Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

2014 Audi A7 3.0 TDI Pakokaasun lämpötila-anturi 4

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 2014 Audi A7 3.0 TDI Pakokaasun lämpötila-anturi 4

    Morjesta,

    Eli tuollainen vikakoodi audista tuli ulos vähän sen jälkeen kun DPF vikavalo oli syttynyt. hieman tämän jälkeen syttyi myös hehkun valo ja auto meni limb modeen. otin vikakoodin ylös ja lähdin netistä metsästelemään uutta anturia. Ilmeisesti tuo anturi 4 viittaa neljänteen anturiin laskien koneesta perään päin. onko kellään tietoa mistä löytäisin juuri tuon anturin alkuperäisnumeron, tai samanlaisen vastaavan. Audilta sanoivat että tuo vaan tänne, mutta meinasin ensin jotain halvempaa vaihtoehtoa kokeilla. Alla Vikakoodin kopio.

    P2470
    Exhaust Gas Temperature Sensor Circuit Low Bank 1 Sensor 4
    Tämän vikakoodin tila
    Vahvistetut vikakoodit
    Moottorin tila vian/vikojen ilmetessä
    Jäädytetyn kehyksen vikakoodi: P2470
    Laskettu kuormitus: 0,0 %
    Jäähdytysnesteen lämpötila: 24 °C
    Moottorin kierrosluku: 0,00 rpm
    Ajoneuvon nopeus: 0 km/h
    Imuilman lämpötila: 14 °C
    MAF-ilmamäärä: 0,00 g/s
    Kaasupolkimen asento: 87,8 %
    Aika moottorin käynnistyksestä: 0 sekuntia
    Ilmanpaine: 1,03 bar
    Ohjaus modulin jännite: 11,760 Volt
    Suhteellinen kaasu asento: 100,0 %
    Ilman lämpötila: 14 °C
    Kaasupolkimen asento D: 14,9 %
    Kaasupolkimen asento E: 14,9 %
    Asetettu kaasuläpän asento: 100,0 %
    Käytössäolevan polttoaineen tyyppi: Diesel
    Moottoriöljyn lämpötila: 23 °C
    Polttoaineen ruiskutuksen ajoitus: 0,00 °
    Polttoaineen kulutus: 0,00 L/h
    Kuljettavan pyytämä moottorin vääntömomentti: -11,0 %
    Toteutunut moottorin vääntömomentti: 0,0 %
    Moottorin referenssi vääntömomentti: 650 Nm
    Moottorin jäähdytysnestee lämpötila 1: 24 °C
    Moottorin jäähdytysnestee lämpötila 2: 10 °C
    EGR A käyttöaste/asento pyyntö: 0,0 %
    EGR A käyttöaste/asento todellinen: 0,0 %
    EGR A virhe: 0,0 %
    EGR B käyttöaste/asento pyyntö: 0,0 %
    EGR B käyttöaste/asento todellinen: 0,0 %
    EGR B virhe: -100,0 %
    EGR lämpötila – paikka 1 anturi 1: -23 °C
    EGR lämpötila – paikka 1 anturi 2: -40 °C
    EGR lämpötila – paikka 2 anturi 1: -40 °C
    EGR lämpötila – paikka 2 anturi 2: -40 °C
    Polttoainelinjan paine A pyyntö: 294,4 bar
    Polttoainelinjan paine A: 2,5 bar
    Polttoainelinjan lämpötila A: -40 °C
    Polttoainelinjan paine B pyyntö: 0,0 bar
    Polttoainelinjan paine B: 0,0 bar
    Polttoainelinjan lämpötila B: -40 °C
    Ahtopainepyyntö A: 1,0328 bar
    Ahtopaine A: 1,0331 bar
    Ahtopainepyyntö B: 0,0000 bar
    Ahtopaine B: 0,0000 bar
    Ahtopaineensäädin A tila: Varattu, ei määritetty
    Ahtopaineensäädin B Tila: Varattu, ei määritetty
    Muuttuvageometrisen turbon asentopyyntö A: 84,7 %
    Muuttuvageometrisen turbon asento A: 0,0 %
    Muuttuvageometrisen turbon asentopyyntö B: 0,0 %
    Muuttuvageometrisen turbon asento B: 0,0 %
    VGT A ohjaus: Suljettu silmukka (ei vikaa)
    VGT B ohjaus: Varattu, ei määritetty
    Pakokaasun lämpötila Paikka 1 anturi 1: 32,6 °C
    Pakokaasun lämpötila Paikka 1 anturi 2: 32,6 °C
    Pakokaasun lämpötila Paikka 1 anturi 3: 24,0 °C
    Pakokaasun lämpötila Paikka 1 anturi 4: -40,0 °C
    Pakokaasun lämpötila Paikka 2 anturi 1: -40,0 °C
    Pakokaasun lämpötila Paikka 2 anturi 2: -40,0 °C
    Pakokaasun lämpötila Paikka 2 anturi 3: -40,0 °C
    Pakokaasun lämpötila Paikka 2 anturi 4: 32,6 °C
    Hiukkassuodattimen lohko 1:n deltapaine: -3,0 mbar
    Hiukkassuodattimen lohko 1:n sisäänmenopaine: 0,0 mbar
    Hiukkassuodattimen lohko 1:n ulostulopaine: 0,0 mbar
    Keskimääräinen kulutus (urea): 0,00 L/h
    Keskimääräinen kulutus, pyyntö (urea): 0,00 L/h
    Urea-tankin taso: 53,7 %
    Moottorin käyntiaika Nox-varoitustilassa: 0 sekuntia
    Hiukkassuodattimen (PF) regenerointitila: Ei
    Hiukkassuodattimen (PF) regenerointityyppi: Passiivinen
    NOx-absorbaattorin uudistumisstatus: Ei
    NOx-absorbaattorin rikinpoistostatus: Ei
    Normalisoitu käynnistin DPF-uudistumiselle: 100,0 %
    Keskimääräinen aika DPF-uudistumisten välillä: 0
    Keskimääräinen etäisyys DPF-uudistumisten välillä: 275 km


    Kiitos etukäteen avusta!

    #2
    Moottorikoodista riippuen 8K0906088D tai 8K0906088B

    Esim:
    https://speed-autoteile.fi//?p=hintahaku&q=8K0906088D
    Viimeksi muokannut kalsket; 11.4.2022, 10:13.

    Comment


    • #3
      Kiitos avusta Kalsket, tällä pääsen taas eteenpäin anturin metsästyksessä. Moottorikoodi on CVUA.

      Comment


        #4
        Minulla meni omasta taannoin juurikin sama anturi, samalla vikakoodilla. Moottorikoodi CVUB. Silloin hankin uuden tällaisella numerolla: 4G0906088AF

        Löytyy dpf:n takaosasta auton alta, molemmin puolin samanlaiset anturit. Ainakin omassa tapauksessa vikakoodi VCDS:llä ja netistä löytyneet tekniset kuvaukset oli ristissä. Vikakoodin mukaan vaihdettu anturi ei poistanut ongelmaa, vaan piti vaihtaa juuri toisen puolen anturi. Onneksi ne on samanlaiset vasemmalla ja oikealla puolella.

        Comment

        Working...
        X