Mitä tuollasen a4 b7 3.0tdi vakio vauhtipyörän pitäisi kestää vääntöä? Vaihdettu juuri uusi Lukin vauhtipyörä ja vieläkin meinaa pohjata 2000-2500rpm kohdalla isoilla vaihteilla. Ohjelmoitu 286hp/613nm. Näihin ei ilmeisesti kiinteää vauhtipyörää oo paljoa laiteltu ja tais olla aika suolasen hintanen? Pitää varmaan käydä ohjelmoimassa uudestaa ja vähän vääntöjä rajaamassa.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
3.0 TDI vauhtipyöräongelma
Collapse
X
-
Joo sama vika rahikaisella, ohjelmoitu fin turbo kuopio n.300hp ja 650nm ja kun laitta pedalin lattiaan 5-6 vaihteilla n.100km/h nopeudesta niin jutistaa aikas lujaa
juurikin kun tuo 2000rpm ylittyy, korjauksena oon käyttänny pienempiä vaihteita vaikkei tartteis.
fin turbolla lupasivat puottaa tuon väännön jonnekkin 550nm luokkaan mutta kun rakastuin tuohon hurjaan vääntöön niin en millään viittis luopua
eli kaikelaisia kytkin vauhtipyörä comboja oon katellu pitkin nettiä. uudemmassa on 2lla levyllä (pitäis kestää jopa 800nm nettitieto) tehty versio mutta ei käy näihin vanhempiin joten etsintä jatkuu
kovaa vautipyörää ei niin hirveesti kehuttu.
-
Ei tuohon oikein hyviä ratkaisuja ole. Uusikin vauhtis täristää noilla väännöillä. Itse kokeilin myös kiinteää (jousittamatonta) kytkinlevyä ja SRE asetelmaa vakion kaksoismassavauhtiksen kanssa, jurrasi kahta kauheammin ja kierrosherkkyys (jos sellaisesta voi dieselin kanssa puhua) kärsi raskaamman asetelman takia. Luultavasti se Sachsin insinööri on tuota pakettia ajatellut lähinnä V8 bensan 0a3-askiin, koska dieselin kanssa ei toimi yhtään.Viimeksi muokannut alpi; 2.12.2020, 22:58.
Comment
-
Itselläni on ollut Karjalan ohjelma 260hv/560Nm ja ei täristä vakiohiluilla. Ei ennen eikä jälkeen kytkin remontin. Johtuu hyvin todennäköisesti liian rajusta alaväännöstä. Darksidedevelopments myy noita kiinteitä settejä. Ovat kuulemma niin hyviä että heti tekee mieli vaihtaa vakioon.
Comment
-
Oon koittanut lukea ulkomaalaisilta foorumeiltakin asiasta, mutta näyttäisi oikeasti siltä että isomman väännön kestävää kaksoismassapyörää ei tuohon saa. Ei kauheasti kiinnostaisi vääntöjäkään rajata kun tuohon jo tottunut mutta taitaa vaihtoehdot olla vähissä. Jossain vaiheessa oli tarkotus piristää kulkupuolta lisää mutta ei tuo kiinteä vauhtipyöräkään oikeen houkuttele kun vielä käyttöauto kyseessä.
Comment
Comment