Mulla vuoden -95 A4 1,9 tdi. Lähtee käyntiin hyvin kylmänä, mut sit ku on ajanut jonkin aikaa ja auto seissyt sen jälkeen 20-30min niin auto ei tahdo käynnistyä. Missä vika, ossaatteko kertoo?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
A4 1,9tdi käynnistysvaikeudet lämpimänä
Collapse
X
-
Gameboy
Itselläkin on hieman käynti ongelmia, kun kone on lämmin. Tyhjäkäynti on raskaan kuuloinen ja ikäänkuin jokin rasittais moottorin käyntiä pätkittäin. Tämä tulee esille lämpimällä koneella, koska kylmänä tyhjäkäynti on aivan tasainen ja normaali (900rpm). Jos auton sammuttaa, niin käyntiin lähtee taas normaalisti oli kylmä tai lämmin.
Mistähän vikaa kannattaisi alkaa etsimään?
Comment
-
Gameboy
Paljonko iq pitäis olla ja miten tuo ajoitus voi vaikuttaa vain lämpimänä?
Niin ja. Erikoisesti täristää pakoputkea, kun jättää käymään lämpimänä tyhjäkäyntiä. Ei osu mihinkään kohtaan pohjassa.
Aivan kuin olisi sisukset irti takapöntöstä.
Comment
-
Jos ajoitus taikka iq on jommalla kummalla rajapyykillä, voi kai kylmänä käyttäytyä eri tavalla kuin lämpimänä.
Lähinnä sellaista mutua mutta ei se nyt oikein muustakan voi kai olla kiinni ja noi on niin yksinkertaiset asiat tsekata, jos omistaa vag-comin.
Iq pitäis olla välillä 2-9 (tyhjäkäynnillä) ja ajoituksen haarukan saa helposti katottua vag-comin TDI Graphilla.
Ja tietty sillä lämpöisellä koneella kattoo noi.
Edit: Vissiin yöllisen ottelun jälkeen ei oikeen jaksa keskittyä, sullahan on pumppusuutinkone... Tota ajoitusta et siis pysty vag-comilla tsekkaamaan, enkä ole enää varma tuosta iq:stakaan PD:ssä. Että näin... ;)Viimeksi muokannut A6tonen; 15.5.2008, 11:54.
Comment
-
Niin ja. Erikoisesti täristää pakoputkea, kun jättää käymään lämpimänä tyhjäkäyntiä. Ei osu mihinkään kohtaan pohjassa.
Aivan kuin olisi sisukset irti takapöntöstä.
Comment
-
Gameboy
Voisko tuota raskaampaa käyntiä aiheuttaa imusarjan karstoittuminen?
Pakko kait siihen jokin järki syy on olla?
Comment
Comment