseni tee muuta, kuin estää auton käymisen. Jos sen jo on käyntiin saanut, ei sen pitäisi vaikuttaa mihinkään muuhun. Liekö jossain sähkölasien liitoksissa jotain kosketushäiriötä, kun tuollaista tekee.

                            Comment


                              #15
                              Sisältäähän liitosten tarkastus ja luuraus myös ECUn liittimen ja maan tsekkauksen? Johtosarja tekee ECUlta lähtiessään aika tanakan mutkan, joten en ihmettelisi, vaikka sieltä jotain feelua löytyisikin..
                              Akku oli näköjään uusi, joten myös sen johdot on varmaan sitten mulkaistu ja ok. Hitsi vie, nyt kun olis se yks naisen nimellävarustettu softa koneella vielä tallessa. Siellä olisi kytkentäkaavio Immolle.

                              Comment


                              • #16
                                ^^ tuota itsekin arvelin.. Ja varsinkin kun nyt näin kosteimmilla keleillä nuo lasit temppuillu.

                                Comment


                                • #17
                                  Ecun liitos tarkastettu, enkä nopealla vilkaisulla mitään erikoista löytänyt. Tai no, miten sen ottaa.. Ecun sisällä oltiinkin jo käyty sorkkimassa. Tuon nyt ei pitäisi vaikuttaa ajoneston toimintaan. Kunhan tuon ajoneston temppuilun saisi kuntoon, voisi keskittyä etsimään minne ne tehot on kadonnut.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Maadoituspisteitä tuli käytyä läpi, olihan niissä jo hieman hapettumia, mutta kontaktipinnat vielä ihan puhtoiset. Tulipa nekin putsattua siitä huolimatta. Ei apua tuostakaan. Myös immon purkin pinnit kolvailtu uudelleen ja testailtu puristella immon kaapeleiden liitoksia paremmin. Ei vaikutusta.. Enää uusi immon keskusyksikkö testaamatta.

                                    Mitähän kautta virta kulkee mittaristolle? Jotenkin ihmetyttää edelleen tuo hieman ihmeellisiä lukemia antava jännitemittari mittaristossa. Akulla jännitteet ok, samoin radion kaapeleissa olevissa liittimissä. Mietin josko jossain on rele tms, joka alkaa olemaan ehtoopuolella. Noitakin pitkin autoa, eikä yhtään tietoa mikä mikäkin on.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Auttaisko etka noihin releisiin?
                                      Itse kaivelin sämpylän releiden merkityksiä ja relepaikkoja sieltä silloin kun oli käyntiongelmia, kun en muutakaan keksinyt.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Tarkistakaa avain,voi olla molemmat sokönä.
                                        Kannattaa käydä,orginaali hullossa ,tai varmasti sellaisella ,ettei jää arvailujen varaan.
                                        Viimeksi muokannut nautseri; 7.3.2010, 21:27. Perustelu: avaimessa vika

                                        Comment


                                        • #21
                                          Ongelma ratkesi, vika oli immon purkissa. Enää pitää koodata vanhat avaimet purkkiin ja homma bueno :)

                                          Comment


                                            #22
                                            Niin tai saattoihan se vika olla avaimessakin...?

                                            Comment


                                            • #23
                                              Saattoi, mutta epätodennäköistä että kaksi avainta hajoaa samalla tavalla samaan aikaan. Selviää kunhan ohjelmoidaan nuo vanhat avaimet uuteen purkkiin, että mitenkä toimii.

                                              Edit: Niin, sen verran vielä, että vag comilla kun luuraili, niin immopuolella on meas blocks ch 00 block 03, joka näyttää onko avain luettavissa vai ei. Jos lukema on 1 lukee immo avaimen oikein, jos lukema on 0, ei se saa signaalia joten ei voi lisätä järjestelmään. Jos haluaa siis testata, toimiiko siru. Tässä tapauksessa ongelma taisi olla immon ja ecun välisessä keskustelussa.
                                              Viimeksi muokannut Razur; 8.3.2010, 13:55.

                                              Comment


                                                #24
                                                Alkuperäinen kirjoittaja Razur Näytä viesti
                                                Saattoi, mutta epätodennäköistä että kaksi avainta hajoaa samalla tavalla samaan aikaan. Selviää kunhan ohjelmoidaan nuo vanhat avaimet uuteen purkkiin, että mitenkä toimii.

                                                Edit: Niin, sen verran vielä, että vag comilla kun luuraili, niin immopuolella on meas blocks ch 00 block 03, joka näyttää onko avain luettavissa vai ei. Jos lukema on 1 lukee immo avaimen oikein, jos lukema on 0, ei se saa signaalia joten ei voi lisätä järjestelmään. Jos haluaa siis testata, toimiiko siru. Tässä tapauksessa ongelma taisi olla immon ja ecun välisessä keskustelussa.
                                                Kiinnostaa tietää et mitä toi immoprojekti tuli maksamaan eli tarviko hommata uusi immo sekä koodauttaa avaimet? Itse alan hermostuun tuohon käynnistykseneston jatkuvaan temppuiluun.

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Immopurkki tuli purkuautosta, siihen koodatun avaimen kera. Piti vain kertoa eculle että nyt ois tällanen immo kytkettynä. Vasta parin viikon päästä katsotaan miten onnistuu vanhojen avainten lisääminen. Jos uutta osaa tarvii, niin kotimaassa about näin:

                                                  Immo yksikkö ~100euroa
                                                  Uusi virtalukko lukukehällä, sarjoitettuna avaimelle ~170euroa
                                                  Virtalukon pohja ~40eur marmorilla, ~20eur tarvike


                                                  Töiden osuuksista en osaa sanoa, kun itse tehnyt tähän asti kaiken.

                                                  Comment


                                                    #26
                                                    Tuo eculle kertominenhan tapahtui vag-comilla aika näppärästi. Purkaamoilta vois kannattaa kysellä noita purkkeja ja avaimia, taitaa olla sama purkki läpi mallisarjan. Multa löytyy vielä yks rikkinäinen virtalukko jossa on ehjä lukupuola jos joku tarvii.

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Nyt on vanhat avaimet opetettu vaihdettuun immon purkkiin ja toimii kuin uusi. Eli vika oli siinä immon yksikössä.

                                                      Comment

                                                      Working...
                                                      X