Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A6 C7 3.0TDI CRTE hehkun merkkivalo vilkkuu ja menee limp modeen.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A6 C7 3.0TDI CRTE hehkun merkkivalo vilkkuu ja menee limp modeen.

    Morjens,

    C7 ruvennut ajossa vilkuttamaan hehkun merkkivaloa n.500km välein. vikakoodiksi tulee P0234. -> limp
    Auton uudelleenkäynnistys kuittaa vian ja auto toimii taas normaalisti.
    Näkeekö tuosta suoraan, mikä mahtaisi olla vialla? Asennoittimen alle 1%.n heittoko tuon tekee?

    1 Fault Found:
    5172 - Boost Pressure Regulation
    P0234 00 [096] - Limit Exceeded (Overboost Condition)
    Intermittent - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear
    Freeze Frame:
    Fault Status: 00000001
    Fault Priority: 2
    Fault Frequency: 10
    Mileage: 145186 km
    Date: 2021.12.17
    Time: 05:28:34

    Engine RPM: 1787.50 /min
    Normed load value: 40.0 %
    Vehicle speed: 57 km/h
    Coolant temperature: 55 °C
    Intake air temperature: 8 °C
    Ambient air pressure: 980 mbar
    Voltage terminal 30: 14.380 V
    Unlearning counter according OBD: 40
    Charge Pressure Actuator: activation: 70.54 %
    Charge air pressure actuator: acknowledgment: 69.84 %
    Ambient temperature: 1.0 °C
    Charge air pressure: specified value: 1422 hPa
    Accelerator pedal travel: 27.11 %
    Air mass: actual value (mg/stroke): 871.1 mg/stroke
    Actual charge pressure: 1678 hPa

    #2
    Tuossa selityksiä koodille: http://wiki.ross-tech.com/wiki/index...8/P0234/000564

    Näyttäisi olevan jonkun verran yliahtoa mistä vikakoodi.

    Comment


    • #3
      Eli käytännössä turbon asennoitin ei pura ahtoja tarpeeksi nopeasti " sticky vanes "
      Pystynkö VCDS.llä varmistamaan vian?

      Comment


        #4
        Asennoitin? Ei tuosta suoraan näe muuta kun että yliahtaa. Tuosta ross-techin ohjeesta askel kerrallaan selvittämään:

        Possible Solutions
        • Check Charge Pressure Control System
          • Perform Output Test (to check the Turbo Charger)
          • Perform Basic Setting (to check the Charge Pressure Control)
          • Perform Pressure Test to locate Leaks
        • Check/Replace Boost Pressure Control Valve (N75)
        • Check/Replace Boost Pressure Sensor (G31)
        • Check/Replace Turbo Charger

        Comment


          #5
          Halvin tapa korjaukseen on Quicklynksin muutaman kympin lukija/nollaaja. ? Tosin ei se mikään korjaus oikeasti ole, mutta tätä on käytetty.

          Comment


            #6
            Mitäs se auttaa?

            Comment


              #7
              No jos vika tulee vain harvakseen niin voihan sen vain kuitata pois. Oikea korjaus onkin toinen juttu.

              Comment


                #8
                Eipä se helpota elämää millään muotoa, kun auton starttaamalla taas mennään.

                Comment


                  #9
                  Mnjoo. Jossain vaiheessa alkaa tulla vikatilaa sen verran tiuhempaan, että alkaa häiritsemään. Mutta nuo rajoittimet ja vipujen vaihdot on helpoimmat. Yhdestä entisestä autosta piti jumittaa turbon vivusto , että olisi jotain tehoakin käytössä, mutta nämä on tietysti aina kainalokeppikorjauksia.

                  Comment


                  • #10
                    Ross-Techin piuha löytyy kyllä, mutta oma käyttö ollut pelkästään vikakoodien luku ja kuittaus.
                    Turbon putkisto on koeponnistettu, ei vuotoja.
                    Jos noille testeille löytyy ohjeita, niin voisin niitä kokeilla. Youtubessa löytynee jotain vanhoja videoita, mutta onko ne samoja
                    Mitä jos vian ajaa päälle läppäri kytkettynä, niin mitä säätöarvoja pitäisi seurata?

                    Comment


                    • #11
                      Audi vm2016 3.0 BiTDi Virhekoodi p00af00

                      Foorumeilta en löytänyt kun auton hehku valo syttyy vilkkuen ja menee limp moodiin.
                      Vikakoodina tulee: p00af00
                      Turbocharger/Supercharger Boost Control A Module Performance

                      Onko kenelläkään vastaavaa vikaa tullut?. Tässä on epäilynä N75 Solenoidit.

                      https://www.youtube.com/watch?v=76N1_aKV-N4 Vastaava vika juutuubista löyty.

