Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Menovesi loppui.. Eikä käynnisty

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Menovesi loppui.. Eikä käynnisty

    Elikkä perjantaina menovesi loppui kun olin menossa tankille jonka jälkeen ei auto ole startannut. Autohan on A4 2,5 tdi -00 AKN koneella. Paikallisen huoltamon äijä on katsonut testerillä ja ilmoittaa että ruiskupumpussa ois vikaa. Ilmattukin on että sekin vaihtoehto on pois kuvioista.
    On varmaan pakko uskoa että pumppu on mennyt vituiks. Onko kenelläkään käynyt samanlailla? Varmaan on menovesi muiilakin loppunut mutta onko sen jälkeen ollut käynnistys ongelmaa. Itteehän tästä saa syyttää kun ei mennyt ajoissa tankkaan mutta en ois arvannut että dieselin loppuminen aiheuttaa näin ison katastrofin. Aikas kallishan tuo uus pumppu on. Tarvii lähteä kuulosteleen taas että oisko asiaan tullut parannusta..

    #2
    Mulla on semmonen käsitys, että noi V6-TDI-koneiden pumput ois aika herkkiä tuolle kuivana pyörittämiselle.

    Joku jolla on varmaa tietoa aiheesta vois tarkentaa.

    Comment


    • #3
      kaverin nakua laitoin talvella kolmetuntia käyntiin kun oli löpö loppunut.
      saatiin lopulta käyntiin kun syötettiin sähköpumpulla kanisterista suoraan syöttöpumpulle. tälläin kone lämpimäksi ja sitten omat letkut kiinni -> siitä asti toiminut OK.
      ei kannata heti luovuttaa..

      Comment


      • #4
        Arto on kyllä siinä oikeassa, että V6 kiisseleiden pumpun aivot ottaa lämpöä herkästi jos enemmän sahailee.
        Ja saattaa siitä lämmöstä sitten hajota.

        Comment


        • #5
          Joo tuli sitä starttailtua jonkun verran käyntiin lisä tankkauksen jälkeen. Kuulin kanssa siitä jälkikäteen että pitempi sahailu on saattanut ylikuumentaa "aivot" ja on siitä viimeistään mennyt hajalle. Koorjuumies on yrittänyt eliminoida muita mahdollisuuksia pois ja pahalta näyttää että pumpun korjaus tai uusiminen on edessä. Ruiskupumpun vikaa se ilmoittaa ja ecu hälytys on päällä.
          Tarvii varmaan ottaa kontaktia turkkun päin. Onko kellään heittää ilmoille sitä turun korjaamon numeroa missä tarkistus tai korjaus onnistuu? Kyllä se jossain keskuteluissa vastaankin tuli kun selailin aheeseen liittyviä keskusteluja.
          Kyllä tarvii kumminkin ensin olla varma että se on siitä kiinni ettei turhaa uusi.. on se kumminkin kohtuullisen kallis juttu.

          Comment


          • #6
            Oliko korjaajalla aiempaa kokemusta (pumppu pyörimään ja imeä paluu letkusta)v6 tdi ilmauksesta? nehän osaa olla joskus tosi hankalia. Meinannu joskus itelläkin usko loppua kun suodatimen vaihdon jälkeen haukkaa ilmaa eikä lähde käyntiin vaikka täyttää suodattimenkin uudestaan.

            Comment


              #7
              Älä anna ainakaan vaihtaa/korjata pumppua, ennen kuin olet koittanut ilmaamalla. Tai niinkuin minä, kun mulla löppui löpö tuosta omasta. Kun ei starttaamalla lähtenyt niin hinattiin ja lähti siten käyntiin hyvinkin pian. Mitään vaurioita ei ainakaan tunnu tulleen. Mutta siis en kehoita muuten, kuin ennen remonttia kokeilemaan. Itsekään en tiennyt tuosta mahdollisesta pumpun hajoamisesta..

              Comment


                #8
                Vetämällä käyntiin, jos manuaalilaatikolla oleva versio.
                Joskus on ollut vaan niin ettei suostu ilmaantumaan muuten.

                Comment


                • #9
                  Ilman muuta kannattaa yrittää kaikki temput ilmaamisen suhteen, ennen kuin lähtee siihen kalliiseen remppaan.

                  Comment


                  • #10
                    Joo ei sitä mielellään lähtis pumppu remppaa tekeen, että tarvii kyllä kokeilla kaikki konstit ensin. Automaatti laatikko on joten hinaus on pois suljettu juttu. Kyllä kyseinen korjaaja on vaihtanut yhteen audilaiseen pumpun ja siinä tehnyt samalla audin oikeaoppisen ilmauksen. Kyllä se itekkin sanoi että hankala homma se on. Tarvii varmaan sanoo et kokeilee viä kertaalleen.

                    Paska homma vaan on että se ruiskupumpun vika ei kuittaannu.. olikohan se määränsäätö häiriö tai joku tämmönen. Ei saa pyöritettyä pumppua..

