Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

2.5 tdi lähtee kylmänä käyntiin, mutta ei puolilämpimänä?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 2.5 tdi lähtee kylmänä käyntiin, mutta ei puolilämpimänä?

    Elikkä isäni vm.-00 2.5 tdi passat ei hehkuta kunnolla puolilämpimällä koneella, eikä myöskään tämän takia lähde kunnolla käyntiin...

    Kun sitten taas pitkän starttauksen takia suostuu käynnistymään, pölläyttää savua melkoisesti...

    Mutta käynnin tasaannuttua ihan normaali...

    Hehkut vaihdettu vuosi sitten...

    Mikä ihme kun kylmällä hehkuttaa kuitenkin normaalisti

  • #2
    Eipä sen lämpimänä kuulu edes hehkuttaa.

    Vois aloittaa tässäkin sillä, että tarkastaa onko polttoaineen seassa ilmaa eli kuplia.

    Comment


    • #3
      Bensakoneissahan järjestelmän paineenvaraaja (fuel accumulator) pitää huolen, että polttoainelinjan paine pysyy halutunlaisena myös kone sammutettuna. Muutoin, jos paine pääsisi sammutuksen jälkeen liian alhaiseksi sattaisi lämmennyt bensiini alkaa höyrystyä ja aiheuttaa "höyrylukon".

      Asiantuntijahan en ole, ja kaikki edellä mainittu on kirjasta opittua. Uskoisin silti, että myös dieseleissä paineen täytyy pysyä oikeana, jottei moisia ongelmia tule.

      Comment


      • #4
        Katoppa, saman tekee omalle AAT koneiselle rivivitosdiisselille. Polttoaineessa kuplia, minkähän aiheuttaa? Paineen laskusta en tiedä sillä kuumalla ja kylmällä pärähtää hyvin käyntiin, mutta se puolilämmin, melkein ilman hehkutusta, niin sahaa jonninaikaa..

        Comment


        • #5
          Sama vika täälläkin. Kylmäkäynnistysongelmat lähtivät hehkujen vaihdolla.

          Taskulämpimänä tai jos auto on roikassa yli 3 tuntia, niin pitää sahata välillä jopa 20-30 sekuntia ennenkuin käynnistyy kerrasta, eikä edes lupaa aikaisemmin.

          Voikohan kyseessä olla ilma polttoainejärjestelmässä, sillä ongelma esiintyy vain silloin, kun ulkolämpötila on alle 5+ astetta?

          Comment


          • #6
            Eräs 2.4D käyttäytyi samalla tapaa, ongelmaan auttoi jakohihnan uusinta ja samalla ajoituksen meneminen kohdilleen.

            Comment


            • #7
              Elkää sahatko ainakaan noita V6 kiisseleitä, siellä saa pumpun "aivot" ylilämpöä ja kallis remppa tiedossa ennen pitkää.

              Koittaa tutkia ongelman sattuessa meneekö kuplia.
              Siihen voi sit olla ratkaisuna tuo Mikan mainitsema ajoitus, jonka nyt voi muutenkin tarkastaa.
              Tai sit sinne pääsee jostain ilmaan.

              Comment


              • #8
                vikana on todennäköisimmin ajoituksen heitto.remmit venyy jo 30 000km:ssä niin paljon että ennakko tippuu säädön alarajaan.elikkäs mekaaninen ajoitus kohdilleen niin rupeaa lähteen käyntiin myös roikan nokasta ja puolilämpimänä.

                Comment


                • #9
                  Ekaks kannattaa ne tavalliset paluuletku uusinnat ja takaiskuventtiilit paikalleen yms. Aika usein kai vuotoja on myös jossain pa-suodattimen tienoilla. Ilmavialta kovin kuulostaa.

                  Toinen mahdollisuus on tuossa koneessa hyvin yleinen lämpöanturivika. Niitä on laatikosta riippuen 2-3 kpl yhteensä ja kaikkien olisi syytä olla kunnossa. Testeriin kiinni vaan.

