Tuli tuossa joku parikuukautta sitte semmone vika että alko jättää lätäkköä alle, ei vuoda mitenkään älyttömästi vaan tihkuu suunnilleen joka liitoksesta nestettä. Vaihdoin paisuntasäiliön korkin mutta ei auttanu. Paikallinen remonttimies epäili että kannentiiviste menossa, nesteet ei kuitenkaan ole sekaisin. Eikait se auta ku ottaa kansi irti...
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
AFN pukkaa jäähdytinnestettä pihalle
Collapse
X
-
TDI:n kannentiivisteet on täällä vielä tuntemattomia... AFN:ssä pahvi vai myös alumiini+pellit?
Vanhassa CN:ssä oli "pahvi" 500tkm:ssä aika haperon näköinen, mutta esim. AAS:n alumiinitiiviste vaikuttaisi olevan aika pitkäikäinen ja sai kiristämällä tiiviiksi kun tihkui.
Vai onko tuo alumiini Laserin tarvike ja orkkis aina pahvi?
Comment
-
Ei nyt ihan vastaava ongelma, mutta sinne päin.. Tuolla toisessa topicissa kirjottelin jo, mutta sopii tämän arpominen paremmin tähän ketjuun .
Alkuperäinen kirjoittaja Arctos...Oma AFN on hukannut tasaisen epätasaisesti jäähdytysnestettä jo varmaan pari vuotta. Paisuntasäiliön korkin vaihto auttoi joksikin aikaa, nyt on taas säiliössä liikaa tyhjää tilaa.. Merkkihuolto koeponnisti järjestelmän, ei vuotoja. Ulospäin ei näy mitään muuta, kuin vaaleaa töhnää paisarin ylivuotoputken päässä. Potkua koneessa on mun mielestä melko normaalisti.
Kannen avaushan selvittäisi pahvin kunnon, mutta niin kallista operaatiota ei haluaisi ruveta tekemään ihan vaan kokeillakseen.
Ainiin, ajettu 282 tkm.
Comment
-
Mulla kadotti kans nestettä, ensin vähän nokotti ylävesiletkun ja syylärin liitoksesta. Letkun vaihdolla tuli kuntoon mutta seuraavaksi halkesi muovimokkula kannen kyljestä jossa anturit on kiinni.
Näytti aluksi että tulee kannen välistä kun jäähdytysneste virtasi tiivisteen reunaa pitkin lohkon toiselle puolelle. Vuoti omituisesti, tyhjäkäynnillä ei yhtään mutta kun kierrokset nosti lähes punarajalle niin vesi alkoi valua. Lisäksi koneen jäähtyessä alkoi nokottaa hiljalleen ja kylmänä vuoto loppui.
Kilometrejä oli jotain 270tkm.
Comment
-
AHU/AFN koneissa tuo muovihaara on kyllä niin yleinen vuotokohta.
Itsellä oli AHUssa aivan sama, ja kuinka monesta muusta olen mahtanutkaan lukea.
Itsellä tihkui toisen kiinnitysreiän ympäriltä, siinä kun on sellainen metalli jonka läpi pultti menee. Metallin ja muovin välinen liitos oli sitten väsähtänyt.
Mahtaa noita samoja, tai saman tyyppisiä muoviratkaisuja olla monessa VAG koneessa.
Sikäli tuossa kohtaa VAG-muovin hinta on suht edullinen, ei ole paljoa yli 20e, vaikka vaihtais varmuuden vuoksi.
Comment
Comment