Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

AEL:n öljynpainekytkin ja Autocheck Selvitetty

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • AEL:n öljynpainekytkin ja Autocheck Selvitetty

    AEL:ssä taitaa autocheckin kanssa olla vain yksi painekytkin koneen vasemmalla puolella 3-pytyn kohdalla. Öljynpainevaloa ei ole, vaan häly tulee autocheckin näytölle. Olenko oikeassa...???

    Konerempan jälkeen ekassa käynnistyksessä oli hivenen epäselvää öljynpaineiden kanssa, kun mikään ei osoittanut, että paineet ovat OK. Tosin käyntiäänen muutos ja kurkistus venttiilikoppaan kertoi, että öljyt kiertää. Jos olisi valo, niin se näyttäisi sammuessaan, että paineet ovat kunnossa.

    Irroitin koneen käydessä johdon anturilta -> autocheckiin ei hälyä. Pistin johdon runkoon -> autocheckiin ei hälyä. Onko vikaa siis johdoissa vai itse autocheckissä...???

    Autocheck ilmoitaa ainakin polttimot, bensan ja pissapoikanesteen, eli laite on kunnossa ainakin noilta osin.

    Osaisiko joku neuvoa tai antaa hyviä vihjeitä autocheckin testaamiseen...???
    Viimeksi muokannut harrifor; 17.1.2008, 20:52. Perustelu: Edit: asia selvitetty - otsikkoa täsmennetty

  • #2
    Jos siinä on vaan se yläpaineanturi, niin silloin pitää kierrokset nostaa 1500-2000rpm kohdille, ennenkuin autocheck antaa hälytyksen. Kokeile jättää anturin piuha irti ja nosta kierroksia, että alkaako autocheck piippaamaan.

    Comment


      #3
      Kai siinä kuitenkin on hälylle oma anturi. Tuollaista ei ole mulla ollut, mutta A8:ssa se oli öljyfiltterin jalassa vai tuntumassa. Johto irti piippaili koko aika punaista öljykannun kera.

      Mahtaa olla sama anturi, parikyyt euroa merkkitiskillä.

      Comment


      • #4
        Käsikirjan mukaan öljynpaine-häly tulee vain autocheckin näytölle, mitään merkkivaloa ei ole (tarkistettu mittaristostakin). Antureita (= painekytkin) on vain yksi koneen vasemmalla puolella. Öljynpaineen mittaria ei tuossa mallissa ole.

        Oisko tuossa kuitenkin jokin kierroslukuun liittyvä juttu, kuten Jari kirjoittaa. Kokeilen jokatapauksessa tänään ihan ajella piuha irti/maadoitettuna runkoon...

        Comment


        • #5
          AEB:ssä (1.8T) on ainakin silleen että kun anturin piuha on irti niin sitte piippaa jossakin 1600rpm ylöspäin. Eli kun on painetta riittävästi, niin kytkin maadoittaa. AEB:ssä tuo anturi on 1.4bar mallia (tai anturissa lukee 1.2-1.6bar).

          Tuo sama kierroslukuriippuvainen öljynpainevalvonta on ollu VAGilaisissa jo pitkään. Vanhemmissa koneissa on lisäksi tyhjäkäynnin paineille oma anturi (about 0.3bar) joka vaikuttaa sitten noilla alle kahden tonnin kierroksilla.

          Comment


          • #6
            Testattu on ja toimii...Eli jos piuha irti, niin häly tulee autocheckin kautta, kun kierrokset ovat yli 1600 (ihan kuten Jari tuossa viestitti). Alapaineelle ei anturia siis ole.

            Ihme, että tuota ei ole selostettu käsikirjassa...???

            Kiitos vihjeistä. Case closed.

            Comment

            Working...
            X