Otanpas huomisaamuna nuo kovat putket suurennuslasin alle. Pähkäilin myös, että imusarjan kiinnitystiukkuus voisi hyvinkin olla puolihuolimattomasti jäänyt tarkistamatta. Pakko varmistaa sekin vaihtoehto.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Turbon puhdistus/vaihto AFN:ään
Collapse
X
-
-
Nyt on tsekattu käytännössä kaikki imusarjalta välijäähylle, siellä ei vuotoa. Tepolta tilasin jo valmiiksi ahtimelta välijäähylle lähtevän (öpaut 40mm ja 60mm päät) letkun. Ahtimen vaihdon yhteydessä sitä tutkiskelin ja haurastumista oli havaittavissa, joten syy voi olla hyvinkin tuossa.
Sitä odotellessa passaa syynätä muutkin putkiston osat + puhdistaa ja tarkistella välijäähy. Mitäs Putko arvelet, muoveista kai tuo välijäähy pettää, jos vika sieltä löytyy? Voiko todeta silmä käteen -periaatteella?
Comment
-
Jos et ole tehnyt painetestiä, niin koitappa.
Ei se vissiin paljoa vuoda? Meinaan jos ahdot on ihan kadoksissa ja jossain putkessa isompi reikä, niin painetestistäkään ei hyötyä vianetsintään.
Tuosta omasta:
Kaksi päivää on nykinyt ihan julmasti taas. Alipaineletkua ei tahdo löytää mistään. Marmorilta sain lopulta sitä pienempää ja toisesta liikkeestä isompaa (läpinäkyvää tosin).
Tänään tuli sitten mieleen koskahan on pa-suodatin viimeksi vaihdettu. Näemmä 70tkm sitten. Vedet olen sieltä päästäny jo pois, huomenna haen uuden ja katon sen vaikutuksen ensin.
Comment
-
Ei se vissiin paljoa vuoda?
Comment
-
Irrotin ja purin omasta kulkineesta Garrett GT1749VA turbon ja tämän remontin osalta meni turha työ hukkaan. Siivet liikkuivat hyvin ja pakopesässä oli muutenkin vain vähän karstaa.
Samoin imusarja ja EGR olivat paljon puhtaammant mitä oletin.
Niin ja autolla on ajettu nyt 230 000km.
Comment
-
Eikö iq:n tiputus 7mg/h -> 2mg/h tyhjäkäynnillä kerro sitten syötön määrästä mitään osa/täyskaasulla?
Olen luullut, että iq:n pudottaminen tekee palotapahtumasta puhtaamman. Jolloin kulutus laskee, "teho" kasvaa ja karstoittuminen vähenee.
Oikeasti en siis tiedä miten se menee, en ole seurannut syöttömääriä ajotilanteessa.
Comment
-
Löpösuodatin vaihdettu, kaikki alipaineletkut vaihdettu.
Ahtovuodonkin olevinaan löysin imusarjan ja ahtoputkiston välisestä liitoksesta, sattui olemaan varaosa jonka vaihdoin.
Ei vaikutusta.
Ei kait tässä muuta kuin seuraavaksi tarkistettava varmuuden vuoksi turbo.
Ehkä N75 vois myös oikkuilla.
Comment
-
Ahdoista en oikeastaan tiedä kun nyt on 3bar map paikallaan, teki kyllä originaali mapilla samaa. Eikä ole erillistä mittaria.
Maffia aloin epäillä tänään itsekin (luin ffp:n juttuja), koska paikallaan on Motonetista ostettu ja se antoi Golfissa ja tässä pasuunassa liki 1300 arvoja kun sitä mittailin joskus.
En vaan jaksanu alkaa enää tälle päivää ruuvailemaan vanhaa paikalleen.
Vag-com kaapelikin on lainassa ja lainaaja matkoilla... ;)
Voisinpa huomenna kokeilla sen maffin vaihtaa.
Edit: iq:ta olisin myös nostanu vähän ylös, jos vain olis se kaapeli.
Comment
-
Tepolta tilasin jo valmiiksi ahtimelta välijäähylle lähtevän (öpaut 40mm ja 60mm päät) letkun.
BTW: vinkkinä kuultua, että N75 (Pierburg) löytyy varaosamyymälöistä osanumerolla käännettynä, Pierburgin valmisteena hintaan noin 45€.
Comment
-
Onnistuuko AKE-koneesta turbon irroitus ja putsaus ihan normaalein työkaluin, vai tarvitaanko jossain vaiheessa jotain erikoisempia välineitä? Onko miten aikaa vievä tai hankala projekti itse irroitus/kasaaminen? Putsaamiseen näkyikin löytyvän hyvät kuvalliset ohjeet tuolta ensimmäiseltä sivulta, vissiinkin pätevät myös tähän minun autooni?
Comment
-
Huhhuijakkaa, tänään tuli eheä ahtopainemittari rikkinäisen tilalle.
Kovat on paineet vakiomutkalla 3bar mapin kanssa.
Piikki käy äkkiä 1,8 tai 1,9bar, tasaantuu hetkeksi 1,5barin tuntumaan ja jatkuvat on sitten 1,2 tai 1,3bar.
Onkos se sitten, että VA:lla se käyttäytyy rauhallisemmin vai onko VNT-tangon säätö saanut noin hurjat piikit aikaan?
Täytyy vissiin alkaa katselemaan syöttöä jostain lisää, vai ahdistaako se ahtimesta vaan nyt?
Savua kun ei tule yhtään.
Comment
-
Näyttäisi kyllä, että vakiopillerin akseli on tiukilla. Olikos sulla Aki suutinpuoli vaihdettu? Kyllä VA ainakin omilla kokemuksilla rauhallisempi on.
Comment
-
Ei mulla ole kuin tuo 3bar mappi, iq 1.6 ja VNT "piukalla", ihan kivasti se tuollakin kulkee ja vakiomutka lienee kyllä aika rajoilla.
Nyt kävin tekemässä äkkiä kokeiluversion evrystä kun sattui potikka olemaan hyllyssä. Säädin sillai, että ihan aavistuksen tyhjäkäynnillä tuntuu hytkytystä.
Ja kyllä, ainetta se huutaa lisää. Lähti kulkemaan ihan eri tavalla :)
Se tässä on tarkoituksena, että sitten kun joskus toi vakiomutka sanoo tööt, niin laitan sen VA:n ja kärjet sitten jossain vaiheessa myös.Viimeksi muokannut A6tonen; 27.8.2008, 20:29.
Comment
-
Käytä nyt penkissä ennekuin se mutka kuolee. Minua ainakin kiinnostaisi tietää, mitä noilla saa irti. Sitä kun ei oikeastaa ole muuta kun säädetty. :)
PSI:n kanssa ahtoi muistaakseni kanssa 1,2, joten ei kai se vielä paha ole. Tuo piikki alkaa kyllä olla aika kova. Mitä jos vähän säätäisi vähemmän piukalle, olisiko rauhallisempi (ja vähemmän kovilla)?
Comment
Comment