Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Kulutuksen heittelehtiminen PD:ssä

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

Kulutuksen heittelehtiminen PD:ssä

Pitkään jo miettiny ittekseni, että mistä johtuu kulutuksen heittely pitemmillä matkoilla. Tuntuu kuin autolla olis hyviä ja huonoja päiviä.

Tänään taas oli hyvä päivä. Vaasaan ajellessa sain keskikulutuksen 4.7l keskinopeuden ollessa 90km/h tunnissa. Välillä taas hiljasemmallakin keskinopeudella menee reilusti yli 5l.

Jotenkin tuntuu, että automaatti vois olla kylmällä janoisempi vaikka ajelis pitempää matkaa.

Turbo tuntuu kyllä toimivan mitä olen logitellut.
    Voiko kyse olla temppuilevasta n75:sta tai jumittelevast vnt:stä? Vai voiko pikku pakkanen vaikuttaa noin merkittävästi.

Kokeiles ajaa sillai, että kun olet ajanut ~10km, niin nollaat tietokoneen.

Itse oon huomannu kanssa kun ajan Golfilla Tampereelle ja takaisin (n. 170km/siivu), niin aina mennessä 5.8l/100km ja takaisin tullessa 5.1-5.3l/100km.
    Eli aika iso heitto.

Mutta kun nollaa kulutusnäytön auton lämmettyä, pääsee aika lailla samoihin.
    Ja toisaalta, näyttää noissa automaateissa kyllä pienetkin kaasun painallukset muuttavan kulutusta aika lailla.

Comment

Kyllä sitä on tullut harrastettua, nimittäin tuota tietskarin resetointia.

Ihmetyttää vain tuo, että tänään kulutuslukema on ihan kotipihasta lähettäessa, kun taas joinakin päivinä ei saa alta 5:ttä vaikka tollasen 10km olis jo ajanu alta pois.

Ja nuo mun lukemat ei siis ole todellisia oikeasti kun mittari huijaa niin paljo :)

Sillon kun on hyvä päivä niin tasasella sellasella 90 vauhdilla kulutuslukemat alkaa 3:lla. Monasti olen pistäny myötätuulen syyksi moisen, mutta tänään ei ollu edes myötätuuli :)

Comment

Working...
      X