                      Edit. N75 Venttileille syötetty virtaa suoraan ja supattaa eli solenoidi pitää ääntä. Mutta ei varmuutta, onko kalvot ehjät mitä ohjaa solenoidi. Kun antaa virtaa se pitää muutaman kerran äänen sitten loppuu? Pitäisikö ääni kuulua koko ajan ja solenoidi palautua aina takaisin lähtö asemaan kun virran ottaa pois ja antaa takas.
                      Attached Files
                      Viimeksi muokannut Killeri; 16.5.2024, 16:17. Perustelu: Otsikko ei ole osa viestiä.

                      Comment


                        #12
                        http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/P00AF/000175

                        Comment


                        • #13
                          Moro!

                          Vm 2013 Audi A6 3.0 BiTdi:ssä ilmeisesti pikkuturbon imuventtiili juuttunut auki. Kävi pajalla, vikakoodi P22D200. Limp mode, vikavalo palaa ja hehkuvalo vilkkuu. Ei siinä mitään, mutta sanoivat, että koko turbo pitää vaihtaa ja hintaa tulee 5K + työt. Löytyisköhän tähän jotain edes hieman edullisempaa ratkaisua? Auto kuitenkin 11 v vanha ja kilsoja kohta 300K. Olen ymmärtänyt, että noita venttiileitä voisi vaihtaa, jos vain sopiva paja löytyisi. Tai vaihtoehtona kunnostettu ahdin. Asun Helsingissä, joten PK-seutu olisi plussaa, koska auton siirtäminen tässä kunnossa ei ole kovin hyvä juttu.

                          Comment


                            #14
                            Ekana tulee mieleen Fin-Turbo ja vaikkapa Terhon Paja (Mäntsälä). Puhallin on melko varmasti tehtävissä.

                            Comment


                              #15
                              Vikakoodit ei ole aina ihan kaikkein selkeimpiä tulkittavaksi, varsinkaan suomenkielellä.
                              Suosittelen tutkimaan alkuun, korkeapaineahtimen säätimen välyksen. Se on yleensä näissä menossa rikki. Pitäisi tulla kuitenkin erikoodi.
                              Sitten alipaineet tutkintaan, itse oikaisen omia ohjeitani vastaan ja testaan egr:n lämmönvaihtimen alipainekellon ekaksi. Jos ei pidä alipainetta, niin ainakin siinä on yksi vika. Letkun tulppauksella selviää siitä eteenpäin.
                              Seuraavana ahtimien väliläpän alipainekellon ohjauksen tarkistus - alipainemittauksella. Auton oltava tyhjäkäynnillä. Alipainemittarilla katsottava, onko ohjausalipainetta. Huomattava, ettei auto ole vikatilassa testauksen aikana. Jos ei tule alipainetta, voinee epäillä joko ohjaussolkkua tai letkuvikaa. Sama testaus myös hukkaportin kellon ohjaukselle.

                              Comment


                              • #16
                                Tää tosiaan kävi pajalla ja niiden tuomio oli toi aukijuuttunut imuventtiili. En toki tiedä, voisko löytyä muutakin vikaa.
                                Viimeksi muokannut Killeri; 30.5.2024, 14:34. Perustelu: Tarpeeton lainaus poistettu.

                                Comment


                                  #17
                                  Tuossa ainakin vaihdeltu:

                                  https://www.vwaudiforum.co.uk/forum/...Turbo-Actuator

                                  Comment


                                  • #18
                                    Moi,

                                    Sain oman auton kuntoon.
                                    Vastaava vika ollut täällä: https://www.audiownersclub.com/forum...e-performance/

                                    Turbon ohjausmoottori oli siis jumissa. Otti virtaa liikaa vastaan eikä suostunut liikkumaan eli oli sisältä sähkömoottorin hiilet ilmeisesti menneet korjaajan mukaan. Uusi olisi maksanut marmorilta 1300€ plus vaihto ja säädöt siihen eli noin päälle 2000€.

                                    Todella inhottava purkaa osa pois, eli eniten meni työtä tuon purkamiseen ja kasaamiseen takas autoon.Joutui modifioimaan kannatin osaa koska oli mutterit sellaisella paikassa ettei meinaa sormet tai työkalut mahtua.

                                    Lähetin osan tänne huoltoon Tiistaina aamulla ja osa tuli jo takaisin Torstaina päivällä huollettuna ja testattuna:
                                    https://www.elehuolto.fi/muut-ohjausyksikot

                                    Comment

                                    Working...
                                    X