Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A6 C7 2.0 TDI -14 Hehkutulpat

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    A6 C7 2.0 TDI -14 Hehkutulpat

    Moottorivikavalo syttyy ajoittain.
    Voiko hehkutulppa tehdä vian, vaikka ohmisesti mittaamalla näyttää saman kuin muut kolme? Vai onko jossain johdoissa?
    Vika ei tule joka käynnistyksen yhteydessä.

    ------------------------------
    1 Fault Found:
    4987 - Cylinder 4 Glow Plug Circuit (Q13)
    P0674 00 [237] - Electrical Fault
    MIL ON - Confirmed - Tested Since Memory Clear
    Freeze Frame:
    Fault Status: 00000001
    Fault Priority: 2
    Fault Frequency: 1
    Mileage: 190132 km
    Date: 2022.02.27
    Time: 11:07:16

    Engine RPM: 263.50 /min
    Normed load value: 100.0 %
    Vehicle speed: 0 km/h
    Coolant temperature: 8 °C
    Intake air temperature: 7 °C
    Ambient air pressure: 1010 mbar
    Voltage terminal 30: 10.340 V
    Unlearning counter according OBD: 40
    Electric auxiliary heater: shut-off conditions-Bits 0-7: 2
    Electric auxiliary heater: shut-off conditions-Bits 0-7: 28
    Electric auxiliary heater: relay activation-Bits 0-7: 0
    Pre-glow time: 2500 ms
    Glow status-Bits 0-7: 0
    Glow status-Bits 0-7: 0
    Glow cycles above temperature threshold-Bits 0-7: 0
    Glow cycles above temperature threshold-Bits 0-7: 7
    Glow cycles below temperature threshold-Bits 0-7: 3
    Glow cycles below temperature threshold-Bits 0-7: 232
    Outside temperature sensor 1: B1: raw value: 6.0 °C

    #2
    Tuo vikakoodi viittaa joko hehkutulppaan tai johdotukseen. Jos kerta tulppa mitattu niin johtoja/liitintä epäilisin.

    http://wiki.ross-tech.com/wiki/index...8/P0674/001652

    Comment


      #3
      Aika matalat voltit, jos on ollut 10.4v, samoin kierrokset. Startatessa tullut vissiin. Olisko akussa ollut huonot latingit. Toki hehkussakin voi olla jo jotain, Sharanissa meni eka 150tkm paikkeilla.

      ​​​​

      Comment


        #4
        On täällä tuollainenkin, jossa voltit yli 14 ja auto liikkeellä.

        ----------------------------------
        Address 01: Engine (J623-CNHA) Labels:. 04L-907-309-V1.clb
        Part No SW: 04L 906 021 BD HW: 04L 907 309
        Component: R4 2,0L EDC H23 8284
        Revision: 85H23--- CVN: 122E3B8DC2AAFDD538D3FF82
        Coding: 12254012242401080000
        Shop #: WSC 00834 002 1048576
        ASAM Dataset: EV_ECM20TDI01104L906021BD 002006
        ROD: EV_ECM20TDI01104L906021BD_002.rod
        VCID: 68DFA5CE93C4FEC9E9-803C
        VINID: 9D196AAAA117115781182049145ABF78C6

        1 Fault Found:
        4987 - Cylinder 4 Glow Plug Circuit (Q13)
        P0674 00 [237] - Electrical Fault
        MIL ON - Confirmed - Tested Since Memory Clear
        Freeze Frame:
        Fault Status: 00000001
        Fault Priority: 2
        Fault Frequency: 1
        Mileage: 188871 km
        Date: 2022.02.15
        Time: 15:36:02

        Engine RPM: 942.50 /min
        Normed load value: 36.1 %
        Vehicle speed: 5 km/h
        Coolant temperature: 15 °C
        Intake air temperature: 13 °C
        Ambient air pressure: 980 mbar
        Voltage terminal 30: 14.140 V
        Unlearning counter according OBD: 40
        Electric auxiliary heater: shut-off conditions-Bits 0-7: 2
        Electric auxiliary heater: shut-off conditions-Bits 0-7: 0
        Electric auxiliary heater: relay activation-Bits 0-7: 0
        Pre-glow time: 1400 ms
        Glow status-Bits 0-7: 0
        Glow status-Bits 0-7: 0
        Glow cycles above temperature threshold-Bits 0-7: 0
        Glow cycles above temperature threshold-Bits 0-7: 7
        Glow cycles below temperature threshold-Bits 0-7: 3
        Glow cycles below temperature threshold-Bits 0-7: 224
        Outside temperature sensor 1: B1: raw value: 3.5 °C

        Readiness: 1 1 0 0 0

        Comment


          #5
          En kyllä osaa sanoa miten nämä hehkuja käyttää moottorin jo käydessä, mutta tuo on tullut auton ollessa liikkeellä jo. Ettei olisi piuhahäikkää vain.

          Comment


            #6
            On siellä jälkihehkutus vielä joku tovi startin jälkeen.

            Comment


              #7
              Samasta hehkusta kuitenkin tullut, joten sen vaihto ekana tulisi mieleen. Hehkut näihin ei maksa juuri mitään. Samalla tosin vaihtaa kaikki. Sharanissa korkkasi vain kierre kannesta. Eka kerta, kun en itse vaihtanut ja heti korkkasi kierre. Ei huono hehku joka startilla vikakoodia generoi välttämättä. Mullakin taisi tulla pari kertaa aika isolla välillä, tosin siitä ei tullut vikavaloa.
              Viimeksi muokannut Puuhapete; 21.3.2022, 10:01.

              Comment


                #8
                Alkuperäinen kirjoittaja Puuhapete Näytä viesti
                Samasta hehkusta kuitenkin tullut, joten sen vaihto ekana tulisi mieleen. Hehkut näihin ei maksa juuri mitään. .
                Voiko hehku olla rikki, vaikka ohmisesti näyttää kaikki samaa?


                Comment


                  #9
                  Nyt vihdoin käytin autoa huollossa ja kyllä siinä hehkutulppa vaan oli onneksi rikki, vaikka ohmisesti näytti kaikki samanlaiselta. Ja onneksi oli 4 pytyn eikä 3 pytyn. On hintaero valtava kolmospytyn ja muiden välillä, koska siinä on samassa ohjainsysteemit. nyt maksoi tulppa 16 euroa ja kolmospytyn tulppa olisi ollut 2-3 sataa kuulemma.

                  Comment


                  • #10
                    Kolmospytyn hehku on paineanturilla varustettu. Mulla meni se vaihtoon, ihan hehkuosan vian takia. Tarvike ja marmorin hinta lähes sama. Ensin vaihdoin tarvikkeen ja paineanturi ei siinä toiminut vaan sytytteli satunnaisesti moottorin vikavaloa. Marmorin vaihtama tulppa nyt toiminut moitteetta

                    Comment

                    Working...
                    X