Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi A4 B7 2.0 tdi 125kW -07 tyhjäkäynti hävisi ja varmaan myös tehot.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi A4 B7 2.0 tdi 125kW -07 tyhjäkäynti hävisi ja varmaan myös tehot.

    Moi

    Auto lopetti yllättäen tyhjäkäynnin, kone käy vapisiten. Jako kohdallaan, ainakin silmämääräisesti lukitusreikiin tarkastuspeilillä katsoen ja kampiakselin merkkiin katsoen...täytyy vielä pudottaa tuo keula huoltoasentoon, saa lukitustapit paikalleen. Venttiilikopassa kaikki näyttää ehjältä.

    Ei vikakoodeja VCDS:llä. Havahtuu normaalisti anturivikoihin, nokka-akselin asento. Myös maf anturiin. Turbon putki irti, havahtuu alhaiseen paineeseen, eikä imuputkea/imusarjaa tukkiessa kämmenelle tuntunut mitään takapotkua, ainoastaan imu. Kampiakselin anturia en ole irroitanut, koska vaikeassa paikassa. P.suodin tilattu, ei löytynyt kaupan hyllystä.

    Käy runsaasti savuttaen, suutinarvot poskellaan (VCDS) ja torsion value jämähtänyt nollaan, eikä elä. Suutin 1 pytyssä -2.95, pytyssä 2: 0.22, pytyssä 3: 0.00 ja pytyssä 4: 2.73mg/str. Kulutus 1,5l/h (VCDS). Tuossa tosiaan nuo siemensin pumppusuuttimet. Polttoaineen siirtopumppu tarjoaa 0.5bar painetta, suotimen jälkeen.

    Onko suutinvika vai mikä voisi olla vaihtoehto, suutintiivisteet? Vai onko sitten pakoventtiili -vika Raakaa savusta päätellen sinne pakoputkeen pääsee. Vika alkoi aivan yllättäen. Lähtee käyntiin, turbo ahtaa normaalisti. Kun lisää kaasua, käynti tasaantuu mutta tuskin on tehoa.

    Tuo torsion value viittaisi jakohihnaan..mutta mutta..

    Ajatuksia/neuvoja vailla :)

    #2
    Havahtuu tarkoittaa, että tulee vikakoodi, jos irroittaa piuhan anturilta? Ei nyt mitään ratkaisevaan neuvoa, mutta ehkä tarkistaisin vamuuden vuoksi sammutusläpän ettei ole jumissa, kun se on aika helppo tarkistaa. Se jos jumittaa kiinni lähes kiinni niin moottori ei saa juurikaan ilmaa. Toisaalta savutus viittaa kyllä johonkin vähän isompaan murheeseen.

    Comment


    • #3
      Kyllä, tulee vikakoodi jos irrottaa. Tuo vinouma suuttimissa hämmentää. Ennen vikaa olivat +1/-1 sisällä ja torsion n. +0,1, viritetty tuon polttoaineen kulutuksen mukaan. Ei tiedä olisiko keino kokeilla onko suutin rikki, irrottamalla piuha vuoron perään. Kai se, jos on, viallinen vaikuttaa vähiten. Tosin luin että näissä harvemmin olisi mekaanisia vikoja. Jos sähköt häviää, ei kai se savuta..käynti huononisi..?

      Täytyypä tuo läppä tarkistaa, vaikka tuskin se laittaa saavuttamaan kuin Herlevin vetoraktori ?
      Purkuauton suuttimia löytyy ja kunhan uudet pultit/tiivisteet tulee autodocilta, täytyy ruveta irrottelemaan noita. Puristus paineet täytynee myös tsekata. Harmi vaan kun nuo sarjat ei sisällä yleensä ottaen tuota Audin hehkun reikään käypästä päätä.
      Viimeksi muokannut valketu; 13.3.2023, 19:29.

      Comment


        #4
        Miksei se suutinkin vois olla. Ekuhan yrittäisi korjausarvoilla tasapainottaa tilannetta.

        Comment


        • #5
          Onko se suuttimen sähkoklipsi helppo irrottaa..pienellä meisselillä siihen uraan painamalla, väliin vai kuinka?

          EDIT: Selvisi.

          Taisi vikakin selvitä, 4 pytyn irrotus ruiskupumpulta ei vaikuta käyntiin, kaikki muut sammuttaa auton huonoon käyntiin n. 5- 6 sekunnin jälkeen. Siis vielä huonompaan, kuin alkuperäinen vika. 4 pytyn irrotus ei vaikuta oikein mitenkään. Saavutusta en jäänyt seurailemaan. Nyt odotan autodocin o-renkaat ja ruuvit, sitten vaihdan suuttimen.
          Viimeksi muokannut valketu; 17.3.2023, 17:22.

          Comment


          • #6
            Vielä näihin suuttimiin liittyen: Tietäisikö kukaan täytyykö näistä syöttää koodi, jos vaihtaa "uuteen" suuttimeen? Lienee joku tehtaan korjaus-arvo. Lueskelin että ainakin 3l tdi täytyy syöttää..
            Olisin kiitollinen tiedosta!

            Comment

            Working...
            X