Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

1,9 tdi lastuttaminen

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    #31
    Kyllä alla oli vm 95 A6 vakio AAH koneella. Vaikka sekään ei mikään ohjus ollut, niin yli satasen nopeuksilla ei kyllä pasaatilla oo kyllä mitään käyttöä verrattuna vanhukseen.

    Comment


    • #32
      Ettei olisi jotain vikaa? Kyllä tuo oma 96kW AWX-koneella tuntuu vetävän aina 4000rpm asti. Siinä n. 1000-1300rpm kohdalla on aika puhditon, mutta siitä ylöspäin vetää kivasti ja jaksaa ruopia märällä vielä kolmosellakin.

      Vähän tuohon kieltämättä kaipaisi lisää alavääntöä juuri tuohon 1000-1700rpm tienoille. Ohittaessa 80km/h:sta ei vitosella juuri jaksa mennä, mutta >100km/h alkaa vitosellakin jo liikkumaan. Lastutus lienee itellekin ns. pakollinen paha, mutta kyllä tuolla omasta mielestä pärjää nätisti nytkin ainakin vanhaan AFN-koneiseen verrattuna.

      Comment


      • #33
        Kyllä tuosa jotain vikaa pitää olla, jos on noin puhdittoman oloinen. Oma profiilin kippo menee kyllä motarivauhdeissakin jopa yllättävän hyvin. Eli saksassa pystyi laskettamaan vasenta kaistaa ihan suruttaa sen 2mk mittarissa. Ja tuntuu kiertävän nätisti sinne +4000rmin.

        Tuo notkelma ihan alaväännöissä on kylllä totta.

        5.vaihteella menee kyllä nätisti jo 80km/h vauhdista ohitustilanteissa. 140-200 väli meni autobahnoilla tosin nätisti.

        Lastuahan tuo kuitenkin huutaa, siitä ei pääse mihinkään.

        Ja auto siis 6.v askilla.
        Viimeksi muokannut quattro; 8.5.2008, 09:50.

        Comment


          #34
          Puhdittomuus, eli veto loppuu kesken. Vikoja vois alkaa taklaamaan MAF:sta, Turbon jumittelemisesta etc, juttua moisita ihanuuksista löytyy kyllä :)
          Viimeksi muokannut Puuhapete; 8.5.2008, 09:33.

          Comment


          • #35
            Niin joo ja tuo oma on AWX-koneella, eli 5-vaihteinen. Kierrokset 110km/h nopeudessa ovat vitosella siinä 2200rpm. tienoilla. Taitaa 6-vaihteisella olla aika samoissa?

            Comment


            • #36
              softalla saa vetoja 1000rpm pitemmälle muun kivan lisäksi.

              Comment


                #37
                Ens maanantaina mennään Hariselle ja katsotaan josko hommaan saatais jotain apuja.
                Mielenkiinnolla jään odottamaan.

                Comment


                • #38
                  Villinä veikkauksena heitän, että ehjään autoon ~180hp ja ~400nm. Ja hetken päästä kytkin uusiksi. Toki kuskista ja ajamisesta paljon kiinni tuo kestävyys.

                  Järkiraja lienee siinä 160-170hp ja 370nm.

                  Comment


                    #39
                    Tarkoituksena ei ole saada mahdollisimman isoja numeroita, vaan mahdollisimman laaja käyttöalue. Pääasia on siis saada lisää vääntöä yläkierroksille, ei niinkään hirvittävää momenttipiikkiä kahdentonnin seutuville.

                    Uskoisin kyllä auton olevan ehjä. Mahdolliset MAF ja turbo ongelmat varmaan paljastuvat vakiomoottorin käyrältä. Toivotaan parasta ja pelätään pahinta...

                    Comment


                    • #40
                      Karalan "vakiolastu" lupaa näköjään tuon mainitsemani 160hp / 380Nm. Itselle ainakin riittää tuo mainiosti, eli varmaan visiitti Karalalle on edessä. Kehtaakohan tuon AWX:n 228mm kytkimelle laittaa noin paljon vääntöjä?

                      Comment


                      • #41
                        Kehtaa sille. Kyllä se normi käytössä kestää. Mutta kaikenhan saa rikki jos vain haluaa.
                        Eli kovin alhaalta ei kannata isolla vaihteella alkaa vedättää.

                        Comment


                        • #42
                          Hieman käpistelty juttu, mutta tein 50m koeajon ilman suodatinkoteloo/filsua, niin se ääni mikä autosta lähti....
                          Oli lähempänä jonkun zetorin käyntiääntä, tai onhan diesel aina muutenkin ruma käymään mutta huonommaksi meni noin 200x, en todellakaan suosittele. Tietty sitten tehohäviöt ja likaisen imuilman ongelmat päälle.

                          Lastuista, itsellä toimii hyvin harisen/karalan ohjelma. 90hp/210nm päivitty 135hp/305nm, tuolloinkin rajattiin kytkimen takia menohaluja.

                          Comment


                          • #43
                            6v kytkin kestää 400Nm , siksi itselläkin saattaa olla joskus vielä edessä A4Quattro 116hp ATJ 6v hankkiminen.Sen jälkeen loppuu B5:stä potentiaaliset konevaihtoehdot, sit onkin hankittava B8 kun en noista välimalleista tykkää...

                            Comment


                            • #44
                              EMJ-Power

                              Asennutin autoon Audi A4 1.9Tdi 74Kw (2004) EMJ-Powerin ohjelman.

                              Kokemukset ovat erittäin positiiviset: vääntöä ja tehoa tuli tasaisesti koko alueelle lisää ilman piikkejä. En tiedä onko muilla kokemuksia ko. yrityksen tuotteista mutta ainakin allekirjoittaneen tapauksessa kaikki sujui ongelmitta ja auto toimii hyvin.

                              Autossa pitäisi olla nyt 290nm joka käsitykseni mukaan ei tule aiheuttamaan kytkimen suhteen ongelmia vaikka kaksoismassa-ratkaisu kuulemma ongelmia voi aiheuttaa muutenkin.

                              Comment


                              • #45
                                Janne,5 vai 6v?

                                Comment


                                • #46
                                  5 -vaihteinen.

                                  Comment


                                  • #47
                                    No joo, kyllä se todennäköisesti kestää luistamatta.Jos alkaa jossain vaiheessa luistaa niin tiukempi asetelma auttaa.En jaksa katsoa onko se tuo 228 millinen levy, mutta olettaisin että on.

                                    Comment

                                    Working...
                                    X