Vika tulee ajossa näkyviin, joskus puolen tunnin ajon jälkeen syttyy moottorin vikamerkkivalo ja sitten satunnaisesti kohta tunnin kohdalla tehot häipyy. Tehot saa kyllä takaisin kun sammuttaa ja käynnistää ajossa uudelleen. Mutta olisihan se hyvä jos vika poistuisi, auto ei ole kunnossa, eikä oikein uskalla rekkojakaan ohittaa.
Ongelmaaon tutkittu ja ensin vaihdettiin dieselpumpun rele, sitten seuraavassa korjaamossa vaihdettiin pumppu tankissa. Korjaamomiehen arvelu oli sitten kun se pumpun vaihto ei vaikuttanut asiaan, että samassa virtapiirissä (sulakkeen takana?) on jäähdytyksen tuuletinmoottori ilmastoinnin jäähdytyskennon yhteydessä edessä, josta tuli myös vikakoodi. Pysäytin homman ja hankin sitten tuon VAGCOM laitteen, koodit tuossa alla.
5 Faults Found:
19461 - Relay for High-Output Preheating of Coolant (J360)
P3005 - 35-00 - Short to Plus
19459 - Relay for Low-Output Preheating of Coolant (J359)
P3003 - 35-00 - Short to Plus
17932 - Fuel Pump Relay (J17)
P1524 - 35-10 - Open or Short to Ground - Intermittent
18080 - Coolant Fan Control 1
P1672 - 35-10 - Open or Short to Ground - Intermittent
17957 - Boost Pressure Regulation Valve (N75)
P1549 - 35-10 - Open or Short to Ground - Intermittent
Readiness: 1 2 0 0 0
Olen näpläillyt ilmastoinnin tuulettimen + - näppäimiä käynnistyksen jälkeen, sillä on ehkä ollut vaikutusta siihen, kuinka pian tuo moottorin vikavalo syttyy?
Sitten on tuo 17957 boost pressure regulation valve (N75)?? Ross-Tech Forum sanoo, että tarkasta johdotukset/kontaktit tai uusi tuo N75 venttiili.
Mistähän jatkaisi, kun itse ei osaa paljoa, mutta korjaajalle pitäisi antaa opastusta tai löytää osaava korjaaja?
Ajelen viikoittain Hesasta Jämsän lähelle mummulaan ja/tai s-auton rakentelutyömaalle..
Ongelmaaon tutkittu ja ensin vaihdettiin dieselpumpun rele, sitten seuraavassa korjaamossa vaihdettiin pumppu tankissa. Korjaamomiehen arvelu oli sitten kun se pumpun vaihto ei vaikuttanut asiaan, että samassa virtapiirissä (sulakkeen takana?) on jäähdytyksen tuuletinmoottori ilmastoinnin jäähdytyskennon yhteydessä edessä, josta tuli myös vikakoodi. Pysäytin homman ja hankin sitten tuon VAGCOM laitteen, koodit tuossa alla.
5 Faults Found:
19461 - Relay for High-Output Preheating of Coolant (J360)
P3005 - 35-00 - Short to Plus
19459 - Relay for Low-Output Preheating of Coolant (J359)
P3003 - 35-00 - Short to Plus
17932 - Fuel Pump Relay (J17)
P1524 - 35-10 - Open or Short to Ground - Intermittent
18080 - Coolant Fan Control 1
P1672 - 35-10 - Open or Short to Ground - Intermittent
17957 - Boost Pressure Regulation Valve (N75)
P1549 - 35-10 - Open or Short to Ground - Intermittent
Readiness: 1 2 0 0 0
Olen näpläillyt ilmastoinnin tuulettimen + - näppäimiä käynnistyksen jälkeen, sillä on ehkä ollut vaikutusta siihen, kuinka pian tuo moottorin vikavalo syttyy?
Sitten on tuo 17957 boost pressure regulation valve (N75)?? Ross-Tech Forum sanoo, että tarkasta johdotukset/kontaktit tai uusi tuo N75 venttiili.
Mistähän jatkaisi, kun itse ei osaa paljoa, mutta korjaajalle pitäisi antaa opastusta tai löytää osaava korjaaja?
Ajelen viikoittain Hesasta Jämsän lähelle mummulaan ja/tai s-auton rakentelutyömaalle..
Comment