Mitäs mieltä ootte lastusta kyseiseen autoon? Onko joku laittanut lastua ja onko tullut tehoa ja vääntöä lisää ja kuinka paljon vai onko tullut ollenkaan? Myös auton toimivuudesta lastun jälkeen kiinnostaa
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
2.5 TDI 180hv Kokemuksia ja mielipiteitä lastusta
Collapse
X
-
On kyllä. Itselläni on profiilin mukainen AKE-koneella varustettu vm. - 00. Koneesta otettiin 200 hv/420 nm tehot. Sen enempää siitä ei ilmeisesti pelkästään moottorin softaa muuttamalla saadakaan. Koneesta otettu jo tehtaalla se mikä ilmeisesti on viisasta. Kytkin alkoi luistamaan, mutta toimii taas kun tehtaan asetukset palautettiin. Ero viritetyn ja tehtaan asetuksen välillä on yllättävän pieni. Normaali ajossa tuskin havaittava. Alavääntö ehkä hieman lisääntyi. Hyödyt riskeihin verrattuna pienet.
Comment
-
Otetaanpas tätä ylöspäin.
On nyt viritys n. 210hv ja ehkä 430Nm vääntöä BDH-koneessa. Alavääntöä rajattiin aika raskaalla kädellä pois kun kytkin ei kestä.
Onko kenelläkään kokemusta alkup. 180hv V6 tdi -koneen kytkimen vaihdosta väännönkestävyyden parantamiseksi? Jos on, niin kenen kytkin ja millaiset alaväännöt on otettu kytkimen vaihdon jälkeen ulos?
Comment
-
Mun ex a6 akn-koneessa (150hv) oli Harisen (Karalan?) ohjelma 202hv ja 426 nm. Edellinen omistaja oli lastuttanut noin viisi vuotta aiemmin kun mulle tuli. Vakio kytkin eikä mun aikana ainakaan luistanu eikä ravistanut. Oli erittäin mukava kone ajaa. Penkitys paperit pitäisi vielä löytyä.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Kaaleppi Näytä viestiMun ex a6 akn-koneessa (150hv) oli Harisen (Karalan?) ohjelma 202hv ja 426 nm. Edellinen omistaja oli lastuttanut noin viisi vuotta aiemmin kun mulle tuli. Vakio kytkin eikä mun aikana ainakaan luistanu eikä ravistanut. Oli erittäin mukava kone ajaa. Penkitys paperit pitäisi vielä löytyä.
Jos tuosta saisi väännön alkamaan vaikka parisataa kierrosta alempaa niin olisin otettu. Voitko muuten laittaa sen oman dynokäyrän näytille?
Comment
-
202hv tuosta 110kw pannusta olisi kyllä ihan kiva kesäksi!
Pitääpä panna mietintämyssyn alle... Onko Harisella tai Karalalla miten hinnakkaita nuo lastutukset?
http://www.turbotec.com/etusivu/audi/a4.php
Tuolla näyttäis olevan, et: 2.5 TDI 110 kW/150 hv 310 Nm -> 131 kW/178 hv 395 Nm
Saako tuosta sitten sen 200kaakkia ihan tuostavaan?Viimeksi muokannut valtsu; 7.12.2008, 22:11.
Comment
-
-
Mä yritän saada sähköseen muotoon sen lapun. Se oli eka penkitetty orkkiksena ja sit uudella ohjelmalla. Uuden maffin oli autoon laittanut ennen ohjelman laittoa, muuten aivan vakio. Aika auto kohtasta se paljon irtoaa tehoa, oli ollut samaan aikaan passat samalla koneella, siitä oli saatu vähän yli 190 heppaa.
Comment
-
Sami, oliko sulla se paikka missä lastuttivat niin tämä: http://www.hestec.fi/
Tuo näköjään sisältää Dynamometri testit. Hinnastoa en saanu esille mistään...
Comment
-
Valtteri: eli itse en käyttänyt vaan edellinen oli käyttänyt. Tuo paikka kai se oli, onko toinen nimi Toivalan autosähkö tai jotain sinnepäin..? Muiselen että sano sillon olleen joku tarjous noin 600 euroa.
