Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

EGR jumissa !

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • EGR jumissa !

    Eli kyseessä 07-08 A6:nen 2.0 tdi,otettu käyttöön elokuun lopulla 07 nyt ajettu n.90 tkm ja egr jumiin,takuu tietysti hoiti vian,va miten yleinen vika lienee kyseessä,ajoin n.1 viikon koneen ollessa "huolto tilassa"ja se on yhtä tuskaa,välillä on tehoja yli 3500 rpm ja välillä meinaa kaikki ajaa yli !!!

    #2
    Miten se tarkalleen ottaen jumitti, oliko mennyt tukkoon? Ovatkohan huollossa puhdistaneet imusarjankin?

    Kyllähän sinne möhnää kertyy, noillakin kilometreillä. EGR:n saa kyllä otettua pois käytöstäkin.

    Comment


    • #3
      Ilmeisesti sitä karaa joka sulkee ja aukasee kierron,oli puhetta asentajan kanssa pois kytkemisestä.epäili vaan koneen menevän taas "huolto tilaan"jos esim.tulppais,ei puhistaneet imusarjaa,vaihtoi vaan e EGR stysteemin,miten sen saa pois ettei mitään ylimääräisiä valoja jää palamaan ??

      Comment


        #4
        Noin uusissa egr pitää ilmeisesti koodata pois softan puolelta jos tulppaa laipat.
        Muuten menee vikatilaan.

        Ei täällä kukaan ole tuollaisesta ennen kyllä kirjotellut ja vanhemmistakaan ei ole moisia kokemuksia. Olisko maanantaikappale sattunu.

        Mekaaninen värkki kuitenkin, voihan niihin tulla jotain.

        Comment


        • #5
          Asentaja kertoi yhdestä vastaavasta jolla oli ajettu vasta 12 tkm kun olivat joutuneet vaihtamaan saman osan,eli mullahan se on pelittäny tosi pitkään (90 tkm),siellä on muoviset hammasrattaat jotka liikuttaa tankoa joka taas sulkee ja aukoo venttiiliä,myös näistä on lohkeillu hampaita ja six ei oo säätö toiminu niinku pitäs !!

          Comment


            #6
            Ei taida mennä tulppauksella vikatilaan, mutta vikakoodia + valoa kyllä pukkaa.

            Comment


              #7
              Ja auttoikos tuohon sopiva reikä laippaan, vai muistelenko pieleen?

              Comment


              • #8
                Ainakin VW passat 1.9tdi on vaihdettu egr-venttiilejä takuuseen. Kuuden vuoden aikana kolme passattia ja kaikkiin se vaihdettiin. Autot siis taksikäytössä, joten kenties huima tyhjäkäynnin määrä rikkoo egr:n?

                Comment


                • #9
                  Joo,tyhjäkäynti varmaan vaikuttaa asiaan,pitää vaan antaa aina välillä kunnolla happea koneelle,mulla esim kone pelas vasta ku kierroksia oli yli 3500rpm koska sitä korkeemmilla kierroksilla egr EI oo enää toiminnassa,se vaan tarkottaa että esim.tossa mun A 6:sessa vauhtia on 5:sella n.170km,6:tos vaihteesta puhumattakaan,ei taitais mennä selitys läpi polliiseille,että ku ei tällä voi ajjaa tän hiljempää !!!

                  Comment


                    #10
                    EGR temppuilee myös

                    Itse olen nyt viimeiset 3kk leikkinyt tuon jumittuvan EGRn kanssa ja ainoa todellinen murhe on nimenoman se, että tuo vikailmoitus pitää käydä silloin tällöin kuittaamassa pois, kun moottorissa menee "suojaohjelma" päälle ja sitten jää kaikkien jalkoihin.
                    Koko homma lähti liikkeelle siitä, kun vikavalo syttyi ja tehoja oli selkeästi normaalia vähemmän. Pikainen korjaus siihen oli sitten alipaineletkun irrottaminen venttiilistä, jonka jälkeen ajo jatkui lähes entiseen tapaan, ainoana "puutteena" tehojen lisääntyminen pienillä kierroksilla ja kulutuksen putoaminen n. 0,5l/100km. Sitä iloa riittikin sitten viikon verran (n. 1500km) ja jälleen suojaohjelma päälle (oli tullut muisti täyteen satunnaisia EGR-ohjearvon ylityksiä). Kuitattiin sitten jälleen vikavalo pois ja vajaan 50km jälkeen syttyi uudelleen... tarina jatkui sitten tätä rataa hetken aikaa ja nyt on koko väliputki tulpattuna ja varustettuna 8mm reiällä, mutta ongelmat tuon satunnaisen ohjearvon ylityksen kanssa jatkuvat ja saamieni tietojen mukaan sitä ilmoitusta ei poies saakkaan, kun sitä ei mitata millään erillisellä anturilla, vaan tietokone laskeskelee sitä monien osatekijöiden kautta.
                    Auto on siis tuo profiilin mukainen A4

