Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Mielenkiintoinen vika 2.5 TDI AAT

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    #31
    Tarkoitin tietysti koko sen venttiilisysteemin korvaustsa jollain laipallisella putkenpalalla tms. Eli siis se venttiilin kohta on puhtaanakin ahtaan näköinen.

    Comment


    • #32
      Onkos vikaan tullut selvyyttä? Mulla nimittäin nykiminen ja savutus jatkuu kylmällä koneella, ennenkaikkea 1600-2000rpm välillä.

      Comment


      • #33
        No edelleenkin, kyllä se suurimman osan ajasta nykyään toimii, todennäköisesti tuo ahtopaineen säätimen vaihto auttoi, tosin vaihdettiin käytetty, eli ei silläkään ilmeisesti uudenveroista saada... Eilen löysin ahtoputkesta pienen reiän, jota ei kyl aikasemmin ole ollut, ei ainakaan vielä ole vaikuttanut kulkememiseen. uuden putken hinta jotain 130€.
        Eli jos jollain olisi käytettyä ehjää putkea coolerilta imusarjaan, niin ostan pois.. :D

        Comment


          #34
          Muistaakseni Ivalo-putkea laitoin edelliseen AAT:hen. Hintaa tulee 10-20e + kunnon klemmarit, jotka eivät ole kalliita ainakaan Etolassa (Etra).

          Comment


            #35
            ACF jäsenille tuo ahtoputki, joka tulee coolerin ja imusarjan välille, maksaa n.70-80€.

            Comment


            • #36
              Vaikuttaako alipaine puoli millä tavalla tdi:n toimintaan? Meinaan auto kun seisoo ei jarrut tahdo pitää, tehostimella vuoto vai normaalia. Käyntihän parani hetkellisesti kun korjasin alipainepumpulta lähtevän letkun.

              Comment


                #37
                No siis jarrutehostinhan on alipainetoiminen, joten jos se ei pidä paineitta niin ei jarrutkaan tehostu. Toki jarrut pelaa, mutta aika paljon saa voimaa käyttää.

                En nyt tunne AAT:tä aivan, mutta olettaisin sen olevan vielä kellolla eli turbo säätyy ylipaineella toisin kuin vnt-turbollisiissa.

                Alipainevuodon ei pitäisi vaikuttaa käyntiin mun mielestä ellei se ole kovin suuri. MAF:n mittaama ilmamäärä on eri kuin todellinen silloin.

                Comment


                  #38
                  Alipainevuoto voi vaikuttaa egr:n toimintaan.
                  Ja näissähän on ihan erillinen pumppu alipaineen tuottamiseksi.

                  Comment


                    #39
                    Mulla loppu savutus matailla kierroksilla, kun poisti moottorin lämpötila-anturin johdosta ylimääräisen vastuksen. Joku oli kolvannut sinne semmoisen pidentämään hehkutus aikaa, kai. Pata kyllä veti ihan kivasti, vaikka savua tulikin niin pirusti. Ei nykimistä tosin.

                    Comment

                    Working...
                    X