Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

2.5 TDI (1T)-91 syötön lisäys VAG-COMilla tai muuten

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 2.5 TDI (1T)-91 syötön lisäys VAG-COMilla tai muuten

    Koneesta ei tule lainkaan mustaa edes polkiessa ja öljykin pysyy samanlailla kirkkaana kuin bensakoneessa. Voimasavu puuttuu:-(

    Miten moiseen saa lisää syöttöä? Lastu on asennettu ja se auttaa vain vähän ja senkin vain ahtoalueen alapuolella. Ikään kuin lastu pyytäisi enemmän kuin pumpun ohjelmoitu maksimi on tjsp.

    Maffia ja kattia ei ole.

    VAG-COMissa kuulemma jostain Basic Settings- valikosta löytyy moinen säätö (injected quantity tjsp), mutta mistä?

    #2
    Onko sulla aivan varmasti dieseli? ;) Mulla ainakin savua tulee kun lyö kaasun pohjaan ja kierrokset alkaa mennä yli 3000rpm. Näihin uudempiin (AEL ja AAT) on ilmamäärämittari laitettu vissiin juuri savutuksen estämiseksi, mutta kuulostaa erikoiselta, että tilanne on päinvastainen. Meikäläisenkin koneessa öljyt ovat suht kirkkaat.

    Syöttöä saa lisättyä ainakin ns. EVRY-modilla, josta löytyy esim. FFP-forumilta lisätietoa. Siinä laitetaan vastus parin pumpulle menevän piuhan väliin, jolloin pumppu antaa koneelle enemmän keittoa.

    Comment


    • #3
      eikä maksa ku pari euroa.Kahdella kaverilla on noi"viritykset" 1.9tdi koneissa.Toisella seatissa ja toisella a4 tdi automaatissa.Just täs automaatissa 0-100km/h tippu g-voimamittarilla mitattuna 12 sekunnista vastaavasti kymmeneen.Ja se voimasavu.....voi poijjaat!Seatista kyl on turbon akseli ollu kertaalleen jo poikki.

      Comment


      • #4
        Syötön säätely Vag-comilla onnistuu, mutta on kyllä suht minimaalista:
        Engine - Login 12233 - Adaptation - 1 - mitä suurempi säätöarvo sitä suurempi syöttö.
        IQ-arvon, joka näkyy säädettäessä ylempänä, voi asettaa 3-4:n tuntumaan. IQ-arvossa syötön määräarvo tyhjäkäynnillä on tavallaan kääänteinen - mitä pienempi arvo sitä "suurempi" syöttö. Joissakin malleissa tuota IQ:ta ei voi säädön aikana lukea jolloin se on käytävä säädön jälkeen lukemassa erikseen: Measuring blocks, kenttä 1. Jos IQ:n pienentäminen riittävästi ei Vag-comilla onnistu, voi tähän vielä vaikuttaa syöttöpumpun kantta siirtämällä. Tuon voi tehdä kannen pultit löysäämällä, kantta varovasti naputellen ja samalla Vag-comilla mitaten. Myös tuo EVRY-mod pudottaa IQ-arvon sopivan alas.
        Nämä konstit toimivat ainakin 1.9 suoraruiskujen kanssa. Tuollaisia vanhempia MAFittomia ei ole tullut itse vielä raplattua, eli ihan 100%:sta noiden ohjeiden toimivuutta en voi taata.

        No, vielä voisi mainita että _syöttöähän_ ei suoraruiskuissa vakio suuttimilla ole edes mahdollista saada :)

        Comment


        • #5
          EVRY- modin mahdollisuutta tutkittiin ja homma kaatui sähkökuvien puutteseen. Tossa koneessa on ihan erilainen liitin kuin 1,9:ssä, ei siitä tolkkua saatu.

          Lastu (speedbuster 3) asennettiin, pikkasen paremmin vetää, voimasavua ei saa vieläkään.

          Oliskohan edellinen omistaja laittanut pienemmät suuttimet, kun hevosia vedettäessä ei varmaan saa savuttaa? Pitää tsekata osanumerot.

          Jos IQ:n pienentäminen riittävästi ei Vag-comilla onnistu, voi tähän vielä vaikuttaa syöttöpumpun kantta siirtämällä.
          Kerro toki lisää!

          Ja kiitos vinkeistä!

          Comment


          • #6
            Eikö Vag-comilla säätäminen tuottanut tulosta? Jatkot vasta tämän jälkeen :)

            Comment


            • #7
              VAG-COM ei antanut noin vanhaa konetta säätää softalla, mutta kantta taakse päin siirtämällä saatiin syöttöarvo n. 24 -> 34 ja tuntuu sysäävän jo paremmin.

              Sen verran tuli lisää potkua, että sain rekkaa ohittaessa kytkimen käryä kabiiniin:-)

              Kiitti vinkistä!

              Comment


              • #8
                Hyvä homma. Seuraavaks sitten kytkin- ja suutinputiikkeihin ;)

                Comment


                  #9
                  Meikäläisellä ainakaan ECU:lle ei kelpaa login koodi "12233". Pikainen googletus selvensi asiaa sen verran, että muillakin 5-syl TDI-koneen omistajilla on samaa ongelmaa. Onko kukaan 2.5 TDI:n omistaja päässyt tuolla login koodilla sisään? Vai onko jollakulla tiedossa parempi koodi? Mulla olisi tarkoituksena tukkia EGR ohjelmallisesti, mutta ei onnistu ilman oikeaa koodia...

                  Comment


                  • #10
                    ^ Ei ole ainakaan täällä onnistunut, kokeiltu -93 ja -97. Tulppa sinne EGR:n kalvolle tulevaan letkuun niin eiköhän se sillä tokene.

                    Comment


                    • #11
                      EGR:n voi tukkia myös ihan pellin palasella. Esim. siihin pakosarjaan tulevan putken väliin ns sokea laippa eli peltilämiskä. Ei tarvi olla paksu eikä tarvi tehä ruuveille reikiä. Imusarja kantsii puhistaa EGR:n tukkimisen jälkeen, voip nimittäin kasvaa kanavien halkasija puolella sentillä kun hinkkailee kartstat pois.

                      Sitten EVRYllä lisää soppaa ja ahtojen bleedausta, jonka jälkeen alkaa löytyä viäntöööö. Seuraavaksi sitten ilmanputsarikoteloon reikiä ettei savuttais niin perhanasti! :D

                      Comment


                      • #12
                        Jep, JariN:n kuvailema keino on kyllä suositeltavaa. Koska tuo poistaa kokonaan EGR:n toiminnasta, ei tämän jälkeen vanhuuttaan enemmin tai vähemmin vuotava venttiili haittaa kulkua.

                        Comment

                        Working...