Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Volvon V70 -> A6 2.5TDi AEL (-96)

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Volvon V70 -> A6 2.5TDi AEL (-96)

    Nopea kysymys tietäville?
    Meneekö V70 Volvon rivivitonen peruskone (sama kuin Audi A6 2.5TDi.ssä) suoraa A6.een ...onko ongelmia laittaa Audiin entisen tilalle...onko jotain eri korvakkeita, liityntöjä ym...joutuuko paljon säveltämään???...onnistuuko ongelmitta?

    #2
    Onkos vanhemmassa V70:ssa kone pitkittäin vai poikittain? Uudemmissa esim. D5 ainakin poikittain, ja näin ollen korvakkeet luultavasti joutuu soveltamaan vanhasta/muualta. Sähköistä ym. en tiedä, en ole tutkinut tuollaista Vollea kovinkaan tarkasti.

    Comment


    • #3
      En valitettavasti tiedä Volvossa koneen asentoa...korjaamolla eivät lämpene tällaiselle asennukselle...arvelevat noista syistä että ehkä liikaa hommia...ja säätämistä...
      Jos poikittain niin totta, että pitäs ottaa vanhasta...
      ...lisäinfo ei pahitteeksi ...

      Comment


        #4
        Poikittain se kone siellä on volvon keulalla, eli tosiaankin säätämistä luvassa, jos tuon tempauksen haluaa tehdä.

        Comment


        • #5
          OK...kiitoksia...siis säästö vaihtokoneen hinnassa siirtyy töiden hintaa...jos ei itse tee...

          Comment


            #6
            Mikäs tuon vanhan koneen on tappanut? Hammashihna poikki?

            Comment


            • #7
              Näin kävi, hammashihna poikki. Aiheutti nokka-akselin katkeamisen. Erehdyin ostamaan Motonetistä kamat aikoinaan remminvaihtoon, korvakkeita lohjennut ja pari mäntää sai siipeensä. Ei kestänyt kuin 60kkm.

              Katson onko Motonetin takuusta mihinkään. Prosessi käynnissä mitä pitäs tehdä, päätöksiä vailla, vaihtoehtoja on pari kolme...
              Viimeksi muokannut okkim; 30.1.2008, 12:33. Perustelu: ... pisteitä.... vaikea ... lukea... korjattu...

              Comment


                #8
                Aika vaikeaa saada takuuseen, kun on kestäny sentä 60tkm ja varmaan ainakin reilun vuoden tai pari jo. Ei motonetin satseissa ole vikaa kun vaan ostaa merkki satsin. Niissä on ihan alkuperäsiä vastaavat osat.

                Ongelmaahan ei ole, jos korvakkeille löytyy paikat Vollen koneesta valmiina. Mutta oletettavaa on, ettei välttämättä ole koneistettu valmiiksi.

                Comment


                • #9
                  jostakin muistelisin kuulleeni että vollen motti, tai siis lohko jne on kuin onkin VAGgilaisesta peräisin, veikkaisin että vakkilainen ei ole omaa lohkoa vollelle tehnyt vaan suoraan ransrontterin lohkon antaneet. voisin oikeastaan ottaa kuvia tuosta profiilin rakkineen motista jos siitä sais selvyyksiä..

                  tämä oli vain huhuna kuultua joten nöyrryn heti jos joku muuta sanoo..

                  Comment


                  • #10
                    Laittaisin AAT-koneen. Tehot saa joka tapauksessa helposti samaksi ja ylikin.

                    (Portterin 2.4 AAB ja C4 satkun AAS menee ainakin helpolla ristiin. Kallistus on eri, mutta kaikki kiinnikkeet on valmiina tehty lohkoon. Öljytikun joutuu poraamaan mutta muuten osat menee swäppinä.)

                    Comment


                      #11
                      Ja tuolta lukemaan ettei AAT mene ihan heittämällä.
                      http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=54296

                      Comment


                        #12
                        Kyllä tuo Volvon 2.5tdi joka tässä on ilmeisesti kyseessä, on sama kone kuin Audin AEL.
                        Moiseen Volvon koneeseen, joka oli Merivartioston ilmatyynyaluksessa, tehtiin aikoinaan remontti.
                        Mutta onko lohkossa volvo-speksein korvat esim koneistettu eri paikkaan vai prikulleen sama. Sitä en tiedä.