                    Comment


                    • #11
                      Tutkailtu on.. Taitaa olla pakko vaihtaa tai korjata pumppu. Jos jostain sais kohtuu hinnalla käytetyn vp44 pumpun niin hieno ois. Mutta taitaa olla varmempi et lähettää sen turkuun häkkiselle niin tietää mitä saa. Jos hinta ero on pieni korjauksen ja käytetyn oston välillä on kannattavempi korjata. Kun ei noista käytetyistä oikein tiedä. Vajaan tonnin arvion se Häkkinen heitti aivojen vaihdosta ja pari päivää ois jonoa... et silleen.
                      Pannuun tässä ottaa mut ei voi mitään.. pakkohan se kuntoon on laittaa.

                      Comment


                        #12
                        Ei tää nyt varmaan lohduta, mutta VP44:n kestoikä on useimmiten joka tapauksessa jotain max 250 tkm. Sitä voi yrittää pidentää kevyellä voitelulla, 2T-öljyä vähän tankkaukseen silloin tällöin.

                        En usko, että tyhjäksi ajamisella on juurikaan hajoamisen kanssa tekemistä. Tankissa oleva siirtopumppu voi tietty olla jotenkin jumissa, tai oikeastaan sen anturit ( 3kpl ), joiden pitää olla sitä mieltä, että tankissa on ainetta. Tuo ei varmaan kyllä selviä muuten kuin merkkarin laitteilla, mitä ne anturit tuumii.

                        Comment


                        • #13
                          Kävi vähän samalla tavalla 1.9 tdi:n kanssa 4v sitten, ei toki aine loppunut kesken ei vain käynnistynyt tankkauksen jälkeen.
                          Vikakoodin luvun jälkeen syy syöttöpumpun käynnistyksen eston solenodi jumissa. Korjaus työtä 1h ja solenoidi 30E.
                          Parempi puoliskoni ajeli tankin totaalisesti kuivaksi ja kotikostein suoritettu ilmaus ei saanut konetta käynnistymään. Marmoritiskin porukka ilmasi, työtä 1h ja kone kävi.

                          Comment


                            #14
                            Piti joskus itsekin kokeilla, kuinka paljon sitä soppaa on kun tankkausvalo syttyy. Niinhän siinä kävi, että nykiminen alkoi just sen toiseksi viimeisen aseman kohdalla. Onneksi seuraava oli niin lähellä, että päästiin sille. Vanhoilla vauhdeilla pumpulle ja ainetta tankkiin. Automaattinen ilmaus (jos tuossa sitä on) ei täytä tyhjentynyttä polttoainelinjaa.
                            Pata saatiin tulille, kun löysättiin kahden suuttimen putket ja siitä sitten sahaamaan. Sitä kamaa tulee sitten kohtuu kovaa, eli ei tartte ihan irti asti avata. Ei ongelmia em. tempun jälkeen.
                            Ainakin AFN voidaan ilmata noin. Muista en osaa sanoa.

                            Comment


                              #15
                              En ole koskaan uskaltanu niin tyhjäksi ajaa tankkia. Yleensä on joku 70-100km ajettu
                              ton valon syttymisen jälkeen. Edellisessä autossa alkoi bensavalo vilkkumaan palamisen jälkeen, jos alkoi olemaan ihan enään höyryt tankissa. Näis audeis ei taida olla semmoista
                              ominaisuutta vissiin? Olis sinällään kyl hyvä tietää koska kannattaa sit viimeistään tähdätä
                              lähimmälle luukulle.

                              Tjoo no ajotietokone olis varmaan pop kai. :)

                              Comment


                              • #16
                                Itse ilmasin AKE:n samalla lailla kun Arctos, hyvin alkoi pelittämään. Pari kertaa piti hakata päätä seinään ennen kuin uskoin naftan loppuvan huomattavasti aikaisemmin kuin mittari niin väittäisi..

                                Comment


                                • #17
                                  Hieman samanlaista tarinaa. AFB koneesta loppui löpö, kanisterilla riisseliä ja lähti käyntiin. Seuraavana päivänä sammui risteykseen ja ruiskutuspumppu rikki. Käyttöautolla noin 1600€, paikallisella dieseli korjaamolla 1300€ tehdaskorjattu. Jotain taikaa tossa dieselin loppumisessa on. Tai sitten tasasta laatua kun monella menee rikki 200-250tkm kohdalla

                                  Comment


                                  • #18
                                    Eikö tuohon käy mikään ns. "isompi" pumppu kiinni jos hajoo?
                                    Paikallinen lastuttaja sano, että hevosvoimat mitä irtoo, niin riippuu myös pumpun tuotosta.

                                    Comment


                                      #19
                                      Niissä on 2 ja 3-mäntäisiä pumppuja. Häkkinen Turusta jutteli joskus tehneensä 3-mäntäisen pumpun 2-mäntäisen ohjausyksilöllä. En tiedä osaisiko ECU keskustella väärän pumpun kanssa. Aihe kiinnostaa itseänikin ennen kuin pumppu hajoaa.

                                      Olen ollut lukevinani jostain, että laulu lakkaa jo ennen kuin tankki on tyhjä. Tämä ominaisuus on rakennettu nimenomaan säästämään pumppua. Tuleekohan vasta jossain vuosimallissa?

