Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi A4 2.0 TDI (2008) - Moottori jumissa

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi A4 2.0 TDI (2008) - Moottori jumissa

    Tallilaisen Audi A4 2.0 TDI (CAGA, 430 tkm) sammui suoraan narahtaen tyhjäkäynniltä, eikä suostu enää käynnistymään. Ennen sammumista ja koneen jumiutumista vikakoodia oli tullut DPF:n suuresta painehäviöstä ja se olikin aivan tukossa, jonka arvellaan aiheuttaneen koneen sammumisen ja nykyisen totaalisen jumiutumisen.

    Nyt DPF on puhdistettu ja käynnistymisyrityksissä vikaantunut startti uusittu, mutta kone ei suostu pyörimään yhtään ainakaan "kevyesti" kääntämällä suuttimien poistosta huolimatta.

    Olisiko hyviä ehdotuksia, miten totaalisen jumiutumisen syytä kannattaisi etsiä eli ilmeisesti mahdollisia vikapaikkoja ovat moottorin alaosasta kampiakseli, yläosasta venttiilikoneisto ja ehkä dieselpumppujärjestelmä, mutta se taitaa olla sähköinen eli ei vaikuttaisi moottorin pyörimiseen? Automaattivaihteisto on vapaalla ja autoa on myös pystytty hinaamaan eli ilmeisesti se ei aiheuta nykyistä ongelmaa.







    #2
    Tuossakin moottorissa ilmeisimmin surkeahko CP4 dieselin syöttöpumppu jonka särkymisiä löytyy. Eli kannattaa myös tarkastella sieltä suunnalta.

    Comment


    • #3
      Myös edellisen tutkimiseen liittyen, voiko CAGA-koneessa irrottaa jakopään hihnan ja pyörittää sen jälkeen käsin erikseen dieselpumppua, kampiakselia ja venttiilikoneistoa jumiutuneen osan löytämiseksi vai osuvatko mm. venttiilit mäntiin ja saako koneessa tämän jälkeen jaon helposti takaisin paikoilleen kohdistusmerkkien avulla?

      Comment

      Working...
      X