Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

DPF:n uudelleenasennus

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • DPF:n uudelleenasennus

    Q7 4l CASA autona, edellisen omistajan toimesta DPF tyhjennetty ja ohjelmoitu. myös kaikki muu turha ohjelmoitu pois.
    Nytten alkaa katsastus laki pelottamaan sen verran että on aika ottaa hiukkas suodatin takasin käyttöön.
    Uusi DPF löytyy ja ei olis kun asentaa paikalleen.
    Mutta mites ohjelmointi. tarvii varmaankin viedä taas ohjelmointiin että ottavat käyttöön sen taas?
    Onko jotain muuta mitä tarvii ohjelmoijalle sanoa että tekis?
    Ohjelmoinnin jälkeen ei pitäis enää olla mitään mikä vaikuttais päästöihin katsastuksessa.
    Saako EGR jäädä silti vielä pois toiminnasta vai tuleeko siitäkin tonnien sakot leimalla jos on pois?

  • #2
    Ensin tarvitaan laitteisto jolla ko. komponenttien puute voidaan todeta virallisesti, odottaisin että tieto sellaisten käyttöönotosta katsastuksessa tulee, sitten toimenpiteet sen mukaan.

    Autosta ei saa poistaa mitään saastelaitteita jotka on tyyppihyväksytty ko. malliin. Siis se egr pitää myös toimia.


    Comment


    • #3
      Paikallisen A katsastus katsastajan kans ollaan "semi" läheisiä ja hän mainisti sormien välistä että uudet päästön otto laitteet tulossa joilla mitataan myös hiukkasia.
      EGR'ää hän ei maininnut.
      Iso riski mennä leimalle ja odottaa että onko uudet laitteet käytössä jo vai ei, sit kävellä ulos leimalapun kans tai odotella isompaa eurosumma lappua kotiin.

      Ostin auton DPF EGR deletoituna. pönttö on paikalla mutta tyhjänä.

      Jos nyt tuun tulokseen että pönttö laitetaan takaisin niin se ei käytännös ole muutakuin pönttö kiinni ja ohjelmoimaa hiukkas suodatin takasin käyttöön?
      Vai onko parempi ensiks käydä ohjelmassa ja ajella vikatilassa kotiin ja kotona työntöö pöntön taas sinne?
      Viimeksi muokannut Killeri; 26.1.2024, 17:51. Perustelu: Tarpeeton lainaus poistettu.

      Comment


        #4
        Oma Q7 kärähti kesällä katsastuksessa kun Auto-Killasta "vakiona" ostetussa autossa ei ollutkaan DPF:ä. Saksasta käytetyt, pestyt originaalipöntöt 2x600 euroa. Orig.ohjelman palautus onnistui Erikoismoottori Martikaisella. Alkutalvesta DPF sitten taas tukossa, uusi pesu ja softan tarkistus Tuusulassa Motorbit:llä, joka pystyy tarkistamaan softan alkuperäisyyden ja hakemaan tarvittaessa tehtaan tietokannasta uuden.
        DPF ei kuitenkaan suostunut aloittamaan regenerointia, minkä takia se ainakin yritettiin saada oikealle jäljelle K-Autolla, koska 4.2:n dpf resetointiin ei VAGCOM pysty, eli tarvii VAS tai ODIS laitteet. En tosin ole vieläkään ihan varma toimiiko regenerointi, VCDS näyttää sille yhdelle anturille 899C lämpötilaa, en tiedä onko vika vai ominaisuus.. Seurailen tilannetta.

        Comment


        • #5
          Alkuperäinen kirjoittaja JorKsX Näytä viesti
          Vai onko parempi ensiks käydä ohjelmassa ja ajella vikatilassa kotiin ja kotona työntöö pöntön taas sinne?
          Ensin softa, sitten pönttö, ei mene pönttö tukkoon eikä vikatilaan.

          Comment


            #6
            Ei se pönttö ihan ekana oo tukossa, jos se on vielä uusi tai pesty. Omani joskus tyhmänä tyhjensin ja softan kävin laittamassa etukäteen. Monta sataa kilsaa siinä välissä sinne ehti tulla, eikä se ollut mitenkään tukossa, kun pöntön sitten irroittelin. Noi vehkeethän veis ihan älyttömästi soppaa, jos se sitä pönttöä polttelis vähän väliä tyhjäksi. En mä nyt ihan viikkokausia sillä ajelis niin, mutta oman auton ajelin Helsingistä Turkuun ja useamman päivän töihinkin.

            Comment


              #7
              Itsellä meni A6 3.0 Tdi pönttö tukkoon vikatilassa (pumpun hihna ilman hampaita) kun ajeli Hangosta Keski-Suomeen. Ei toipunut kuin irrallan pesemällä. En tiedä monta kertaa olisi sillä välillä pitänyt poltella. Tosin saattoi olla vanhoja pohjiakin tuhkamäärissä.

              Comment

              Working...
              X