Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi A4 B7 -07 2.0 TDI käyntiongelma

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

• Audi A4 B7 -07 2.0 TDI käyntiongelma

Auto tuntuu välillä tukehtuvan, vedot jokseenkin hukassa, kuluttaa normaalia enemmän ja savuttaa paljon mustaa kaasua painaessa.

Syksyllä kun oireita alkoi tulemaan, tulin päätelmään että turbo olisi hajonnut. Vaihdoin turbon, toimi hetken paremmin ja nyt tuntuisi että turbo olisi taas rikki..

Olen lueskellut foorumeita sen verran että öljypumpun kuusiokoloakseli voisi oireilla niin että turbot hajoilisivat. Onko tässä mitään perää?

Niin ja tosiaan dpf tyhjennetty ja egr tulpattu samalla kun autoon on asennettu jokin softa ennen minulle tuloa. Moottorikoodina BRD.

Auto on nyt seisonnassa, nyt olisi aikaa korjata, pitäisi vaan tietää mistä alottaa..

Vikakoodit lukuun, ja jos osaa/pystyy niin maf-arvoja logitella. Vois olla maf-vikakin.

E.
    https://www.audiclub.fi/audifinns/fo...-ehk%C3%A4-dpf
    Viimeksi muokannut vV8m5; 4.5.2022, 16:34.

Comment

Voisko olla että sammutus/pyörreläppä/V157 prakaa ja vetää itsensä kiinni välillä, jolloin moottori tukehtuu=> mustaa savua helvetisti?

Mulla oli BRE koneessa tuollainen kummallisuus, ratkesi lopulta kun vaihtoi tuon pyörreläpän, joka on siinä EGRn perässä/edessä. Tilapäisesti tuon sai ratkaistua muistaakseni kun toimilaitteen johdon irroitti, mutta siitä tuli jokin vikakoodi ja moottorin varoitusvalo syttyi, mutta pystyi kuitenkin ajamaan normaalisti...

Comment

Sille sammutusläpälle pystyy tekemään output-testin vcdsllä. Ei olisi ensimmäinen, jonka sähköpoksi ui öljyssä jos siis siinä vikakohde. Rattaatkin voi olla kuluneet.

Comment

Okei, lueskellaan vikakoodit ja tutkitaan vcdsällä tuo output- testi.
          turbon vaihtoon varmaan joutuu anykeis, tuntuu täyskiihdytyksellä että ottaisi siivet kiinni koteloon.

Comment

Vcds ei löytänyt moottorilta vikakoodeja, output- testin tein, tosin en keksinyt mikä niistä olisi tuo kyseinen sammutusläppä. Täytyy paremmalla ajalla tutkia enempi!

Comment

Working...
            X