Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

1.9tdi "rynkyttää"("vika" löytyi)

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 1.9tdi "rynkyttää"("vika" löytyi)

    Elikkäs viimevkolla ajosta rupesi yhtäkkiin täristämään perkeleesti mutta sitten kun kierrokset nousi yli 3000kierroksen niin tasaantui, ekaksi heti mieleen että nyt se kytkin antoi periksi, mutta ei kaksoimassa ehjänä.
    Tekee venttiilikoppaan kovan huohotuksen ja pöllyttää putkesta epätasaisesti..
    Auto on siis 96vm audi a4 1.9tdi ja oisko afn kone???!!!!
    Mitä mahtaisi seuraavaksi kokeilla???

    #2
    Venttiilikoppaa kuuluukin tulla hieman painetta, mutta tuleeko sieltä pakokaasua? Tuleeko öljytikusta painetta/pakokaasua?

    Yksi mikä vois olla, että on ilmaa polttoaine puolella. Jokin liitos tms löysässä. Toinen vois olla, että kampuran alaratas on löysällä ja ajotus pääsee elämään. Tämä voi olla kaukaa haettu, mutta mahdollinen.

    Tai suutin takkuaa.
    Kokeile tarkistaa vikakoodit, se voi kertoa mistä vikaa voidaan lähteä arvaileen.

    Comment


    • #3
      Juu parin tunnin päästä katotaan vikakoodit... pelottaa vaan toi pahin et ois koneremontti edessä, mutta sillä on kuiteskin ajettu vasta 188tkm...

      Comment


      • #4
        prkl ei vikakoodeja.. ja suuttimet vaihdettu mutta ei vaikutusta... edelleen käy helvetin huonosti... Mitä kannattaisi kokeilla seuraavaksi??
        Paineet koneesta??

        Comment


        • #5
          kampura pyörii täysin suoraan ja ajoitus on kohdallaan

          Comment


            #6
            No jos ja kun AFN:stä on otettu tuo 170hp? niin voishan sitä tarkistaa paineet. Voihan siellä olla jokin mäntä ottanut itteensä. 3000rpm jälkeen ilmeisesti alkaa paine sylinterissä helpottamaan kierroksien takia.
            Jos se puhaltaa sen takia läpi. Jos huohottaa pakokaasua öljytikusta, niin sylinterit on kulahtanu tai jossain pytyssä männänrenkaat ottanu itteensä.
            En toki ole mikää diesel-spesialisti. Kunhan omia kokemuksia tässä sovellan.
            Yksi, mitä omaan 1Z:aan tarjottiin hieman eri oireeseen, on tuo pumpun stefa. Mutta se tarkottais huonoa käynnistyvyyttäkin sitten.

            Turbokin on varmaan vaihtunut, mutta tulis kyllä vikakoodia jos ahtopaine pääsis liian korkeeksi jostain syystä.

            Comment


              #7
              Turbokin on varmaan vaihtunut
              Melko varmaan, jos noilla teholukemilla oikeasti ollaan. Mitäs kaikkea Niko sinne AFN:ään on tehty? Missä lukemissa pakopaineet ja/tai pakolämmöt, oletko mitannut?

              Comment


              • #8
                Lämpöjä ei o mitattu tänään pitäis puristukset ja ohivuodot mitata..
                Ei siinä ole kun lastu ja suuttimet... lastusta mitättu pyöristä 157hp/360nm ja siihen suuttimet... ;)
                Pitää kait ens vkolla ruveta tilaamaan wisecolta tavaraa...

                Comment


                • #9
                  Siis jos wisecolta vaan saa riisseleihi mäntiä ja veivejä

                  Comment


                  • #10
                    Menikö asiallisesta ja yleisesti hyväksyttävästä matkanteosta vai millaista käyttöä oli edelliset minuutit? Entä saatko palautettua helpolla vakioksi, ohjelmavika?

                    Comment


                    • #11
                      Ei siinä kait ollut mitään erikoista... hmmmm mielestäni, rekan perässä ajoin ekaks 10min...

                      Comment


                        #12
                        Paljos ahtaa?

                        Onko lastua modattu suuttimien asennuksen jälkeen?

                        Vai siis tuliko vakiokokoiset?

                        On kyllä aika rankka lastu jos vakio suuttimilla/ahtimella tulee 157hv pyöristä, voi hieman savuuttaa.

                        Missäs on tehot mitattu?