                  Comment


                  • #10
                    En tiedä tuosta remmin venymisestä. Itsellä Gates Golffissa ja ajotukset aivan samassa vag-comin mukaan kuin laitettaessa. Kilsoja tullut tuo 30tkm about vaihdosta.

                    Comment


                    • #11
                      Niin tuo jakopään remppa on tehty vast ikään, joten hihna tuskin on venynyt... Pitääpä varmaan katella vielä koodit...

                      Comment


                      • #12
                        Ei antanut vikakoodia...?

                        Comment


                        • #13
                          Onko ajoitus tarkastettu?

                          Comment


                          • #14
                            Jos sulla on vag-com käytettävissä, niin sillä sen ajoituksen kattoo äkkiä ja helposti.
                            TDI-graph toimii myös 2.5TDI:ssä.

                            http://www.ross-tech.com/vag-scope/TDIGraph.html

                            Comment


                            • #15
                              Lämpöanturivika voisi tehdä sen, että nimenomaan puolilämpimänä ei hehkuta yhtään, vaikka pitäisikin. Voi olla, että joku/jotkut hehkut on niin lopussa, etteivät enää lämpeä nopealla hehkutuksella. Ai niin ne hehkut oli uusittu. Anturien tarkistus sitten.

                              Comment


                              • #16
                                Mulla on juuri samat oireet ja tiedän että pumpun ajoitus on ihan mettässä. ei vag-comilla katottuna edes kartalla.
                                Mutta ei ole oikeen nyt kyhnyä käyttää pumppua pajalla että säätävät hihnapyörän pumpun akselle kohdilleen.

                                Comment


                                • #17
                                  Katoin vag comilla sitä pumpun ajotusta... Ei ole kartalla... Mutta onko kyseisen ohjelman versiossa jotain eroja?

                                  Comment


                                  • #18
                                    Tuo TDI Graph on vain plug-in vag-comiin.
                                    Kun lataat graphista viimeisimmän version ja tsekkaat sillä ajoituksen, niin ei pitäisi olla epäselvää.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Kuulostaa ihan samalta kun mun 1Z jossa oli ajotus ihan perseellään.

                                      Ei kyllä lähtenyt kylmänä käyntiin ilman pakkohehkua, Lämpösenäkin piti pakkohehkuttaa.

                                      Jollei ole kartalla niin syy löytyy sieltä. Mahtaako olla koskaan ollu remontin jälkeen oikeen kohallaan. Toivottavasti siellä on kaikki pultit kunnolla kiinni, ettei pääse rattaat elämään.

                                      Comment


                                      • #20
                                        monesti kun remmit vaihdetaan niin perusajoitusta ei tarkasteta monessakaan korjaamossa. ja nämä vag:n tgi:t ovat hyvin kranttuja ennakolla...aina kun laitetaan uudet remmit niin ajoitus pitäisi säätää alueen ylärajaan jolloin se myös pelaa koko vaihtovälin, tosin käy hieman terävämmin ,mutta lähtee käyntiin ongelmitta.mutt´ei tarvitse kesken vaihtoväliä säätää ennakoita...näistä romuista on vain 18 vuoden työkokemus.ja itselläni on juuri kyseinen ongelma tapaus tuossa uusimmassa tulokkaassa.remmit vaihdettu 32000km sitten ja ajoitus päin he....ttiä.remmit vaihdettu entisen omistajan toimesta merkkiliikkeessä....

                                        tarttis tehrä jotain kun jaksais...

                                        Comment


                                        • #21
                                          Sama homma mulla oli Golfissa. Remmi ym. vaihdettu 12tkm mutta tulille lähtö oli vähän hankalaa.

                                          Ruuvasin ajoituksen kohilleen, ja avot, jo lähtee hienosti.

                                          Comment


                                          • #22
                                            joo pitänee ruveta tuohon mamman kulkineeseen vaihtaa kaikki romppeet jakopäähän ,kun ei tiedä mitä sinne on vaihdettu...tänään pyöräytin pikkuisen ennakkoa lisää ja vot nyt pörähtää niin kuin palmun alta.niin se mamman kulkine on tuo -94 100 2,5 tdi aat motilla.

                                            Comment

                                            Working...
                                            X