Mittari tappiin parhaimmillaan, eli reilusti yli 2bar.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Turbon puhdistus/vaihto AFN:ään
Collapse
X
-
-
Hassu käytös kyllä tuolla.
Kun kylmällä koneella hetken ajanut niin, että uskaltaa vähän pökköäkin lyödä pesään, niin mittari bongaa vaivattomasti tappiin.
Kun sain ajettua koneen lämpimäksi, niin ei 1.8baria enempää saanut piikittämään.
Kun tuo vehjes lastutettiin ja kelit oli lämpimämpiä, piikki kävi max. 1.7, ja sekin hyvin harvoin. Enimmäkseen 1.5bar.
Enpä huomannut katsella kun auto oli hetken täysin vakio, että miten ahtopaine käyttäyttyy kylmä kone vs. lämmin kone.
Voiko ilmalla olla merkitystä, vai onko lastuttaja "unohtanut" jotain tärkeää, siksi ahtaa kylmänä ja kylmillä ilmoilla niin julmasti?
Comment
-
En tiä, olen nyt tankoa ruuvannu pidemmäksi mutta niin vaan se mittari pongahtaa aika herkästi kylmällä koneella pohjaan.
Heti kun kone lämpeää, niin käyttäytyy normaalisti.
Joko softassa on jotain tai sitten yksinkertaisesti esim. N75 on kylmänä kohmeessa eikä toimi niin ripeästi kuin pitäisi.
Comment
-
ahdinta kannattaa hieman säätää, ettei pakopaineet nouse liiaksi
Comment
-
Aki: oli aiemmin korkeammat paineet, mutta ei niillä kauan ajeltu. Pientä välystähän tuossa VA:ssa oli alun perinkin, saattoi olla monen asian summa. Riski oli tiedossa, joten v-käyrä ei edes pahemmin noussut.
Markus: olen yhteyksissä lähiviikkoina...
Comment
-
Tällaista jälkeä:
http://www.ox-bros.org/A4/kaputt_1.jpg
http://www.ox-bros.org/A4/kaputt_3.jpg
Akselissa "pienehkö" noin 10 mm välys, saattaa jo kuvissakin huomata ettei ole ihan hollilla. Pitänee käydä hoitamassa katsastus alta pois tuolla laina-ahtimella ja miettiä sitten, mitä tuon kiusaksi seuraavaksi keksii. Eiköhän tuonne parempaa ahdistinta vaihdettane ja sitten softaa helpottamaan kytkimen olotilaa.
Comment
-
Tässä nyt olen tuota omaa satunnaista vikatilaa tutkiskellut, oireet siis nelosella tai vitosella etenkin puolikylmänä motarin rampista kiihdyttäessä joka toinen kerta vikatila.
Vikatila päällä tutkin vag-comilla, MAF arvoja actual max 600 ja MAP 1200, MAPin pyynti 2400 tai jotain. Ilman vikatilaa MAF actual max 1250 ja MAP actual 2500.
Turbon vois kyllä irroittaa ja tsekata karstat, mutta onkos tuo MAPin puutumien oire vai itse vika? MAPin koosta en ole varma, pitäis tsekata.
Auto siis profiilin AFN, 0,232 suuttimet GT1749VA ja softa+kytkin.
Comment
-
Sanoisin, että limp-modella nuo arvot on rajoitettuja, eli oire. MAPin antama lukema 2500 tarkoittaa 1,5bar ahtopainetta, jonka riitävän pitkäkestoinen ylitys pudottaa koneen vikatilaan. Isoilla vaihteillahan nuo ahdot perinteisesti on suurimmillaan ja pisimpään.
Comment
-
Mulla teki talvella ihan tuota samaa.
Kun tuli kesänopeusrajoitukset, niin aloin antamaan kenkää koneelle ja ajelin muutamia kertoja kolmosella kierrokset 4krpm tuntumassa.
Sinne hävis se ongelma, myös aiemmin valittamani ahtojen piikittelyt on hävinneet tyystin.
Lisäksi Ahvenistolla käynti tuntui raikastuttavan konetta entisestään.
Comment
-
Juu, siis vikakoodiahan se aina pukkaa. unohtui mainita, siihen on jo niin tottunut =)
Charge Pressure exceeded tai jotain...
Onko liika ahto a) huonosti koodattu "ominaisuus" vai b) jotain jumivaan ahtimeen liittyvää?
edit_ tuntuis että jotenkin tukkoinen ahdin ei kerkeä pyyntöön mukaan ja menee vikatilaan? ko? kö?
Comment
-
Jos ajotapa on sellainen, että karsta poltetaan riitävän usein pois, kuten ilmeisesti teekin, voisi tuo takkuava N75 olla ihan järjellinen selitys. Turbo ilmeisesti kuitenkin käytettynä ostettu? Eihän se ihan tavatonta ole, että nekin kuluu, vaikkei pääsisikään karstottumaan.
Itse ajoin ~100 tkm AFN-Passatilla 90% moottori-/maantieajoa ja perusraskailla ajosaappailla. Pannuhuoneessa ei tarvinnut vierailla edes MAFfin vaihdon vertaa, jos en väärin muista. Auto lähti minulta noin 300 tkm ajettuna ja pelaa kuulemma vieläkin ettei mitään. Pyörii nykyään jossainpäin Helsinkiä viikot.
Comment
-
Tuossa minä aikaisemmin yritin kertoa vian aiheuttajat, sama vielä ulkomaan kielellä:
http://wiki.ross-tech.com/index.php/17958/P1550/005456
Edit. kannattanee kuitenkin aloittaa ahtopaineiden ohjausjärjestelmästä tutkiminen ennen kun ottaa ahdinta irti.
Comment
-
Jani, sillä vähän ignoorasin sinut kun noita vikoja on helppo heitellä, olisit heittänyt referenssit heti alkuun =)
Tuntuu muuten että kuuma ilma pahensi tilannetta, talvella ei ollut iso ongelma, helteillä raivostuttava, edit_ ja nyt hieman viileämmillä taas vähän parempi. Pystyiskö tuolla rajaamaan vikaa?
Comment
Comment