Vaikka alkaakin jo kyrsimään mokoma aihe koska tästä on ns. tieteellisyys kaukana ja useimmat näkyy pistävän "omantuntonsa" mukaan noita tuloksia.
No, nyt käytin täällä käytössä olevaa metodia, eli tuossa aamulla ajelin päälle 200 kilsaa ja alkoi tietsikka näyttää 7/100, sitten nollataan kk. näyttö ihan vauhdissa tienpäällä ettei vaan mene liikaa kulutusta.
Siinähän se aikansa hakee maaston ym. mukaan 5 - 7/100, myötäleessä pienempää ja sitärataa.
Ja maantiekulutus on nyt "virallisesti" 6,3/100, siihen se vakiintui parinsadan kilsan aikana, eikä enää reagoinut vaikka muutaman reippaahkon ohituksenkin teki, eikä kilometrin myötälekkään pienentänyt.
Siitäpä sitten saa päätellä onko pirssi kunnossa, niin maasto oli keskisuomesta rannikolle, eli "myötämäkeä" periaatteessa ja normi 4 hengen kuorma.
Se sekakulutus oli siis 8/100, että se siitä.
Pahalainen, täällähän on nopeus tärkeintä. navi näytti yleensä 108, tietsikka oli 97 mieltä kn. korkein vauhti oli alle 150 ja matalin ?
No, nyt käytin täällä käytössä olevaa metodia, eli tuossa aamulla ajelin päälle 200 kilsaa ja alkoi tietsikka näyttää 7/100, sitten nollataan kk. näyttö ihan vauhdissa tienpäällä ettei vaan mene liikaa kulutusta.
Siinähän se aikansa hakee maaston ym. mukaan 5 - 7/100, myötäleessä pienempää ja sitärataa.
Ja maantiekulutus on nyt "virallisesti" 6,3/100, siihen se vakiintui parinsadan kilsan aikana, eikä enää reagoinut vaikka muutaman reippaahkon ohituksenkin teki, eikä kilometrin myötälekkään pienentänyt.
Siitäpä sitten saa päätellä onko pirssi kunnossa, niin maasto oli keskisuomesta rannikolle, eli "myötämäkeä" periaatteessa ja normi 4 hengen kuorma.
Se sekakulutus oli siis 8/100, että se siitä.
Pahalainen, täällähän on nopeus tärkeintä. navi näytti yleensä 108, tietsikka oli 97 mieltä kn. korkein vauhti oli alle 150 ja matalin ?
Comment