Haluan tän muidenkin tietoisuuteen, et ei joudu miettimään päätänsä halki, mikä voi olla vikana.
Tosiaan A4 B9 2016 vuoden malli kyseessä ja adbluen ohjainboksihan sijaitsee oikeassa takanurkassa (kuskin penkiltä kun katsoo). Ja tän boksin päälle lentää kaikki kura, paska ja vesi. Lilluu sit siinä boksin päällä, kun on tehty semmonen syvennys siihen keskelle.
Joku oli nettiin laittanut, et kyseinen reikä, joka boksissa on ja joka on jollain tarralla tms teipattu umpeen rupee päästää iän myötä vettä läpi. Mahdollista joo, mut meillä ei ollut siitä vuotanut, vaan oli hapettunut itse alumiinista läpitte, adbluen boksin noiden kiinnikkeiden kohdalta, molemmilta puolin.
Piirilevyssä oli sit hapettuma ja auto ei päässyt lepotilaan ja kulutti akkua sit kokoajan, 0.4-1.4A väliltä (vikakoodi U140600 Lepovirta, liian korkea ja U140B00 Energianhallinta aktiivinen). Sulakkeista pystyy testaamaan, et onko virtavuotoa ja meiltä sellanen löyty. Loppu sit siihen ku otti sulakkeet irti, vaihettiin uus boksi ja asia korjaantui. Nyt ei akku enää kulu turhia ja auto pääsee lepotilaan.
Tää on tyyppivika (vaikkei audi vielä ole todennut) näissä autoissa ja tulee siis oleen muidenkin A4 B9 omistajien ongelma jossaki kohti kun hapettuu läpitte se lilluva vesi. Me kehitellään siihe adbluen boksin eteen joku suoja, et se kaikki paskavesi ei lentäs takarenkaasta suoraan siihen boksiin ja et uudelle boksille ei kävis samallalailla.
Tässä kävi hyvin, et vika selvis vielä kun autoliike oli virhevastuussa ja joutu maksumieheksi, koska vikahan on autossa ollut jo myyntihetkellä.
Meillä tää tarina jatkui vie sillain, et vianmäärityksen jälkeen ilmestyi ylimääräinen vikakoodi, mitä ei aiemmin ollut ollenkaan. No sit uudestaan aivoja solmuun, et mikä nyt on. Boksin pitäs periaatteessa olla toimiva, et vian ois oltava jossain muualla.
Selvis sitten tutkailun jälkeen, että sulakkeiden pinnit oli levinneet liikaa erilleen ja adbluen yhdessä sulakkeessa ei ollut kokoo aikaa kunnollista kontaktia. Kun se osuu, koodia ei ollut/tai koodin pystyi poistamaan. Kun se ei osunut tarpeeksi tuli P21CA koodi ja paristi saatiin myös P208C ja molemmat on adbluen koodeja ja kun ohjainboksi oli jo toimiva, vikaa oli etittävä muualta. Nyt sulakkeiden pinnit on väännetty takaisin oikeaan asentoon ja koodit eivät ilmesty. Ja tosiaan, selvis sillai, et ruvettiin sit sulakkeista mittaileen virtaa illalla pimeellä kun auto oli käynnissä ja yhdessä adbluen sulakkeista välähti aina pieni kipinä sielä sisällä kun sitä liikutti tiettyyn asentoon. Sitä sit ruvettiin kokeilemaan ja aina kun sulaketta liikautti toiseen reunaan koodi katos ja kun taas toiseen niin se tuli esille ja välillä vielä ton yhden uudenkin koodin kanssa yhdessä.
Myöskin, kun ilmesty adbluen vikakoodeja, niin auto tosiaan luuli et on oikeasti adbluessa vikaa ja sit sanoi sen, et autolla voi ajaa enää 1000km, kunnes se ei enää käynnisty. Oikeasti enää varsinaista adbluen vikaa ei ollut, vaan vika oli sulakkeen pitimessä (pinneissä), tässä lopputarinassa siis. Alussa vika oli ohjainboksissa, mutta se korjaantui boksin vaihdolla tosiaan.
