Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi A3 (8P) polttoaineen lämpötila-anturin vaihto.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi A3 (8P) polttoaineen lämpötila-anturin vaihto.

    Virhekoodi sanoo, että anturissa olisi ongelma. Missäpäin lämpötila-anturi sijaitsee 2.0 TDI koneessa? Ps. Kuva olis kiva :)
    Viimeksi muokannut Killeri; 12.6.2022, 13:21. Perustelu: Otsikko kuntoon.

    #2
    Kunpa kertoisit autosi vuosimallin, mahdollisesti jopa moottorikoodin sekä vikakoodin niin auttaminen ei olisi hakuammuntaa.
    Todennäköisesti suurimmassa osassa 8p 2.0tdi koneissa se jäähd.nesteen lämpöanturi sijaitsee samassa paikassa koneen takapäässä (kuskinpuolella) imuputken alla.
    Kuvassa pallukka nro 12.
    https://workshop-manuals.com/audi/a3...ing_locations/

    Comment


    • #3
      Kiitti linkistä. Kyseessä 2010 ja vikakoodi on P0183.

      Comment


        #4
        Siis puhutaan polttoaineen lämpötila-anturista (#20 tuossa linkissä ylhäällä): http://wiki.ross-tech.com/wiki/index...7/P0183/000387

        Comment


        • #5
          Killeri Osa vaihdettu uuteen. Satutko sä tietämään tai muut, kun poistan vikailmoituksen moottorivalo ei enää pala eikä syty uudelleen. Sitten kuitenkin kun skannaan uudelleen ODB elevenillä, vikailmoitus tulee mut ei enää moottorivaloa sytytä. Pitääkö olla parempi laite, että vikailmoituksen saa pois vai voiko vika olla muualla?

          Comment


            #6
            En tunne OBD-elevenia, mutta VCDS:llä pitäisi onnistua, toki siellä voi olla joku muu vikakoodi, vaikkapa satunnaisena ja tämän takia ei sytytä vielä VAG-valoa.

            Comment


            • #7
              Ongelma löytyi. Toinen johto on mennyt poikki siitä kohtaa mistä se haarautuu kohti liitintä. Siksi antaa virhekoodin.
              Viimeksi muokannut PekkaPekka; 15.6.2022, 23:04.

              Comment


              • #8
                Click image for larger version

Name:	BEF6AB78-47B8-4592-A6FF-7DCD8DA10656.jpeg
Views:	386
Size:	171,3 Kt
ID:	1942834
                Tuli virhekoodi P0183. Anturin vaihdoin uuteen, kunnes huomasin että toinen johto poikki tosta haarautumiskohdasta. Onko turvallinen ratkaisu jos kuorii hieman, liittää yhteen ja kolvaa? Tietysti teipit siihen päälle ja kannattaako pistää kutistesukka? Vinkkejä otetaan vastaan.

                Comment


                • #9
                  Ei juotosliitoksia johtoihin jotka joutuu jatkuvan tärinän/vääntelynkääntelyn kohteiksi. Molemmista päistä puhtaat kuparit sisään johdinholkkiin ja holkin puristus kasaan, sen jälkeen kutistesukka ylle. Tuota volkkarin teippiä voi kiepautella takaisin ylle jäykistämään sitä liitosta vielä.

                  Comment


                  • #10
                    Jultsu_ Kiitti vinkistä! Totesin että en ehdi itse tekemään vaan annan korjaamon osaaviin käsiin.

                    Comment

                    Working...
                    X