Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Mielenkiintoinen vika 2.5 TDI AAT

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Mielenkiintoinen vika 2.5 TDI AAT

    No niin, eli kyseessä on tuo Audi 100 2.5 TDI, legendaarisella AAT-koneella, ajokilometrejä vasta 450tkm..

    Kansiremontti tuli teetettyä 5000km sitten, minkä jälkeen on ilmestyny niitä ja näitä, toki aikaisemminkin oli viitteitä näistä.

    Auto ei vejä kylmänä yhtään mihinkään, kotoa lähtiessä joutuu taistelemaan ittensä mäelle kytkimen avulla. :D Lämmetessä tilanne jollain tavalla korjaantuu.
    Välillä taas kulkee ihan jollain tavalla, ja taas parin minuutin päästä ei välttämättä tahdo taas kulkea. Nollasta sataseen menee jotain reippaasti yli puoliminuuttia, huonoimpina päivinä ei meinaa nousta sataseen millään. Mut taas välillä kulkee melkein kuin uusi, eli ei vaikuttas oikein mekaaniselta vialta.

    Ideoita ja hyviä vinkkejä otetaan vastaan, korjaamolla, koneistamolla, ja dieselhuollossa ne ovat jo loppuneet :D

  • #2
    Ahtaako?

    - MAF!! Ota MAF:n johto irti ja kokeile kulkeeko paremmin, jos kulkee on MAF varmasti sökö.
    - Ahtovuoto ja paha sellainen tai ahtopainesolenoidi
    - PA-suodatin

    Comment


    • #3
      Ahdot pikkasen päälle 0.7, turbokin vaihdettu.

      Maffin johtoa irroteltu, ei eroa, kokeiltu myös toista käytettyä maffia, jonka kunnosta ei täyttä varmuutta, ei silläkään eroa.

      Löpöputsarin vaihdoin uuteen syksyllä..

      Comment


      • #4
        savuttaako?

        Comment


        • #5
          Mekaaninen puoli lienee katsottu, mihin koskettiin remontissa.

          ->sähköt; johtosarjavika voisi sopia tuohon. Remontoidessa liikuteltuja tai venytettyä johtoa. Käydessä voi nitkutella, erityisesti liittimien läheisyydestä.

          Jos on jotain ylimääräistä jälkiasennusta niin kaikki irti..

          AATsi ei taida vielä noin pienestä vikakoodia laittaa, mutta VAG-COMilla katsomaan syöttöjä, pyynti/saanti miten vaihtelee lämmetessä, saako mitattua kaikki sensoriarvot, lämpötilat jne.

          Comment


          • #6
            Käytetty leimalla viikko sitten, savuarvo oli hieman alle yksi, eli ei sieltäkään suunnasta mitään ihmeellistä..

            Pari "tuntematonta" vikakoodia löytyi, mutta saattoivat johtua siitä kun oli akun kaapelit paikallaan kansiremontin aikana...

            Kone ja kansi pitäisi olla ihan älyssään, kun rempattukin on.

            Pummpua rukattiin aikaisemmalle, kun oli käynnistyminen aikaisemmin hieman heikkoa..

            Comment


            • #7
              itselläni oli joskus samanlainen oire samanlaisessa vehkeessä. vika korjaantui kun diesel-velho pesi ultraääni-pesurissa pumppua muutaman päivän. ongelma oli pumpun sisäiset maavuodot jolloin määräsäädin meni sekaisin. toinen vaihtoehto oli uusi pumppu. auto pelasi toisinaan hienosti, joskus taas kun kytki ilmastoinnin päälle tyhjäkäynnillä niin kone sammu. myös käyntiin lähtö oli ongelmallinen.

              Comment


              • #8
                Aneemisen pieni savuarvo ;) Vaatisko lekaa, Hammer mod, evry tai comilla syöttöä suuremmaksi, että itse näet mitä vaikuttaa (vaikka auttaisi, tämä ei ole vian korjaus). Paluuputket, takaiskuventtiilit kunnossa? Putket, letkut oli hyvin suojattu roskilta remontissa? Tuntuu ettei saa kylmällä tarpeeksi, lämpöanturi? En arvaile enempää ...poistuu lomille.

                Pesu laitettu korvan taakse, kiinnostava tieto.

                Comment


                  #9
                  Mulla taas AAT:ssä hukkui välillä teho lämpimällä kelillä ja koneella ~vaparin tasolle. Pari kuukautta siitä kun olin putsannut N75:n (jarrukliineri +rasvaus Crc:llä) ja MAF:n (muistaakseni kevyt pyyhintä kontaktipinnoille) ei vika enää palannut. En tiedä missä vika oli, mutta ei ole oireillut enää vuoteen.

                  Comment


                  • #10
                    Nyt saatan kuulostaa maalaisjuntilta, mutta mikä tuo N75 on? :D Ahtopaineensäädin tms?

