Kyllä alla oli vm 95 A6 vakio AAH koneella. Vaikka sekään ei mikään ohjus ollut, niin yli satasen nopeuksilla ei kyllä pasaatilla oo kyllä mitään käyttöä verrattuna vanhukseen.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
1,9 tdi lastuttaminen
Collapse
X
-
-
Ettei olisi jotain vikaa? Kyllä tuo oma 96kW AWX-koneella tuntuu vetävän aina 4000rpm asti. Siinä n. 1000-1300rpm kohdalla on aika puhditon, mutta siitä ylöspäin vetää kivasti ja jaksaa ruopia märällä vielä kolmosellakin.
Vähän tuohon kieltämättä kaipaisi lisää alavääntöä juuri tuohon 1000-1700rpm tienoille. Ohittaessa 80km/h:sta ei vitosella juuri jaksa mennä, mutta >100km/h alkaa vitosellakin jo liikkumaan. Lastutus lienee itellekin ns. pakollinen paha, mutta kyllä tuolla omasta mielestä pärjää nätisti nytkin ainakin vanhaan AFN-koneiseen verrattuna.
Comment
-
Kyllä tuosa jotain vikaa pitää olla, jos on noin puhdittoman oloinen. Oma profiilin kippo menee kyllä motarivauhdeissakin jopa yllättävän hyvin. Eli saksassa pystyi laskettamaan vasenta kaistaa ihan suruttaa sen 2mk mittarissa. Ja tuntuu kiertävän nätisti sinne +4000rmin.
Tuo notkelma ihan alaväännöissä on kylllä totta.
5.vaihteella menee kyllä nätisti jo 80km/h vauhdista ohitustilanteissa. 140-200 väli meni autobahnoilla tosin nätisti.
Lastuahan tuo kuitenkin huutaa, siitä ei pääse mihinkään.
Ja auto siis 6.v askilla.Viimeksi muokannut quattro; 8.5.2008, 09:50.
Comment
-
Niin joo ja tuo oma on AWX-koneella, eli 5-vaihteinen. Kierrokset 110km/h nopeudessa ovat vitosella siinä 2200rpm. tienoilla. Taitaa 6-vaihteisella olla aika samoissa?
Comment
-
Tarkoituksena ei ole saada mahdollisimman isoja numeroita, vaan mahdollisimman laaja käyttöalue. Pääasia on siis saada lisää vääntöä yläkierroksille, ei niinkään hirvittävää momenttipiikkiä kahdentonnin seutuville.
Uskoisin kyllä auton olevan ehjä. Mahdolliset MAF ja turbo ongelmat varmaan paljastuvat vakiomoottorin käyrältä. Toivotaan parasta ja pelätään pahinta...
Comment
-
Karalan "vakiolastu" lupaa näköjään tuon mainitsemani 160hp / 380Nm. Itselle ainakin riittää tuo mainiosti, eli varmaan visiitti Karalalle on edessä. Kehtaakohan tuon AWX:n 228mm kytkimelle laittaa noin paljon vääntöjä?
Comment
-
Hieman käpistelty juttu, mutta tein 50m koeajon ilman suodatinkoteloo/filsua, niin se ääni mikä autosta lähti....
Oli lähempänä jonkun zetorin käyntiääntä, tai onhan diesel aina muutenkin ruma käymään mutta huonommaksi meni noin 200x, en todellakaan suosittele. Tietty sitten tehohäviöt ja likaisen imuilman ongelmat päälle.
Lastuista, itsellä toimii hyvin harisen/karalan ohjelma. 90hp/210nm päivitty 135hp/305nm, tuolloinkin rajattiin kytkimen takia menohaluja.
Comment
-
EMJ-Power
Asennutin autoon Audi A4 1.9Tdi 74Kw (2004) EMJ-Powerin ohjelman.
Kokemukset ovat erittäin positiiviset: vääntöä ja tehoa tuli tasaisesti koko alueelle lisää ilman piikkejä. En tiedä onko muilla kokemuksia ko. yrityksen tuotteista mutta ainakin allekirjoittaneen tapauksessa kaikki sujui ongelmitta ja auto toimii hyvin.
Autossa pitäisi olla nyt 290nm joka käsitykseni mukaan ei tule aiheuttamaan kytkimen suhteen ongelmia vaikka kaksoismassa-ratkaisu kuulemma ongelmia voi aiheuttaa muutenkin.
Comment
Comment