Ymmärsin että Harinen olisi laittanut alkuperäisen ohjelman Karalalle sähköpostilla ja hetken päästä tullut uusi takasi muutettuna jolla sit uusi penkitys. Näin ymmärsin hänen puheista, oli ollut paikalla koko ajan.
Comment
-
140 hp R5-TDI-koneisista Volvoista (vastaa Audilla AEL) muistan lukeneeni mainintoja 180 hp tehoista pelkällä lastulla. Tuonne 200 hujakoille ilmeisesti päästään, kun korvataan viimeinen äänenvaimentaja paremmin hengittävällä putkiston osalla.
Kokemusta aiheesta ei vielä ole. Nämä siis nk. kuulopuheita, joskin ilmeisesti juuri Harisen suusta. AAT:n viritystopikissa on juttua aiheesta enemmän.
Kytkimestä en osaa sanoa. Omissa ei vielä ole tullut kytkimen kesto vastaan.. :)
Useasti olen kyllä kuullut kehuttavan Sachs Race Engineeringin paketteja. Tiedä sitten löytyykö juuri tuohon.
Comment
-
Kytkimestä en osaa sanoa. Omissa ei vielä ole tullut kytkimen kesto vastaan.. :)
Kytkin ei ole vielä ongelma mutta Karala sanoi, että jos alavääntöä ei rajata niin alkaa kytkin luistamaan. On kuulemma kokemusta.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Arctos Näytä viestiEi ne tehot sitä kytkintä tapa, vaan nimenomaan se (ala)vääntö. Kytkimet tuppaa vielä kestämään vääntöä paremmin suuremmilla kierrosluvuilla. Tästä syystä sitä rajataan.
Kai tuo Karala tietää.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja DDOCKyllä tietää ja siksi minä kyselen nyt sitä kytkintä....
Muistanko väärin, jos väitän, että Tepon kautta saa tilattua Sachsinkin osia? Josko tulis vielä vähän edullisemmaksi..
Comment
-
Tilasin pari kuukautta sitten tuohon baijerilaiseeni Performance-kytkinpaketin suoraan Sachsilta. Palvelun voi sanoa olevan vähintään kiitettävää. Tein tilauksen ja maksoin setin netitse maanantaina puolen päivän aikaan. Tiistaina hieman klo 12 jälkeen minulle soitettiin ja ilmoitettiin paketin olevan kotona - en ollut uskoa korviani!
Muita aisteja olikin jo pakko uskoa hypistellessäni kytkimen osia töistä palattuani. Samaan aikaan paikallinen jälleenmyyjä puhui noin kuukauden toimitusajasta. Palvelu tuntuu olevan suomalaisille edelleen vaikea laji...
Tällaista pakettia näytti olevan tarjolla 2.5 V6 TDI-Passatiin:
Kytkinpaketti
Minulla on käytössä orgaaninen, ei siis sintterilevy ja olen ollut siihen tyytyväinen. Hieman jäykempää poljintuntumaa ja aikaisempaa tarttumista lukuunottamatta suurta eroa alkuperäiseen ei havaitse. Tässä lienee tosin autokohtaista vaihtelua.
Mikäli vanha vauhtipyörä on ottanut osumaa aikasemmassa elämässään, kärähtänyt tms., kannattaa valmistautua sen uusimiseen kytkinrempan yhteydessä. Tulee sitten kerralla hyvä ja pitkäikäinen laitos.
Comment
-
Paljonkohan tuo vauhtipyörä kestää vääntöjä.
Lähtökohta on 110kw akn
Kun nyt on Cumminsin suutinkärjet, Garrettin GT25V hybriditurbo paikalla ja kannet avarrettu pako ja imupuolelta. putkivaihdettu+ muuta kaikkea pientä Ja loput siunaa karalan säädöt.
Kytkin Kyllä luistaa jo kolmosella Mutta ei pahasti
http://s16.photobucket.com/albums/b2...t=kuvia127.flv
60-120km/h alle 6s
Comment
Comment