Otsikon mukaisesti lyhyenkin n. 20 minuutin kaupunkiajon jälkeen ulkolämpötilan ollessa nollan molemmin puolin jää lähes aina autoa pysäköitäessä moottorin jäähdytyspuhallin vielä pyörimään muutaman minuutin ajaksi. Mittariston mukaan moottorin lämmöt ovat kuitenkin nousseet vain alimman merkkivalon verran. Kaupunkiajossa regenerointihan tuon voisi silloin tällöin aiheuttaa, mutta kun kyse on melko lailla jatkuvasta ominaisuudesta, ajattelin varmistella josko täällä foorumin puolella olisi näkemystä aiheesta.
Käytössä on VCDS, joten kevyttä tutkimistahan tässä pääsee tekemään esim. hiukkassuodattimen täyttöasteesta ja aiemmista regeneroinneista. Vai olisiko tässä mahdollisesti kyse ihan perinteisestä termostaatin toimimattomuudesta - ja kuinkahan moisen voisi varmistaa?
Käytössä on VCDS, joten kevyttä tutkimistahan tässä pääsee tekemään esim. hiukkassuodattimen täyttöasteesta ja aiemmista regeneroinneista. Vai olisiko tässä mahdollisesti kyse ihan perinteisestä termostaatin toimimattomuudesta - ja kuinkahan moisen voisi varmistaa?
Comment