                        Mää jouduin noihin tehoihin laittaa racet ja 1749VB ahtimen ja kuitenkin savuttaa hiukkasen 1,5bar ahdoilla.

                        Comment


                          #13
                          Jos vakio puhaltimella otetaan yli 150 hp tehoja, voit aloittaa vian hakemisen siitä turbosta, varsinkin jos niitä tehoja on käytetty.

                          Comment


                          • #14
                            ahtoja ei o tällä hetkellä kun 1.2 ja savuttaa ihan kiitettävästi... ;)
                            Racejen jälkeen ei o kun syöttöä purotettu kun ei kytkin kestänyt!!
                            Toi oli itseasiassa koneesta toi 157hp... ;)
                            Ohivuodoissakaan ei ollut mitään ihmeellistä.. kaikki kohdallaan...
                            Nytten ku saa ton toimimaan ni pajalla odottaa jo gt28 kuulalaakeripööni...

                            Comment


                              #15
                              ahtoja ei o tällä hetkellä kun 1.2 ja savuttaa ihan kiitettävästi... ;)
                              Racejen jälkeen ei o kun syöttöä purotettu kun ei kytkin kestänyt!!
                              Köh, köh. Juu, voisi olla isomman pöönin paikka.

                              Toi oli itseasiassa koneesta toi 157hp... ;)
                              Valaisepa vähän, miten mitattu tai voitko laittaa käppyrää esille?
                              Viimeksi muokannut Jari Kanerva; 16.3.2008, 00:07. Perustelu: Lisäutelua

                              Comment


                                #16
                                Niin, eihän siitä puhaltimesta mitään tehoja saada. Olisin voinut valita sanani paremminkin. :)
                                Viimeksi muokannut arto s; 19.3.2008, 08:56. Perustelu: Ei kannata kysellä samoja moneen kertaan..

                                Comment


                                • #17
                                  Auto edelleen tallissa ja huamenna otan siitä kannen pois ja tarkastelen... Männänrenkaat antanut vissiinkin periksi vaikkei ohivuodoissa mitään näkynytkään... :/

                                  Comment


                                  • #18
                                    Juuh 3 mäntä oli mennyt keskeltä siististi halki... :/ Eipä tartte enää ihmetellä mikä on vikana ja mitä tekee pääsiäisen... ;)

                                    Comment


                                      #19
                                      No voi ... krhm. Alkoi just epäilyttää tuon oman kulkineen entraus, sillä kun on jo 100 tkm enemmän mittarissa. Ei viitsisi sentää konetta ruveta aukomaan, ainakaan ihan vielä.

                                      Comment


                                        #20
                                        Niin no ehkä normaali lastutus menee vielä vanhallekkin koneelle, mutta jos ruvetaan oikeasti repimään tuollaisia tehoja eli +50% about niin kyllä koneen läpikäynti vois olla tervettä.

                                        Tosin ei se takaa siltikään, että kestäisi.
                                        Mäntä halki? Eli käynyt tosi kuumana?

                                        Comment


                                          #21
                                          65 tkm ajettu nyt 125kw tehoilla, originaali 81 kw, yhteensä 275 tkm. Ei vielä mitään vikaa tai ongelmaa moottorin kanssa.

                                          Tuo isot suuttimet + lastu sekä vakioahdin ei kyllä varmaan kestävyyttä lisää

                                          Comment


                                          • #22
                                            Tolla vakio ahtimella ei kyllä varmaankaan ole mitään merkitystä ton männä halkeamiseen ylensäkään...
                                            Ei oo käyny kuumana ainakaan tietääkseni missään vaiheessa, kait se vaan tuli tiensä päähän... ;)
                                            Sama se.... lavvantaina auto kunnossa... ;)

                                            Comment


                                              #23
                                              Olet sitten varmaan mittaillut imuilman lämpöjä? Onko vakio cooleri?

                                              Mulla on vakio cooleri ja kesällä muutama täyskaasuveto motarin rampeissa sai imulämmöt 80 asteeseen. Tolla sun paketilla käy varmaan korkeammalla.

                                              Joku syyhän tuohon männän halkeamiseen on ja jos samalla paketilla meinaat ajella voi hyvin kohta mennä toinen mäntä tai jotain muuta.

                                              Yleensä liian pienet vakioahtimet on sulanut/poksahtanut pakopaineiden ja -lämpöjen takia

                                              Jos sulla on vakioahtimella 157 hv ja ahtoja 1.2bar niin savuuttaa ja varmasti, tai sitten yhtälö on pielessä.