                        Comment


                        • #13
                          Keskisuomessa on tarjolla tuollainen peruskone mutta neuvotteluissa korjaamon kanssa eivät suostuneet sellaisen asentamiseen...hinta olisi ollut vain 1000? 350tkm ajettu... no pähkäily vielä jatkuu...En viitsi alkaa konetta itse vaihtamaan...ei ole tilojakaan...
                          ...siitä jollekin peruskone...

                          auto-osix.fi.ssä
                          [COLOR=#550055]TERVE LÖYTYY VOLVO V70 PERUS MOOTTORI, ILMEISESTI SAMA AJETTU
                          350tk 1000e tER KARI . [/COLOR][COLOR=#000000]0400 641375[/COLOR]

                          Comment


                          • #14
                            Ihmettelen kyseisen moottorin (Audin kone?) anturin paikkaa, kun omassa AAT:ssä se on kampiakselilla kuten AEL:ssa. ARX:n puolella on vain puhdasta koppaa ja vauhtipyörä ilman signaalilaitteita. AAT menee kyllä heittämällä sähköineen, mutta liekö todellisuudessa paljonkaan edullisempi käytettynä kuin AEL.

                            Kansi noihin löytyy purkamolta täydellisenä 500e ja alakerta vähän enemmän. Kootessa saa käsityksen kunnosta ja voi uusia kk laakerit, tiivisteet, hihnat ym. n.300e. Ei välttämättä edullisin ratkaisu, mutta tietää mitä saa.
                            Viimeksi muokannut jamietti; 1.2.2008, 13:09. Perustelu: typo

                            Comment


                            • #15
                              Harrifor:Suurin (ja samalla aika hankala ero) oli moottorin pyörimisnopeuetta mittaavan anturin sijainti: AAT:ssä se on kytkinkopan puolella ja mittaa vauhtipyörästä, ja AEL:ssä anturi on lohkon puolella ja mittaa pulssit kampuralle asennetusta laikasta. AAT:n valussa näyttäisi olevan paikka anturille, mutta tarkemmin mitattuna ainesvahvuudet ovat sen verran erilaiset, että ilman isompia modeja anturille ei olisi saatu paikkaa työstettyä.
                              Tuolta toisesta threadista poimittu

                              Comment


                              • #16
                                Eli omassa AAT:ssä anturi samoin kuin AEL:ssa lohkossa. Tuntuu hieman oudolta laittaa moottorin osia kytkinkoppaan, se yksilöisi vaihteistonkin samaan koneeseen. Outo juttu. Lohkossani lukee kyllä AAT... onhan meistejä toki olemassa, ajanko sittenkin AEL:lla?

                                Comment


                                • #17
                                  Olisko noissa eri-ikäisissä AAT-moottoreissa sitten joitakin eroja.??

                                  Lohkoissa oli selvästi meistattuna merkinnät "AAT" ja "AEL". Selviäisikö tuosta AAT-lohkosta moottorin numeron perusteella sen ikä ja tarkempi rakenne.?? Voin ilmoitella numeron, jos se jotakuta kiinnostaa.

                                  Tuossa nyt osina olevassa AAT:ssä ko. anturi on kytkinkopan aukon kohdalla siten, että sen kiinnitysruuvit ovat moottorin kehällä. Anturin tunto-osa menee kopan aukosta haistelemaan vauhtipyörää.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Olet oikeassa, anturin sijoitus on vaihdellut AAT -koneissa.
                                    Nyt on pihassa sekä AAT -95 6-v. että AEL -96 AT vierekkäin: molemmissa pyörimisnopeusanturi on lohkossa vasemmalla puolella pumpun alla, sen kehä kampiakselilla. Vauhtipyöräkotelon kylki on sileä.

                                    Comment

                                    Working...
                                    X