Normiajossa ei viisari jaksa nousta 50 asteen viivan yli ollenkaan. Selkeästi liian pienellä vaihteella ajettaessa saattaa saada 70 astenn viivan tuntumaan. Termostaatti myyjäliikkeen toimesta vaihdettiin ja ominaisuus vain paheni. Lämpöä tulee kajuuttaan kuitenkin jollakin lailla. Kulutus myös hyppäsi termostaatin "vaihdon" jälkeen 7 litran paikkeilta kymppiin! 165th ajettu, vedot tallella, ei savuta. Kylmäkäynnistyksessä joskus pieni 2-3 sekunnin heikompi käyntisyys. Onko ideoita? Olen miettinyt pitäisikö kauppa purkaa, eihän tuo nyt normaalia ole vaikka ovatkin kuuluisia hitaasta lämpenemisestään pakkasilla. Huoltokirjan mukaan jakopää ja vesipumppu vaihdettu 157th kohdalla.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Audi A5 2.0 TDi kone ei lämpene
Collapse
X
-
Avainsanat: Ei mitään
-
Missähän kunnossa egr on. Jos se pysyy kiinni tai käyttäytyy muuten epäloogisesti, niin eikös siinä jää egr kierron lämpö hyödyntämättä.
Itellä meni uusi egr epäkuntoon, jolloin se virtausprosentti heilui hullun lailla ja jäi lopulta 0. Polttoaineen kulutus nousi 2L
Uusi egr paikalleen ja lämmöt alkoi nousta normaalisti ja kulutus palautui normaaliksi.
Tuo egr:n toiminnan viallisuus selviää testerin livedata ajolla.Viimeksi muokannut HAlosseppä; 21.2.2024, 22:52.
Comment
-
-
Luulisi niiden kattoneen vikakoodit mutta eivät varmaan edes kertoisi jos siinä EGR vikaa ois. Aika luihu meininki kauppojen jälkeen ollut. Reklamaatio on eivät edes vastaa, reilu viikko sitten laitoin meillä ja pari päivää sitten pyutelin vastaamaan . PKS car, nimi on enne, pskalta vaikuttaa.
Comment
-
Itellä egr heitti vikakoodin. Mutta se varsinainen toimintahäiriö selvisi kun laitoin autoon icarsoft testerin kiinni ja seurasin sillä ajon aikaista egrn käyttäytymistä.
Tasakaasulla se on 30-40%, kiihdyttäessä 0 ja moottorijarrutuksessa 100.
itelllä tosiaan vispas tasakaasulla hulluna 0 ja 50 väliä ja meni lopulta 0.
Jos egr on lauhduttimella niin tonnin paukku on sen vaihto suurin piirtein.
Ainakin S-tronikeissa on vielä toinen termostaatti vaihteiston jäähdytykselle, siinä moottorin takaosassa letkussa, sorsapillin näköinen osa. Sekin voi temppuilla. Lieneekö manuaalissa, kun näyttää egr lauhdutinkin olevan sen takana.
Comment
-
Jos yhtään 2012 A5:n video täsmää 2013 malliin niin aika helpossa paikassa tuo EGR nimittäin pakosarjan päällä. Osa maksaa 200-400e vähän minkä valmistajan osan haluaa. Orggis Valeota näytti saavan johonkin vajaaseen neljään sataan.
Töitä tossa varmaa pari kolme tuntia.
Mutta jotenkin epäilyttävää, että vaikuttaisi lämpöihin noin paljoa.
Sharanissa tuo vastaava kikkare on turbon alla niin että piti ottaa pakoputkisto ja apurunko pois ja silti oli ahdasta nelivedon takia. Ja meni kolme iltaa vaihtoon.Viimeksi muokannut Puuhapete; 26.2.2024, 15:24.
Comment
-
Siltä se näyttää, että tuo dsg:n termostaatti pitää vaihtaa. Lämpiää cglc moottorinen A4 sen verran hitaasti.
Pystyykö vaihtaan tuonne letkuhässäkän väliin vai pitääkö raivata tilaa kuinka runsaasti?
Comment
Comment