Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi A4 2.0 TDi -13 mysteeri

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi A4 2.0 TDi -13 mysteeri

    Moikka,

    ajattelin luoda tänne tunnuksen ja kysyä apua ongelmaan johon kukaan ei tunnu löytävän ratkaisua.

    Eli Audi ostettu liikkeestä 04/22 ja 12/22 alkoi hiukkassuodatin valo kurkkia suhteellisen tiheään taululla. Tätä yritettii pienkorjaamolla ilmeisesti jotenkin pakkopolttaa mutta siitä ei ollu apua kuin hetkeksi. Valo jatkoi palamistaan kunnes 04/23 alkoi mennä kunnolla tukkeeseen. Ensin hehku alkoi palamaan ja hetken päästä myös moottorivalo. Näitä nollattiin omalla lukijalla suhteellisen tiheeseen tahtiin kunnes lopulta turbo sanoi ittensä irti. Auto vietiin korjaamolle missä vaihdettin turbo ja paine-eroanturi mutta ei auttanut ongelmaan. Tämän jälkeen egr meni vaihtoon ja hiukkassuodatin puhdistettiin toisella korjaamolla ja saatiin kuulemma uutta vastaavaksi.

    Auto toimi noin kuukauden, kunnes samat ongelmat alkaneet ilmaantua. Käytetty nyt 3 eri korjaamolla ja kaikki sanovat, että auto kunnossa eikä mitään löydy.
    07/23 mitattu puristuspaineet:
    1 CYL 13,5 bar
    2 CYL 12 bar
    3 CYL 14 bar
    4 CYL 13,5 bar

    Viimeisinä vikakoodeina ollut:
    P1312 exhaust temperature sensor malfunction
    P1035 Nitrogen oxides (NOX) sensor - range/performance problem
    P1109 Intake Air Temperature B Circuit intermittent
    P0846 Transmission Fluid Pressure Sensor/Switch B circuit range
    P0714 Transmission Fluid Temperature Sensor A Circuit intermittent
    P0676 Cylinder 6 Glow Plug Circuit/Open


    Itse en autoista juuri mitään tiedä ja korjaamot eivät tunnu mitään vikaa autosta löytyvät niin onko jollain ollut vastaavaa ongelmaa ja jos on, mikä ollut ratkaisu?
    Öljyä auto kuluttaa todella paljon ja nykyään myös dieseliä. Range tippuu 70km 10km matkalla

  • #2
    Kyseleppä hubonauton jätkiltä apuja https://www.hubonauto.fi/

    Comment


      #3
      Ammattitaitoisia pajoja ollu. Tuo eka vikakoodi kun on aktiivinen niin poltto ei toimi ja dpf tukossa sitä myöten.

      Comment


      • #4
        Pienellä tiedolla näistä mutta epäilen että öljyä kuluu= menee dpf ja anturit täyteen karstaa aika äkkiä.

        Comment


        • #5
          Kannattaa kyllä vaihtaa tuo pakokaasun lämpötila-anturi niin saat tosiaan poltot käyntiin niin kuin VilleP tuossa mainitsi. Toi NOX anturi voi tietääkseni myös nostaa polttoaineen kulutusta jos ei toimi oikein/on viallinen.

          Comment

          Working...
          X