Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 1,9tdi käynnistysvaikeudet lämpimänä

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    A4 1,9tdi käynnistysvaikeudet lämpimänä

    Mulla vuoden -95 A4 1,9 tdi. Lähtee käyntiin hyvin kylmänä, mut sit ku on ajanut jonkin aikaa ja auto seissyt sen jälkeen 20-30min niin auto ei tahdo käynnistyä. Missä vika, ossaatteko kertoo?
    Viimeksi muokannut Sleepy2; 25.2.2008, 16:31. Perustelu: Otsikko

  • #2
    Ilmaa polttoaineen seassa lienee todennäköisin syy.

    Onkos tossa kirkas letku suodattimelta pumpulle? Siitä näkee aika hyvin kuplat, jos niitä on.

    Comment


    • #3
      Lämpötilananturi on monesti syyllinen tuommoseen oireeseen.

      Comment


      • #4
        Njoo, kyllä.
        Lämpöanturia voi kattella vag-comilla kanssa jos sellaisen omistaa.
        Ja ei se ole kallis, kai jossain 20-30e.

        Sitten jos ei ole ilmaa, eikä lämpöanturi, niin voi olla huono akkukin.
        Sehän tarttee käsittääkseni tietyn kierrosluvun, ennen kuin alkaa ruiskuttamaan.

        Comment


        • #5
          veikkaisin, että lämpöanturi luulee koneen jäähtyneen vähemmän mitä todellisuudessa...tai jotain.itsellä oli joskus tuossa samaa.melkein ominaisuus.
          iso ongelma on silloin jos/kun käyttää roikan päässä niin se lämmitin lämmittää enemmän anturia kuin vettä.
          Eber rules.

          Comment


            #6
            Itselläkin on hieman käynti ongelmia, kun kone on lämmin. Tyhjäkäynti on raskaan kuuloinen ja ikäänkuin jokin rasittais moottorin käyntiä pätkittäin. Tämä tulee esille lämpimällä koneella, koska kylmänä tyhjäkäynti on aivan tasainen ja normaali (900rpm). Jos auton sammuttaa, niin käyntiin lähtee taas normaalisti oli kylmä tai lämmin.
            Mistähän vikaa kannattaisi alkaa etsimään?

            Comment


            • #7
              Tsekkaa ajoitus ja iq.

              Comment


                #8
                Paljonko iq pitäis olla ja miten tuo ajoitus voi vaikuttaa vain lämpimänä?
                Niin ja. Erikoisesti täristää pakoputkea, kun jättää käymään lämpimänä tyhjäkäyntiä. Ei osu mihinkään kohtaan pohjassa.
                Aivan kuin olisi sisukset irti takapöntöstä.

                Comment


                • #9
                  Jos ajoitus taikka iq on jommalla kummalla rajapyykillä, voi kai kylmänä käyttäytyä eri tavalla kuin lämpimänä.
                  Lähinnä sellaista mutua mutta ei se nyt oikein muustakan voi kai olla kiinni ja noi on niin yksinkertaiset asiat tsekata, jos omistaa vag-comin.

                  Iq pitäis olla välillä 2-9 (tyhjäkäynnillä) ja ajoituksen haarukan saa helposti katottua vag-comin TDI Graphilla.
                  Ja tietty sillä lämpöisellä koneella kattoo noi.

                  Edit: Vissiin yöllisen ottelun jälkeen ei oikeen jaksa keskittyä, sullahan on pumppusuutinkone... Tota ajoitusta et siis pysty vag-comilla tsekkaamaan, enkä ole enää varma tuosta iq:stakaan PD:ssä. Että näin... ;)
                  Viimeksi muokannut A6tonen; 15.5.2008, 11:54.

                  Comment


                  • #10
                    Niin ja. Erikoisesti täristää pakoputkea, kun jättää käymään lämpimänä tyhjäkäyntiä. Ei osu mihinkään kohtaan pohjassa.
                    Aivan kuin olisi sisukset irti takapöntöstä.
                    Mulla oli vanhassa vähän samaa ongelmaa, en keksinyt mistä johtui.Ajattelin että joku ottaa kiinni johonkin mutta ei.Kuului vain sisälle, ei ulos ollenkaan.

                    Comment


                    • #11
                      Tuota oli edellisessä 1.9TDI golffissani.
                      Ecun ominaisuus.
                      Eli ecu vaatii lämpöseltä koneelta suurempia kierroksia ennenkö rupee ruiskuttaan. Kun tuo määre ei täyty odottaa muutaman sekunnin ja sit käynnistyy.

                      Joka sitten korjaantui "Hamman mod:lla".

                      Comment


                        #12
                        ^Tästä on ollut juttua ffp:llä vähän väliä.
                        Ecun ohjelmassa oleva "vika" aiheuttaa tuon, eli korjattavissa ohjelman muutoksella..

                        Comment


                        • #13
                          ^joo niin on. Tosin harvat sen ohjelman osaa muuttaa. ;)

                          Päädyin sitten tuohon relepatenttiin, joka käyttää lämpöanturia/erillisellä vastuksella kun starttaa nopeasti. Hitaalla avaimen käännöllä hehkuttelee normaalisti.

                          Comment


                            #14
                            Voisko tuota raskaampaa käyntiä aiheuttaa imusarjan karstoittuminen?
                            Pakko kait siihen jokin järki syy on olla?

                            Comment


                            • #15
                              Imusarjan puhdistusta voin kyl suositella lämmöllä.
                              Edellises golffissa se näytti tältä 160tkm

                              Comment

                              Working...
                              X