                    Comment


                      #11
                      Oisko tää nyt niitä vehkeitä, mistä EGR:n sai melkein pois pelistä, kun esm. VAG-Comilla pudottaa Duty cycle'in minimiin (vai miten se meni)?

                      Muistelisin kuulleeni jotain läpinää EGR:n putsauksestakin. Ei liene suunnaton operaatio.

                      Comment


                      • #12
                        Itselläni auttoi kun teki 11 mm reiän levyyn. Ei sytytä vikavaloa mittaristoon ja melkein yhtä hyvä kuin kokonaan tulpattuna.

                        Comment


                        • #13
                          Laitetaas tähän ketjuun. Eli onko normaalia, että vaikka EGR on tulpattuna, niin silti vag-comilla näkyy egr duty cycle prosentit, ja ne muuttuvat kierrosten mukaan? engine-->group 003 Egr duty cycle %

                          Comment


                            #14
                            Onhan se, koska sitä egr:n venttilliä ohjataan. Sillä vaan ei ole merkitystä, koska pakokaasun kulku on estetty.
                            Eri asia on, jos se on ohjelmallisesti poistettu käytöstä.

                            Comment


                            • #15
                              Ei ole softaan koskettu siltä osin. Turhaanhan se venttiili siellä humppaa. Auttaisiko tähän vaivaan sen alipaineletkun tulppaus?

                              Comment


                                #16
                                Eikai se siihen auta, koska ECU tuota magneettiventtiiliä ohjaa ja vaikka letkut olis irti, niin silti se yrittää tehdä hommia. Kaapeli irti venttiilistä venttiili ei toimi, mutta melko varmasti tulee vikakoodiakin ja vikavaloa sitten.
                                Ei tuosta tosin ole mitään haittaa vaikka se siellä hommia tekee. Jos et ole vielä letkua ottanut egr:n läpältä, niin ota se irti ja tulppaa se. Sen jälkeen ei tartte murehtia.
                                Eli laippa egr:n putkeen ja letku irti egr:n venttiilistiä, joka on imusarjan yhteydessä kiinni. Uuudemmissa pitää laittaa se reikä laippaan ja jättää muuten kaikki kuten on, tai poistaa egr:n ohjelmallisesti käytöstä (softamuutos).

                                Comment


                                • #17
                                  Ok, kiitoksia infosta. Tosiaan laipat mulla kyllä on, molemmissa päissä. Mutta se letku on vielä kiinni venttiilissä, en ajatellut että se haittaa. Mutta eipä tuo paha rasti ole irti napata ja tulpata. Ilmeisesti venttiilin pään voi jättää avoimeksi, riittää pelkän letkun irrotus ja tulppaus?

                                  Comment


                                    #18
                                    Juu ei sitä venttiiliä tartte välttämättä tulpata, mutta jos haluaa pelata varmanpäälle niin laittaa palan letkua ja tulppaa senkin. Eipä pääse moskat tms sinne, jos joskus pitää EGR palauttaa toimintaan. Ja saa huijattua ahkeraa katsastusmiestä, kun siinä on joku letku kiinni. Harvemmin ne siitä pompauttaa, mutta kyllä mulle on siitä mainittu.
                                    Suhteellisen pieni mahis siihen, että sen kautta pääsis ilmaan karkuun tai imemään. Vaatisi sen, että kalvo on rikki.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Varman päälle on hyvä :) Taidanpa vetää letkun ns. keskeltä poikki, ja tulpata molemmat päät. Palauttaminen onnistuu sitten jatkopalalla tarvittaessa.

                                      Comment

                                      Working...
                                      X