Audi A4 TDI 2.0 vm 2020 on käynnistynyt muutaman kerran aluksi vain kolmella sylinterillä, noin 10s kuluttua käynti muuttunut normaaliksi. Tämä on tapahtunut aina vain lämpimällä moottorilla. Mikähän voisi olla vian/häiriön syy?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Audi A4 TDI 2.0 käynnistyy ajoittain kolmella sylinterillä
Collapse
X
-
Avainsanat: Ei mitään
-
Aika on varattu Pörhöltä. Takuu ei ole enää voimassa, mutta huolenpitosopimus on, joten nou hätä. Heitin kysymyksen ajatuksella, jos jollakin olisi ollut autossaan samoja oireita.
Comment
-
Ei tuota voi oikein arvailla. Yksi pytty ei ole pelissä oletettavasti ja jos tuntuu ettei käy kaikilla niin ilman koodien lukemista voi arvailla suutinta. Koodit lukemalla sen vain saa selville. Paljonko ajettu? Kannattaa muistaa, että osilla on keston suhteen oletus ja jos vain on huollettu ohjelman mukaisesti voi kysellä goodwillin perään. Minäkin sain goodwilliin SCR katin 6v ja 150tkm ajettuun autoon.
Varmaa on, että jos käy vajailla, niin se ei ole normaalia.
Comment
-
Pörhöllä käyty. Vikakoodeja ei löytynyt, joten häriön syytä ei saatu selville. Toisaalta ei ole häiriöitäkään enää ollut eli ne jäivät näillä näkymin kolmeen. Uusi sw-versio ladattiin, jossa päivityskuvauksen mukaan korjauksia tuollaisiia häriöihin ei mainittu, joihinkin käynninaikaisia häiriöihin kylläkin. Sellaisia en itse kyllä ole huomannut. Äkkituntumalta sw-päivityksen jälkeen kaasun painamisen ja nostamisen vaste moottorin ja vaihteiston keskinäiseen toimintaan tuntuu aiempaa paremmalta/joustavammalta. Jotain parametrien hienosäätöä siihen lienee tehty. Seurataan tilannetta, toistaiseksi kaikki ok.
Comment
-
Kuukausi siinä meni, että käynnistyshäiriöt uusiutuivat. Tällä kertaa lievempinä kuin aiemmin. Mielenkiintoista oli, että häiriö toistui saman ABC:n pihassa kuin ekakerralla ja samanlaisen ajomatkan (150 km) jälkeen kuin aiemminkin. Pörhöllä taas käyty ja samalla lopputuloksella eli ei vikakoodeja. Samalla vähennettiin öljyä 1 dl, koska auton ajotietokone näytti sitä olevan hieman liikaa. Jäähdytysnesteen taso ei onneksi ollut laskenut ;-). Kysymys kuuluukin, onko ylimääräisellä öljyllä ollut mahdollisesti vaikutusta lämpimän koneen pitkän ajomatkan jälkeiseen käynnistyshäiriöön. Mene ja tiedä. Seuraillaanpas taas, mitä tulevaisuus tuo tullessaan.
Comment
-
Oliko siellä oikeasti taso yli rajan? Desi ei sinänsä kyllä merkkaa mitään vaikka olisikin ylitse. Vanhemmissa bensakoneissa ei syttyhäiriöt generoi välttämättä vikakoodia, mutta countereista voi nähdä, että joku pytty ei toimi kunnolla. Kai dieselissäkin joku countteri on tai muita arvoja mitkä kertoo pytyn toiminnasta. Ei ole tarvinnut vielä koskaan Dieseliä tutkia VCDS:llä tälläsen takia niiin ei ole suoraan kokemusta.
Comment
-
Öljynvaihto tehtiin vuodenvaihteessa 2022, enkä silloin kyllä huomannut, että öljyä olisi ollut liikaa, kun aika ajoin tasoa ajotietokoneelta tarkistin. Joskus kesällä "Vähennä öljyä"-tekstin ekakerran huomasin, mutta yleensä ajotietokone näytti "OK". Tällä perusteella en osaa tarkemmin, sanoa onko lisääntynyt vai ei. Vähennyksen jälkeen on aina näyttänyt "OK". Jäähdytysnesteen taso ei kuitenkaan ole laskenut ainakaan niin, että sitä silmämääräisesti huomaisi ja auto sinänsä toimii ja kulkee niin kuin ennekin. Seuraillaan tilannetta.
Comment
Comment