Terve,
2014 A6C7 Biturbo kävi pajalla jäähdytysnestevuodon takia.
Paljon osia meni uusiksi ja vuoto näyttäisi muutaman päivän perusteella loppuneen. Keula on ollut purettuna aikalailla paloiksi.
Ensimmäisellä reissulla tämän jälkeen auto vetäisi kiihdytyksessä limp modeen. Lähti pois kun käytti virrat pois.
Veti limp modeen myös eilettäin kiihdyttäessä. Lähti pois kun virrat käytti pois.
VCDS antaa tällaiset koodit:
-------------------------------------------------------------------------------
Address 01: Engine (J623-CGQB) Labels: Redir Fail!
Part No SW: 4G0 907 589 G HW: 4G0 907 589
Component: 3.0BTD EDC17 H25 0003
Revision: 57H25--- CVN: 158EDADA
Coding: 122A4032253603020000
Shop #: WSC 59278 002 1048576
ASAM Dataset: EV_ECM30BTD0114G0907589G 001003
ROD: EV_ECM30BTD0114G0907589G.rod
VCID: 3829264C32D6C0BAF7B-806C
VINID: 9D196AAAA1170957801871C804390D418A
2 Faults Found:
11895 - Turbo / Supercharger B
P02CB 00 [101] - Pressure too Low
Not Confirmed - Tested Since Memory Clear
Freeze Frame:
Fault Status: 00000001
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 2
Mileage: 220041 km
Date: 2023.07.02
Time: 20:01:28
Engine RPM: 3449.00 /min
Normed load value: 99.6 %
Vehicle speed: 107 km/h
Coolant temperature: 91 ∞C
Intake air temperature: 27 ∞C
Ambient air pressure: 980 mbar
Voltage terminal 30: 14.520 V
Unlearning counter according OBD: 40
Charge Pressure Actuator: activation: 31.49 %
Charge air pressure actuator: acknowledgment: 31.73 %
Ambient temperature: 23.0 ∞C
Charge air pressure: specified value: 3200 hPa
Accelerator pedal travel: 91.02 %
Air mass: actual value (mg/stroke): 1163.8 mg/stroke
Actual charge pressure: 2727 hPa
5172 - Boost Pressure Regulation
P0234 00 [096] - Limit Exceeded (Overboost Condition)
Intermittent - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear
Freeze Frame:
Fault Status: 00000001
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 1
Mileage: 219927 km
Date: 2023.06.30
Time: 12:45:54
Engine RPM: 2402.00 /min
Normed load value: 90.2 %
Vehicle speed: 97 km/h
Coolant temperature: 91 ∞C
Intake air temperature: 48 ∞C
Ambient air pressure: 980 mbar
Voltage terminal 30: 14.080 V
Unlearning counter according OBD: 35
Charge Pressure Actuator: activation: 60.01 %
Charge air pressure actuator: acknowledgment: 62.13 %
Ambient temperature: 22.5 ∞C
Charge air pressure: specified value: 2381 hPa
Accelerator pedal travel: 37.72 %
Air mass: actual value (mg/stroke): 1229.2 mg/stroke
Actual charge pressure: 2831 hPa
Miten tätä lähdettäisiin korjaamaan? Voiko tuolla jäähdytysnesterempalla olla joku yhteys tähän - jotain jäänyt esimerkiksi löysälle?
Kiitos vinkeistä jo etukäteen.
2014 A6C7 Biturbo kävi pajalla jäähdytysnestevuodon takia.
Paljon osia meni uusiksi ja vuoto näyttäisi muutaman päivän perusteella loppuneen. Keula on ollut purettuna aikalailla paloiksi.
Ensimmäisellä reissulla tämän jälkeen auto vetäisi kiihdytyksessä limp modeen. Lähti pois kun käytti virrat pois.
Veti limp modeen myös eilettäin kiihdyttäessä. Lähti pois kun virrat käytti pois.
VCDS antaa tällaiset koodit:
-------------------------------------------------------------------------------
Address 01: Engine (J623-CGQB) Labels: Redir Fail!
Part No SW: 4G0 907 589 G HW: 4G0 907 589
Component: 3.0BTD EDC17 H25 0003
Revision: 57H25--- CVN: 158EDADA
Coding: 122A4032253603020000
Shop #: WSC 59278 002 1048576
ASAM Dataset: EV_ECM30BTD0114G0907589G 001003
ROD: EV_ECM30BTD0114G0907589G.rod
VCID: 3829264C32D6C0BAF7B-806C
VINID: 9D196AAAA1170957801871C804390D418A
2 Faults Found:
11895 - Turbo / Supercharger B
P02CB 00 [101] - Pressure too Low
Not Confirmed - Tested Since Memory Clear
Freeze Frame:
Fault Status: 00000001
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 2
Mileage: 220041 km
Date: 2023.07.02
Time: 20:01:28
Engine RPM: 3449.00 /min
Normed load value: 99.6 %
Vehicle speed: 107 km/h
Coolant temperature: 91 ∞C
Intake air temperature: 27 ∞C
Ambient air pressure: 980 mbar
Voltage terminal 30: 14.520 V
Unlearning counter according OBD: 40
Charge Pressure Actuator: activation: 31.49 %
Charge air pressure actuator: acknowledgment: 31.73 %
Ambient temperature: 23.0 ∞C
Charge air pressure: specified value: 3200 hPa
Accelerator pedal travel: 91.02 %
Air mass: actual value (mg/stroke): 1163.8 mg/stroke
Actual charge pressure: 2727 hPa
5172 - Boost Pressure Regulation
P0234 00 [096] - Limit Exceeded (Overboost Condition)
Intermittent - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear
Freeze Frame:
Fault Status: 00000001
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 1
Mileage: 219927 km
Date: 2023.06.30
Time: 12:45:54
Engine RPM: 2402.00 /min
Normed load value: 90.2 %
Vehicle speed: 97 km/h
Coolant temperature: 91 ∞C
Intake air temperature: 48 ∞C
Ambient air pressure: 980 mbar
Voltage terminal 30: 14.080 V
Unlearning counter according OBD: 35
Charge Pressure Actuator: activation: 60.01 %
Charge air pressure actuator: acknowledgment: 62.13 %
Ambient temperature: 22.5 ∞C
Charge air pressure: specified value: 2381 hPa
Accelerator pedal travel: 37.72 %
Air mass: actual value (mg/stroke): 1229.2 mg/stroke
Actual charge pressure: 2831 hPa
Miten tätä lähdettäisiin korjaamaan? Voiko tuolla jäähdytysnesterempalla olla joku yhteys tähän - jotain jäänyt esimerkiksi löysälle?
Kiitos vinkeistä jo etukäteen.
Comment