Morjesta,
Eli tuollainen vikakoodi audista tuli ulos vähän sen jälkeen kun DPF vikavalo oli syttynyt. hieman tämän jälkeen syttyi myös hehkun valo ja auto meni limb modeen. otin vikakoodin ylös ja lähdin netistä metsästelemään uutta anturia. Ilmeisesti tuo anturi 4 viittaa neljänteen anturiin laskien koneesta perään päin. onko kellään tietoa mistä löytäisin juuri tuon anturin alkuperäisnumeron, tai samanlaisen vastaavan. Audilta sanoivat että tuo vaan tänne, mutta meinasin ensin jotain halvempaa vaihtoehtoa kokeilla. Alla Vikakoodin kopio.
P2470
Exhaust Gas Temperature Sensor Circuit Low Bank 1 Sensor 4
Tämän vikakoodin tila
Vahvistetut vikakoodit
Moottorin tila vian/vikojen ilmetessä
Jäädytetyn kehyksen vikakoodi: P2470
Laskettu kuormitus: 0,0 %
Jäähdytysnesteen lämpötila: 24 °C
Moottorin kierrosluku: 0,00 rpm
Ajoneuvon nopeus: 0 km/h
Imuilman lämpötila: 14 °C
MAF-ilmamäärä: 0,00 g/s
Kaasupolkimen asento: 87,8 %
Aika moottorin käynnistyksestä: 0 sekuntia
Ilmanpaine: 1,03 bar
Ohjaus modulin jännite: 11,760 Volt
Suhteellinen kaasu asento: 100,0 %
Ilman lämpötila: 14 °C
Kaasupolkimen asento D: 14,9 %
Kaasupolkimen asento E: 14,9 %
Asetettu kaasuläpän asento: 100,0 %
Käytössäolevan polttoaineen tyyppi: Diesel
Moottoriöljyn lämpötila: 23 °C
Polttoaineen ruiskutuksen ajoitus: 0,00 °
Polttoaineen kulutus: 0,00 L/h
Kuljettavan pyytämä moottorin vääntömomentti: -11,0 %
Toteutunut moottorin vääntömomentti: 0,0 %
Moottorin referenssi vääntömomentti: 650 Nm
Moottorin jäähdytysnestee lämpötila 1: 24 °C
Moottorin jäähdytysnestee lämpötila 2: 10 °C
EGR A käyttöaste/asento pyyntö: 0,0 %
EGR A käyttöaste/asento todellinen: 0,0 %
EGR A virhe: 0,0 %
EGR B käyttöaste/asento pyyntö: 0,0 %
EGR B käyttöaste/asento todellinen: 0,0 %
EGR B virhe: -100,0 %
EGR lämpötila – paikka 1 anturi 1: -23 °C
EGR lämpötila – paikka 1 anturi 2: -40 °C
EGR lämpötila – paikka 2 anturi 1: -40 °C
EGR lämpötila – paikka 2 anturi 2: -40 °C
Polttoainelinjan paine A pyyntö: 294,4 bar
Polttoainelinjan paine A: 2,5 bar
Polttoainelinjan lämpötila A: -40 °C
Polttoainelinjan paine B pyyntö: 0,0 bar
Polttoainelinjan paine B: 0,0 bar
Polttoainelinjan lämpötila B: -40 °C
Ahtopainepyyntö A: 1,0328 bar
Ahtopaine A: 1,0331 bar
Ahtopainepyyntö B: 0,0000 bar
Ahtopaine B: 0,0000 bar
Ahtopaineensäädin A tila: Varattu, ei määritetty
Ahtopaineensäädin B Tila: Varattu, ei määritetty
Muuttuvageometrisen turbon asentopyyntö A: 84,7 %
Muuttuvageometrisen turbon asento A: 0,0 %
Muuttuvageometrisen turbon asentopyyntö B: 0,0 %
Muuttuvageometrisen turbon asento B: 0,0 %
VGT A ohjaus: Suljettu silmukka (ei vikaa)
VGT B ohjaus: Varattu, ei määritetty
Pakokaasun lämpötila Paikka 1 anturi 1: 32,6 °C
Pakokaasun lämpötila Paikka 1 anturi 2: 32,6 °C
Pakokaasun lämpötila Paikka 1 anturi 3: 24,0 °C
Pakokaasun lämpötila Paikka 1 anturi 4: -40,0 °C
Pakokaasun lämpötila Paikka 2 anturi 1: -40,0 °C
Pakokaasun lämpötila Paikka 2 anturi 2: -40,0 °C
Pakokaasun lämpötila Paikka 2 anturi 3: -40,0 °C
Pakokaasun lämpötila Paikka 2 anturi 4: 32,6 °C
Hiukkassuodattimen lohko 1:n deltapaine: -3,0 mbar
Hiukkassuodattimen lohko 1:n sisäänmenopaine: 0,0 mbar
Hiukkassuodattimen lohko 1:n ulostulopaine: 0,0 mbar
Keskimääräinen kulutus (urea): 0,00 L/h
Keskimääräinen kulutus, pyyntö (urea): 0,00 L/h
Urea-tankin taso: 53,7 %
Moottorin käyntiaika Nox-varoitustilassa: 0 sekuntia
Hiukkassuodattimen (PF) regenerointitila: Ei
Hiukkassuodattimen (PF) regenerointityyppi: Passiivinen
NOx-absorbaattorin uudistumisstatus: Ei
NOx-absorbaattorin rikinpoistostatus: Ei
Normalisoitu käynnistin DPF-uudistumiselle: 100,0 %
Keskimääräinen aika DPF-uudistumisten välillä: 0
Keskimääräinen etäisyys DPF-uudistumisten välillä: 275 km
Kiitos etukäteen avusta!