                                              Mulla savutti poikittainen AHF pelkillä raceilla, ilman ohjelmaa, vakio ahtimella kun ahdot oli 1.7 bar

                                              Comment


                                              • #24
                                                ehkä toi ohjelmakin voi pikkasen vaikuttaa tohon auton savuttamiseen????
                                                Mahtaa siinä olla mahtavat väänmnöt ilman ohjelmaa... ;=)

                                                Comment


                                                  #25
                                                  Teho tulee polttoaineesta ja kun menee 157hv edestä löpöä koneeseen niin tarvitaan tietty määrä ilmaa että se palaisi savuttamatta, 1.2 bar ja vakioahdin ei riitä, riippumatta mitä se ohjelma siellä tekee tai tahtoo.

                                                  Ei se ohjelma niitä vääntöjä tee, kaverilla oli 90hv skeidassa yli 190 hv, melkein 400nm ilman minkäänlaista viritysohjelmaa.

                                                  Niin onko toi moottori AHF kun olet garrettin ei säätyväsiipistä laittamassa?

                                                  Ffp:n puolella oli seatista otettu konetta avaamatta lähemmäs 240hv. Tällöin pitää kyllä olla palikat kohdallaan.

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Kaverilla on bora josta on penkitetty 200hp konetta avaamatta, eipä ole tarvinnut mitään sinne tehdä ja ainoat jotka on antanut periks on 350tkm ajettu nokka ja pari askia..
                                                    Tiedoks vaan että noita ahtimia on myös juttuva siipisenä... ;)
                                                    Vaikkakkaan tää ei ole sellainen...


                                                    Pikkasen epäilen tota 400nm ilman ohjelmaa, koska olen kanssa kuullut yhden kerran seatista otettavan 192hp ilman ohjelmaa mutta vääntö oli alle 300nm luokkaa...

                                                    Comment


                                                      #27
                                                      Niin mitä ahtimia on juuttuvasiipisenä? Gt28 vai kuulalaakeri?

                                                      Juu muistin hiukan väärin, 178hv/380nm oli versio ykkönen ilman ohjelmaa, versio kakkosesta missä oli lähemmäs 200 hv en muista varmaksi vääntöjä.

                                                      Kerroppas nyt yksiselitteisesti miten tuo vakio-ohjelma estää väännön lisääntymiseen jos kerran tehot kasvaa?

                                                      Täältä quotattu myös yksi esimerkki:

                                                      http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=96188

                                                      ALH 66kw

                                                      Muutokset:
                                                      - Race 520 Suuttimet
                                                      - PD130:sen ahdin (Garrett 1749va)
                                                      - 3bar map
                                                      - "oldman intake"
                                                      - 2" vapaastivirtaava pakoputki

                                                      Vakioita:
                                                      - intercooler
                                                      - katalysaattori
                                                      - softa
                                                      - 10mm pumppu

                                                      180hv ja 400Nm

                                                      Siellä on sitten lappukin

                                                      http://upload8.postimage.org/522165/photo_hosting.html

                                                      Voi tietysti olla että sun kaveripiirin vehkeet ei väännä ilman ohjelmaa mutta mun kyllä :d
                                                      Viimeksi muokannut pipo_esa; 21.3.2008, 16:45.

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Niin mitä ahtimia on juuttuvasiipisenä? Gt28 vai kuulalaakeri?

                                                        gt28 kuulalaakeri... Sitä saa molempina, normina ja vntnä...
                                                        Harmi vaan ettei toi oikeen mahdu järkevästi tonne pelllin alle et tarvii varmaanki jtn muuta kattella

                                                        Comment


                                                          #29
                                                          En ole ennen tiennykkä että vnt ahtimia saa kuulalaakeriversioina.

                                                          Uutta pakosarjaa vaan työn alle ja 530 bemun ahdin taikka suoraan isojen poikein luokkaan ja tälläinen

                                                          http://www.holysmoke.fi/forum/viewtopic.php?t=3791

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Jos oikeesti hyvän ahtimen meinaa saada, niin jonkin sortin hybridi on mun mielestä ainoa vaihtoehto. Etenkin kun tuohon pitkittäiskoneeseen ei niin justiinsa mitään isoa alkuperäistä laitetakaan. Esim. FinTurbo osaa kyllä sopivan TDI:n ahtimen tekemisen.

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X