Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

2.5TDI (AEL/AAT) ja ilmamäärämittari

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    2.5TDI (AEL/AAT) ja ilmamäärämittari

    Kuluneen talven aikana on pari kertaa käynyt tien päällä niin, että tehot ovat kadonneet. Tasaista vauhtia auto kyllä menee, mutta kun painaa vitosella kaasua, niin vauhti ei kiihdy. Kun lyö nelosen silmään ja kaasun pohjaan, niin hetkeen ei välttämättä tapahdu mitään ja sitten pienen nykimisen jälkeen alkaa tapahtua. Sitten kun ajaa taas jonkun matkaa tasaisesti, niin ongelma palaa. Tuota on esiintynyt vain kun lämpötila on ollut lähempänä -20 astetta.

    Viittaako ongelma tuo nyt siihen kuuluisaan ilmamäärämittariin vai mihin? Onko tämän koneen ilmämäärämittari läpällinen vai langallinen? Volkkarifoorumilla on ollut maffeista juttua ja niitä saa noihin neloskoneisiin kohtuuhintaan, mutta ei ole selvinnyt, että onko vanhassa vitoskoneessa erilainen MAF ja mitä sellainen maksaa mistäkin ostettuna

    #2
    Ilmamittari

    Samalla pelilla 2001vm ongelmana oli alakierroksilla (<1800) tehon uupuminen. Ilmamaaramittarin vaihto oli n. 100EUR ja taas loytyy tehoja.

    Comment


    • #3
      Osaisiko kukaan kertoa oikeita MAF-arvoja täyskaasukiihdytyksessä 4-5 vaihteilla ?
      Omastani mittasin 872 mg/R lukemia ? Onkohan se liian vähän ?
      edit: Itse itselleni vastaten: Putsauksen jälkeen ecu pyysi 879, sai 891, joten taitaapi olla ehjä.

      Comment

      Working...
      X