Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

MAF ja mystillinen johto

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • MAF ja mystillinen johto

    Loggailtiin VAG-COM:lla sangen outoja ilmamassalukuja. Pyynti/saanti eivät olleet lähelläkään toisiaan ja eroa oli vieläpä siten, että jos pyynti oli tyyliin 215 mg/str, niin saanti oli 530 mg/str! Ahdotkin pompsahtelivat välillä, mutta käsittääkseni ne eivät karanneet älyttömiin lukemiin. Kokeiltiin myös toista MAF:ia ja tulos oli sama.

    Asiaa äimistellessämme havaitsimme, että MAF:sta lähtee ylimääräinen piuha, joka näyttäisi menevän suoraan ecu-boksin sisälle. Boksia ei vielä aukaistu.

    MAF:lle menevää liitintä kun katsoo edestäpäin (kädessä irroitettuna), siten että töpseli osoittaa katsojan nenää kohdin, on ylimääräinen piuha rosvottu toiseksi vasemmalta lähtevästä piuhasta, väriltään puna-valkoinen.

    Haiskahtaisi siltä, että kyseessä on jonkinmoinen huijaussysteemi, joka on joko viritysmielessä siperretty, tai sitten menetelmällä on pyritty korjaamaan jokin vika.

    Onko kenelläkään kokemusta tälläisestä viritelmästä? Auto tuntuu kyllä pirteältä, mutta en tiedä onko se yhtään normaalia pirteämpi.

    Auto on minulle sangen tuore, enkä kulutuslukemista osaa vielä päätellä sen taivaallista. 200km otoksella keskinopeuden ollessa 30 km/h, näyttää ajotietokone 9.2ltr keskikulutusta. Ajoa pääasiassa kaupungissa ja kaasupolkimen ollessa välillä on/off..

    Luulisi että jos ilmaa menee moninkertainen määrä, näkyisi se myös kulutuksessakin.

    Motti on 2.5 V6 (AKN).
    Viimeksi muokannut petri tukiainen; 22.1.2008, 12:10.

  • #2
    En kyllä muista kuulleeni, että tuollaisella johtovirityksellä olis oikein joku merkityskin.
    Mutta ei se tarkoita sitä, etteikö moista vois olla olemassa ;)

    Äkkiseltään tuntuis, että on viallinen johto korjattu vetämällä uusi.

    Mutta voihan sitä kokeilla laittaa johdon poikki. Muuttuuko auton käytös? Ja miten käy ilmamassan VAG-COMilla loggaillessa?

    Comment


      #3
      Tässä eilen kahvipöydässä työkaveri mainitsi, että tehoja saa lisää huijaamalla MAF:ia. Mahtaako kyseessä olla jokin vastaava viritys.

      Itse en kyllä maffia käpälöis.

      Tokihan se kakkua lisää jos todellinen arvo on 4 kertaa isompi kuin pyydetty. Savuttaako?
      Ja ei se välttämättä lisää kulutusta, koska kaasujalalla kuitenkin säätelet menemistä.

      Ja ylensä kaikki tollaset mahdolliset anturien huijausjutut pistää ajotietokoneen kulutusmittarin näyttämään häränpyllyä.
      Vai kuulostaako 4l keskikulutus tuossa meikäläisen automaatti PD:ssä oikealta? :)

      Comment


      • #4
        Poraamalla reiän tai rakentamalla ns. maf booster voidaan vanhaa maffia elvyttää.

        Maf boosterin tapauksessa otetaan kyllä maffilta johto tuolle boosterille ja eculta käyttöjännite boosterille.
        Siinä tapauksessa pitäisi tuon maffilta eculle menevan johdon välissä olla elektroniikkaa.

        Comment


          #5
          Sinänsä vaan aika hölmöä porata reikä maffiin, koska se ei enää sen jälkeen kelpaa vaihto-osana.

          Comment


          • #6
            Noiden vaihto-osien politiikka on ffp:n juttujen mukaan muuttunu, että enää ei tarttis olla sitä vaihto-osaa.

            Comment


            • #7
              Joo, ainakaan AFN:ään ei tarvinut enää ostaessa antaa vanhaa vaihdossa. Kyseessä Pierburgin MAF, jonka näin jälkikäteen katsottuna olisi saanut puhdistettuakin. Ei kukaan olisi vailla MAF:a? :)

              Comment


              • #8
                Velipojalla oli B5 1.9tdi afn koneeseen tehty jotain maffille, lähti kuulemma yksi ylimääräinen johto.
                Johdon katkaisun jälkeen auto alkoi toimimaan oikein.

                Comment


                • #9
                  Tuo ilmamassojen ero johtuu tyhjäkäynnillä EGR:stä.
                  Voit testata sitä VAG-comilla, perussäätö, kanava 3, muistaakseni (kokeilu omalla vastuulla).
                  Viimeksi muokannut terokoo; 22.1.2008, 22:08.

                  Comment


                    #10
                    Ei kukaan olisi vailla MAF:a? :)
                    Sama käy meikän 1Z koneiseen Golffiin etkan mukaan. Pitäis vaan saada tsekattua missä hapessa se oikeasti on ja saako sitä putsattua myös. Kuitenkin 340tkm ajettu jo tuolla ilmeisesti. Ei ainakaan mainintaa missään lapussa, että olisi vaihdettu. Huoltokirja kun kumma kyllä löytyy.

                    Comment

                    Working...
                    X