Tosiaan A4 B9 2016 vuoden malli kyseessä ja adbluen ohjainboksihan sijaitsee oikeassa takanurkassa (kuskin penkiltä kun katsoo). Ja tän boksin päälle lentää kaikki kura, paska ja vesi. Lilluu sit siinä boksin päällä, kun on tehty semmonen syvennys siihen keskelle.
Joku oli nettiin laittanut, et kyseinen reikä, joka boksissa on ja joka on jollain tarralla tms teipattu umpeen rupee päästää iän myötä vettä läpi. Mahdollista joo, mut meillä ei ollut siitä vuotanut, vaan oli hapettunut itse alumiinista läpitte, adbluen boksin noiden kiinnikkeiden kohdalta, molemmilta puolin.
Piirilevyssä oli sit hapettuma ja auto ei päässyt lepotilaan ja kulutti akkua sit kokoajan, 0.4-1.4A väliltä (vikakoodi U140600 Lepovirta, liian korkea ja U140B00 Energianhallinta aktiivinen). Sulakkeista pystyy testaamaan, et onko virtavuotoa ja meiltä sellanen löyty. Loppu sit siihen ku otti sulakkeet irti, vaihettiin uus boksi ja asia korjaantui. Nyt ei akku enää kulu turhia ja auto pääsee lepotilaan.
Tää on tyyppivika (vaikkei audi vielä ole todennut) näissä autoissa ja tulee siis oleen muidenkin A4 B9 omistajien ongelma jossaki kohti kun hapettuu läpitte se lilluva vesi. Me kehitellään siihe adbluen boksin eteen joku suoja, et se kaikki paskavesi ei lentäs takarenkaasta suoraan siihen boksiin ja et uudelle boksille ei kävis samallalailla.
Tässä kävi hyvin, et vika selvis vielä kun autoliike oli virhevastuussa ja joutu maksumieheksi, koska vikahan on autossa ollut jo myyntihetkellä.
Meillä tää tarina jatkui vie sillain, et vianmäärityksen jälkeen ilmestyi ylimääräinen vikakoodi, mitä ei aiemmin ollut ollenkaan. No sit uudestaan aivoja solmuun, et mikä nyt on. Boksin pitäs periaatteessa olla toimiva, et vian ois oltava jossain muualla.
Selvis sitten tutkailun jälkeen, että sulakkeiden pinnit oli levinneet liikaa erilleen ja adbluen yhdessä sulakkeessa ei ollut kokoo aikaa kunnollista kontaktia. Kun se osuu, koodia ei ollut/tai koodin pystyi poistamaan. Kun se ei osunut tarpeeksi tuli P21CA koodi ja paristi saatiin myös P208C ja molemmat on adbluen koodeja ja kun ohjainboksi oli jo toimiva, vikaa oli etittävä muualta. Nyt sulakkeiden pinnit on väännetty takaisin oikeaan asentoon ja koodit eivät ilmesty. Ja tosiaan, selvis sillai, et ruvettiin sit sulakkeista mittaileen virtaa illalla pimeellä kun auto oli käynnissä ja yhdessä adbluen sulakkeista välähti aina pieni kipinä sielä sisällä kun sitä liikutti tiettyyn asentoon. Sitä sit ruvettiin kokeilemaan ja aina kun sulaketta liikautti toiseen reunaan koodi katos ja kun taas toiseen niin se tuli esille ja välillä vielä ton yhden uudenkin koodin kanssa yhdessä.
Myöskin, kun ilmesty adbluen vikakoodeja, niin auto tosiaan luuli et on oikeasti adbluessa vikaa ja sit sanoi sen, et autolla voi ajaa enää 1000km, kunnes se ei enää käynnisty. Oikeasti enää varsinaista adbluen vikaa ei ollut, vaan vika oli sulakkeen pitimessä (pinneissä), tässä lopputarinassa siis. Alussa vika oli ohjainboksissa, mutta se korjaantui boksin vaihdolla tosiaan.
Comment