Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A3 1,9 tdi ja 250tkm täynnä

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A3 1,9 tdi ja 250tkm täynnä

    Vm.2002 a3 tdi siis jatkaa yhä mnatkantekoa moitteetta, mutta kuluvat osat (onko muitakin?) tietty alkaa olla vaihdon tarpeessa. Etupyörien laakerit meni aikalailla yhtä aikaa vaihtoon, jokusen tuhannen km välein.
    Oisko kellaan kokemusta siitä mitä lähiaikoina on odotettavissa (paitti ehkä auton vaihto?) vikalistaan- onko jotain tyypillisiä korjauskohteita tulossa. Mites audissa tuo polttoainepumppu esim kestää. Aiemmissa autoissa tää 250t km on ollut rajana monelle (bensa Saab, diesel Peugeot) pyörivän tai muuten liikkuvan osan vaihdolle. Kone tuntuu muuten olevan uudenveroisessa iskussa.

  • #2
    Jos kone on huollettu ohjelman / järjen mukaan ei siihen pitäisi vielä tuossa vaiheessa ihmeempiä remontteja olla tiedossa. Omalla jakajapumpullisella oli ajeltu 286tkm kun sen vaihdoin eikä koneessa ollut mitään sanomista.

    Turbon välys kannattaa tarkistaa / tarkistuttaa, moniurahihnan kiristin ja tietysti kaikki polttoaine-, ahto- ja jäähdytysnesteletkut. Imusarjan puhdistus karstasta, noesta, yms. ylimääräisestä lienee myös paikallaan.

    Jotain diesel system cleanerin tyyppistä puhdistusainetta kannattanee tankkiin tosin heittää. CRC, Forte, yms. valmistaa ja ainakin omassa vaikutus tuntui ihan persdynossakin.

    Comment


    • #3
      Sanoisin, että mitään itsestään selvää ei ole tiedossa noilla kilsoilla.
      Mulla on molemmat 1.9tdi:t 350tkm ajettuja, eikä mikään ole vielä porsinut.

      Alustassa tuskin mitään sen kummempaa kuin nuo tukivarsihommat, mutta nehän on jo varmaan pari kolme kertaa vaihdettu noilla kilsoilla.

      Comment


      • #4
        Mulla on 356000 ajettu boora ja siihen ei o tarvinnut tehdä koneelle mitään ja hyvin pelittäää...

        Comment


        • #5
          Onkos kellään 1.9TDI koneesta muuten se EGR:n ja imusarjan välinen laippa vuotanut? Näyttää vähän ruiskineen öljyä alapuoleltansa.

          Comment


          • #6
            Tuo ATJ on vuotanut EGR:stä eli pitäisi tehdä joskus sille jotain. Onko tarkkaa tieto mikä siinä vuotaa, joku tiiviste?

            Comment


            • #7
              Tiiviste siinä välissä on. Se siinä vuotaa melko varmasti tai sitten kello vuotaa.
              Samalla kun tuon korjaa niin laittaa sinne umpi levyt väliin ja eli tulppaa egr:n.

              Comment


              • #8
                Tuo voisi olla aika hyvä idea.

                Comment

                Working...
                X