                                      Comment


                                        #20
                                        Tankissa olevat 3 anturia sekä mittaavat ja laskevat siellä olevan pa-määrän että kertovat aivoille myös vieläkö koneen annetaan käydä.

                                        Kallis (ja huono) VP44-pumppu on suojattu kuivana käymiseltä tuolla käynnin katkaisemisella.

                                        VP44:n kestoikä on aika tarkkaan 250 tkm, mitä olen galluppia pitänyt, sama juttu myös Mersuissa.

                                        Ei se 2T-öljy huikka varmaan pahaa tekisi tuolle pumpulle. Sehän olisi sitä paitsi ikään kuin sukuun kuuluva taipumus (DKW-AutoUnion..,).

                                        Comment


                                        • #21
                                          Mikä lienee sitten ilman osuus sen elektroniikan rikkoutumiseen? Jotkut kun ovat päässeet samalla pumpulla 450tkm ja still going strong. -Kumma juttu. Lisäksi eräs tuttavani joka huoltaa John Deere traktoreita, kertoi että VP44 on ko. merkissä käytetyistä syöttöpumpuista luotettavin. Jontikassa veepeetä ruokkiikin sähköinen siirtopumppu. Liekö siinä salaisuus?

                                          Comment


                                            #22
                                            A6:ssa VP44 on suurin piirtein kuumimmassa mahdollisessa paikassa, lohkojen välissä ja korvanaapurina on turbo. Vaikea löytää kuumempaa paikkaa ja yhtä vaikeaa on käsittää miksi sen pitää JUST siinä olla.

                                            Sähköinen siirtopumppuhan A6:ssakin luonnollisesti on. John Deeressä on varmaan vähän avoimempi tuo moottoritila ja varmaan ropelikin pyörii koko ajan.

                                            Comment


                                              #23
                                              Eipä sille pumpulle konehuoneessa muuta paikkaa ole, kansien ulkokyljissä pakosarjat, alla laturi ja ilmastoinnin kompura.

                                              On sähköinen siirtopumppu joka ei nosta polttoainetta vaan ainoastaan siirtää tankin eri osien välillä.

                                              3 anturia taitaa olla vain nelikoissa, etuvetoisissa vain yksi.

                                              Comment


                                                #24
                                                Pikkasen off topic! Jontikoissa visko ropelli ja pumppu motin vasemmalla kyljellä ja todella hyvin "ilmastoituna" verrattuna autoihin! 2000-luvun jakaja pumppu jonteissa siirto pumput ei ole kestänyt kun noin 1200-1500h!

                                                Mitäs hyötyä tollasesta siirtopumpusta on jos se ei nosta pumpule ainetta vai onko A6:sen tankki kaksi osainen/sokkeloinen?

                                                Comment


                                                  #25
                                                  Tankki on kaksiosainen. Tehtaan ohje kun aletaan ilmaamaan järjestelmää, joko tarpeeksi ainetta tankissa tai hyppyjohdolla pumppu käyntiin:

                                                  When the engine is not running (electric fuel pump off), the inner section of the baffle housing will only stay full if there are more than 40 litres of fuel in the tank. For this reason, put in enough fuel to bring up the contents of the tank to more than 40 litres before bleeding the fuel system...

                                                  Comment


                                                    #26
                                                    Erikoisen tyhmää ettei sillä syötetä samalla pumppua!

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Olen luulossa, että tuo pumppu on quattro-lisä. Pitäneekö paikkaansa? q-ajossa eli ankarasti kallistellessa isossa tankissa ja ilman siirtopumppua kaukaloon voisi vetäistä ilmat. Toinen pumppu tankin juureen putkeen ei varmaan haittaisi, jos paine pumpulla alle 0,3bar.

                                                      Omega 25TD R6 ruokkii siirtopumppu suoraan VP37:ää ja jos siirtopumppu ei toimi, niin vaatii minuutti-luokan sahausta että voi lähteä käyntiin. Eli tuossa riittämättömän kokoinen siirtopumppu VP37:ssa itsessään, Audissa 2.5TDI R5 taas toimii ilman erillistä siirtopumppua lähes mainiosti.

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Vähän myös off topic mutta kuitenkin! Itsellä on tosiaan 80 1.9 tdi ja syöttöpumpussa on kipua! Lähtee kyllä käyntiin mutta hyytyy kun lähtee liikkeelle ja sitte ku pääsee liikkeelle on hemmetin laiska... ja käy niinkuin traktori!! olisko teillä jotain diagnooseja tai poppaskonsteja miten sais itse korjattua...?

                                                        Comment


                                                          #29
                                                          Kuinka tuo ongelma alko ja savuttaako?
                                                          Vikanahan voi olla ajotuksen siirtyminen syystä tai toisesta, ennakonsäätimen temppuilu ja ehkä neulaliikeanturin temppuilu.

                                                          Poppakonsteja ei ole, mutta ennakonsäätimen piuhan tsekkaus vaikka ensin ja katsoa että olikos se 3s suuttimelle menevä piuha on ok.

                                                          Comment

                                                          Working...
                                                          X