                    Jarrutehostimelta haarautuva takaiskuventtiili ainakin tarkastettu. Syöttöpumppua ei tekis mieli käydä repimään pois, toivottavasti nyt vika olis muualla, MAFfi näyttäs olevan kivan hintainen:

                    http://www.merteil.fi/prod_show.asp?art_no=19326

                    Vähän kalliita kokeiluja.. :D Pitää vielä hankea tuo lämpöanturi, se ei muistaakseni kallis ollu...

                    Comment


                      #11
                      Haku auttaa tähänkin asiaan.

                      Comment


                      • #12
                        No ei tuollakaan kovin tyhjentävää vastausta ollu :D Mut nuo onneks korjaamon murheita. Itsellä ei aikaa perehtyä.

                        Comment


                          #13
                          Kyllä (tuostakin) viestiketjusta sen verran asiaa löytyy että pystyy käsittämään sen olevan ahtopaineenohjausventtiili. Jos ei, niin haulla löytyy vielä paljon lisääkin.

                          Comment


                          • #14
                            Ja jos ei muka löydy tyhjentävää selvitystä, niin ffp:n diesel-osastolta varmasti löytyy.
                            http://www.ffp.fi/bb/index.php

                            Comment


                            • #15
                              No tsekataan tuo N75 ensiviikolla, keräsin näistä listan näistä epäilyistä, ja pyörähdän tänään korjaamolla. Lisää arvailuja otetaan toki vielä vastaan.

                              Comment


                                #16
                                Ilmanputsari kotelon kyljessä olevat kaksi pientä alipaineputkea jos on ristissä tuntuu myös vaikuttavan kovasti kulkupuoleen. Ja ne saa kyllä remppaa tehdessä huomaamatta väärin päin.

                                Comment


                                • #17
                                  Tota, en tiedä kuullostaako hölmöltä, mutta paljonko ne jyrsi(/plaanannu) kantta kansiremontissa, vai jyrsikö ollenka? Nimittäin jos sieltä on liikaa irronnu saattais seki vaikuttaa kulkupuoleen. Diiseleissähän on hyvin tarkkaa noitten puristuksien kanssa, mutta jos nyt meni iha harakoille vinkki ni korjatkaa.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Käyn hakemassa auton huomenna korjaamolta, maffi vaihdettu jälleen kerran, ahtopainesäädintä rönkitty, ja ohjaava suutin vaihdettu.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Auttoiko? Hyvä olisi tehdä asia kerrallaan, niin tietäisi missä vika oli.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Kyllä autto paljonkin, mut vieläkin sama vika vaivaa välillä. Eli edelleenkin vedot välillä hieman kateissa..

                                        Comment


                                        • #21
                                          ettei vaan egr jumittais?

                                          Comment


                                          • #22
                                            egr poistettu käytöstä..

                                            Comment


                                            • #23
                                              Mulla samoja ongelmia, veto parani melkosesti kun löysin murtuneen alipainepumpulta lähtevän letkun ja sain sen ehjättyä. Mut jotenkin vielä välilä ei vedä juuri matalilla kierroksilla eli alle 1600r/min

                                              Comment


                                              • #24
                                                Mut jotenkin vielä välilä ei vedä juuri matalilla kierroksilla eli alle 1600r/min
                                                Se on lähinnä ominaisuus, ei vika, nimittäin heikko alavääntö tuossa vitosessa.

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Vaikuttas olevan joku sähkönen vika, kun välillä vetää tosi hyvin, ja välillä ei taas sit ollenkaan.. :/

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Kysynpä tässä, kun en viiti tehdä uutta topikkia...

                                                    Voiko tuon EGR-venttiilin ottaa kokonaan pois tuosta välistä huoletta (laipat tietenkin tukkoon) vai tuleeko siitä jotain vikakoodia tai muita ongelmia?

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Voi ottaa, ei pitäs tulla ongelmia. Mielestäni on kuitenki helpompi tapa jättää se venttiili siihen ja laittaa laipat vaan väliin nii ei tarvi alkaa ite väsämään venttiilin tilalle mutkaa??

                                                      Ei se venttiili siinä enää mitää huonoa tee kunhan vaan laittaa laipat putkiin.

                                                      Ja jos heittää sen venttiilin veks nii kannattaa se siihen tuleva alipaineputki tukkia että se ei vapaana ollessaan ime kaikkia konehuoneen pölyjä sisäänsä :)

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Jep, sillä minä tuota kysyin kun ajattelin että pakosarjan puolelle laittaisin laippaan termoparianturin ja lähdön painemittaukseen ja tuo EGR-venttiili on haitolla.

                                                        Comment


                                                          #29
                                                          Onko joku koittanut ottaa egr-venttiilin pois jostain koneesta?

                                                          Se nimittäin ainakin 1.9 pd:n kohdalla on aika tukkosen näkönen kiinni ollessaankin, JOS muistan oikein.

                                                          Comment


                                                            #30
                                                            Ei pitäis ainakaan imupuolen nokeentua, kun egr poistettu. Asiallisesti poistettuna ja "ylimääräiset" letkut tulpattuna ehkä toimiikin jopa normaalisti.

                                                            Bemun dieseleissä (530 d) olen nähnyt imukanavien olevan puoli ummessa. Ei ainakaan tehoa lisää...

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X