Haasteita 269tkm ajetun 4f Allroadin kanssa. Moottorikoodina BPP 2.7TDI ja antaa vikakoodia P242B Exhaust Gas Tempature Sensor Circuit Bank 1 Sensor 3 (Range/performance).
Ei sytytä valoja, mutta regeneroi dpf:ää noin 100km välein kun luulee sen täyttyneen. Live dataa seuratessa tuhkan määrä measured/calculated on aivan eri, johtuisiko sitten lämpötila-anturin antamista hassuista arvoista? En ole live datasta OBD11 kanssa löytänyt sellaista kanavaa josta näkisi anturikohtaiset arvot.
Autoon on vaihdettu noin 260tkm tienoilla uusi hiukkassuodatin. Autosta on poistettu imusarjan swirl flapit käytöstä (läpät jätetty auki-asentoon)
Varsinainen avunpyyntö: mistä tästä autosta löytyy EGT sensor 3? Onko se kiinni hiukkaspöntössä auton alla vai jossain päin moottoritilaa? 7zapista yritin vakoilla mutta en löytänyt luotettavaa tietoa joten ajattelin kysyä täältä. Jos aloittaisi tarkastamalla anturin kiinnityksen.
Ei sytytä valoja, mutta regeneroi dpf:ää noin 100km välein kun luulee sen täyttyneen. Live dataa seuratessa tuhkan määrä measured/calculated on aivan eri, johtuisiko sitten lämpötila-anturin antamista hassuista arvoista? En ole live datasta OBD11 kanssa löytänyt sellaista kanavaa josta näkisi anturikohtaiset arvot.
Autoon on vaihdettu noin 260tkm tienoilla uusi hiukkassuodatin. Autosta on poistettu imusarjan swirl flapit käytöstä (läpät jätetty auki-asentoon)
Varsinainen avunpyyntö: mistä tästä autosta löytyy EGT sensor 3? Onko se kiinni hiukkaspöntössä auton alla vai jossain päin moottoritilaa? 7zapista yritin vakoilla mutta en löytänyt luotettavaa tietoa joten ajattelin kysyä täältä. Jos aloittaisi tarkastamalla anturin kiinnityksen.
Comment