Eli tuollainen vikakoodi audista tuli ulos vähän sen jälkeen kun DPF vikavalo oli syttynyt. hieman tämän jälkeen syttyi myös hehkun valo ja auto meni limb modeen. otin vikakoodin ylös ja lähdin netistä metsästelemään uutta anturia. Ilmeisesti tuo anturi 4 viittaa neljänteen anturiin laskien koneesta perään päin. onko kellään tietoa mistä löytäisin juuri tuon anturin alkuperäisnumeron, tai samanlaisen vastaavan. Audilta sanoivat että tuo vaan tänne, mutta meinasin ensin jotain halvempaa vaihtoehtoa kokeilla. Alla Vikakoodin kopio.
P2470
Exhaust Gas Temperature Sensor Circuit Low Bank 1 Sensor 4
Tämän vikakoodin tila
Vahvistetut vikakoodit
Moottorin tila vian/vikojen ilmetessä
Jäädytetyn kehyksen vikakoodi: P2470
Laskettu kuormitus: 0,0 %
Jäähdytysnesteen lämpötila: 24 °C
Moottorin kierrosluku: 0,00 rpm
Ajoneuvon nopeus: 0 km/h
Imuilman lämpötila: 14 °C
MAF-ilmamäärä: 0,00 g/s
Kaasupolkimen asento: 87,8 %
Aika moottorin käynnistyksestä: 0 sekuntia
Ilmanpaine: 1,03 bar
Ohjaus modulin jännite: 11,760 Volt
Suhteellinen kaasu asento: 100,0 %
Ilman lämpötila: 14 °C
Kaasupolkimen asento D: 14,9 %
Kaasupolkimen asento E: 14,9 %
Asetettu kaasuläpän asento: 100,0 %
Käytössäolevan polttoaineen tyyppi: Diesel
Moottoriöljyn lämpötila: 23 °C
Polttoaineen ruiskutuksen ajoitus: 0,00 °
Polttoaineen kulutus: 0,00 L/h
Kuljettavan pyytämä moottorin vääntömomentti: -11,0 %
Toteutunut moottorin vääntömomentti: 0,0 %
Moottorin referenssi vääntömomentti: 650 Nm
Moottorin jäähdytysnestee lämpötila 1: 24 °C
Moottorin jäähdytysnestee lämpötila 2: 10 °C
EGR A käyttöaste/asento pyyntö: 0,0 %
EGR A käyttöaste/asento todellinen: 0,0 %
EGR A virhe: 0,0 %
EGR B käyttöaste/asento pyyntö: 0,0 %
EGR B käyttöaste/asento todellinen: 0,0 %
EGR B virhe: -100,0 %
EGR lämpötila – paikka 1 anturi 1: -23 °C
EGR lämpötila – paikka 1 anturi 2: -40 °C
EGR lämpötila – paikka 2 anturi 1: -40 °C
EGR lämpötila – paikka 2 anturi 2: -40 °C
Polttoainelinjan paine A pyyntö: 294,4 bar
Polttoainelinjan paine A: 2,5 bar
Polttoainelinjan lämpötila A: -40 °C
Polttoainelinjan paine B pyyntö: 0,0 bar
Polttoainelinjan paine B: 0,0 bar
Polttoainelinjan lämpötila B: -40 °C
Ahtopainepyyntö A: 1,0328 bar
Ahtopaine A: 1,0331 bar
Ahtopainepyyntö B: 0,0000 bar
Ahtopaine B: 0,0000 bar
Ahtopaineensäädin A tila: Varattu, ei määritetty
Ahtopaineensäädin B Tila: Varattu, ei määritetty
Muuttuvageometrisen turbon asentopyyntö A: 84,7 %
Muuttuvageometrisen turbon asento A: 0,0 %
Muuttuvageometrisen turbon asentopyyntö B: 0,0 %
Muuttuvageometrisen turbon asento B: 0,0 %
VGT A ohjaus: Suljettu silmukka (ei vikaa)
VGT B ohjaus: Varattu, ei määritetty
Pakokaasun lämpötila Paikka 1 anturi 1: 32,6 °C
Pakokaasun lämpötila Paikka 1 anturi 2: 32,6 °C
Pakokaasun lämpötila Paikka 1 anturi 3: 24,0 °C
Pakokaasun lämpötila Paikka 1 anturi 4: -40,0 °C
Pakokaasun lämpötila Paikka 2 anturi 1: -40,0 °C
Pakokaasun lämpötila Paikka 2 anturi 2: -40,0 °C
Pakokaasun lämpötila Paikka 2 anturi 3: -40,0 °C
Pakokaasun lämpötila Paikka 2 anturi 4: 32,6 °C
Hiukkassuodattimen lohko 1:n deltapaine: -3,0 mbar
Hiukkassuodattimen lohko 1:n sisäänmenopaine: 0,0 mbar
Hiukkassuodattimen lohko 1:n ulostulopaine: 0,0 mbar
Keskimääräinen kulutus (urea): 0,00 L/h
Keskimääräinen kulutus, pyyntö (urea): 0,00 L/h
Urea-tankin taso: 53,7 %
Moottorin käyntiaika Nox-varoitustilassa: 0 sekuntia
Hiukkassuodattimen (PF) regenerointitila: Ei
Hiukkassuodattimen (PF) regenerointityyppi: Passiivinen
NOx-absorbaattorin uudistumisstatus: Ei
NOx-absorbaattorin rikinpoistostatus: Ei
Normalisoitu käynnistin DPF-uudistumiselle: 100,0 %
Keskimääräinen aika DPF-uudistumisten välillä: 0
Keskimääräinen etäisyys DPF-uudistumisten välillä: 275 km
Kiitos etukäteen avusta!
Comment