Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Miten Venton ajoitus kohdalleen?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Miten Venton ajoitus kohdalleen?

    Mutta käyttiksenä vw vento -97 aj.361tkm.

    Miten saa säädettyä ajoituksen?

    Kiitos jo etukäteen!

    ps. tuo sori siitö, kun vw neuvoja
    Viimeksi muokannut A6tonen; 22.3.2008, 10:58. Perustelu: Otsikkona ei silti tarvitse olla se "Sori". Ilmeisesti kyse dieselistä ja syöttöpumpun ajoituksesta...

  • #2
    Mikä kone? 1Z?

    Ajoitusta saa säädettyä säätämällä pumpun hihnapyörää ja hienosäädön kohdilleen esim. VAG-COM:lla tms. diagnostiikkaohjelmalla.

    Comment


      #3
      Testeristä riippuen, on annettu skaala, millä alueella ajoituksen pitää olla. Edellyttäen jaon olevan hihnapyörillä kohdallaan. Ainakin Audin 1,9 Tdi:hin tein itse lukitustyökalun pumpulle.
      Varmaan samaa kamaa lähes tulkoon tuon sarjan koneet. Viisaammat selventäkööt.

      Comment


        #4
        Näin Golffissa, joskaan en usko eroavan Audissa mitenkään:
        Jos on 1Z niin kampuran merkki löytyy kytkinkopan luukusta katsomalla. Hahlo aukossa olevan kärjen kohtaan.
        Nokka-akseli taas lukitaan vauhtipyörän päästä latalla vaakatasoon, jolloin nokka on asennossaan. Eli ennen kuin pumppuun kosketaan, katotaan että on jako kohalla.

        Ennakko taas säädetään esim vag-comin avulla mekaanisesti pumppua kääntämällä. Löytyy siihen vissiin mekaaniset arvotkin millä perusasennon pitäis saada kellolla kohdilleen, mutta niitä minä en tiedä.
        Me säädettiin 1Z käydessä. Toinen käänsi pumppua ja minä kattelin läppäriltä ja huutelin et "Siinä!". Kohallaan on vieläkin.

        Sama ohje pätee varmaan kaikkiin poikittain oleviin jakajapumpullisiin 1.9tdi vehkeisiin? TD:tkin menee varmaan aika samojen mukaan, mutta pumppu säädetään kellolla.

        Comment


        • #5
          Uudemmissa on pumpun ajoittaminen helppoa.

          Tuossa mun Golfissakin on säädettävä pumpun hihnapyörä.
          Jakopään yläsuojamuovi vaan pois, hihnapyörästä kolme pulttia auki ja kääntelemään pumpun akselista haluamaansa suuntaan.

          Comment


          • #6
            Pitäs olla tossa 97 ventossakin semmonen.

            Comment


            • #7
              No niin nyt aikaa korjata, kiitos neuvoista:-)

              Comment

              Working...
              X