Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

a4 2.5 tdi v6 -99 quattro tehot kadoksissa kai

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • a4 2.5 tdi v6 -99 quattro tehot kadoksissa kai

    Noniin on hiukan tehot kadoksissa kyseisestä autosta. Tai ainakin tuntuu siltä kun ei ole kokemusta, auto on automaatti. Pitäiskö tollasen auton hiekalla sutia? Mites kun kaverilla on toi seuraava koppanen 1.9 tdi manuaali lootalla ja se kulkee paljon paremmin kuin toi oma auto vaikka kw paljon vähemmän. Voiko toi automaatti tehdä niin paljon? Maf on juuri vaihdettu ei pitäsi olla siitä. Mutta kun auto käy tyhjäkäyntiä paikallaan se jättää pakoputken alle mustan jäljen? Ei taida olla aivan normaalia? Voisiko turbo olla valmis?
    Sitten toinen juttu kaasuttaessa kuuluu sellainen rätinä tai ratina moottorista mutta lämpimänä ääni vaimenee. Onko kellään kokemusta.

  • #2
    Paljonkos mittarissa? Olisko nokka-akselien tarkistuksen paikka.

    Comment


      #3
      Quattrona ei varmaan kauheasti paikalta sudi, ei tuossa ole niin paljoa tehoa ja vääntöä ole paikalta lähtiessä.
      Automaatti tuo myös tunteen, ettei auto kulje mihinkään. Automaatti vie myös tehoa.
      Ei tuo 150hp v6 mikään tykki ole. Aikoinaan koeajoin vastaavan, mutta oma pd Passatti tuntui liikkuvan paremmin vaikka on automaatti.

      Tuon ikäsestä nokka-akselit kantsii tarkistaa, voi aiheuttaa mehohaluttomuutta. Turbo taas voi jumitella, vnt kun on.
      Lämpöanturit voi antaa jo väärää tietoa. Pumpun ajotus voi olla hieman pielessä.

      Comment


      • #4
        Niin 250 sillä on jo ajettu. Koitin öljyntäyttöreiästä katsella niitä nokkia ja siinä etupäässä ei ainakaan näkynyt minkäänlaista kulumaa. Pumpun ajoitus mielestäni aivan kohallaan tai merkit on ainakin kohillaan. Kun jouduin vaihtaan pumpun hihnan siinä oikeaa paikaa koittaessa ei mielestäni auto käynyt ollenkaan viereisillä hihnan paikoilla eli ei käynyt vaikka ajoitus vain yhden kolon väärässä. Voiko turbolle tehdä itse jotain? Millä voin määrittää toimiiko se?

        Comment


          #5
          Turbon siivet liikkuu ylipainekellolla josta lähtee tanko siiville. Tankoa voi kokeilla josko liikkuu, normaalistikkin aika tiukka mutta pitäis liikkua ilman isompia takelteluja.

          Ja eikös pumppu ajoiteta tuossakin ihan kellolla tai eculta katsottuna? Eli voi olla pielessä jos on vaan merkit laitettu kordille. Pumppu kääntämällä ajotus säädetään.

          Comment


          • #6
            Koitin tossa paljon ottaa 0-100 niin meni 13 sekuntia. Onko paljon vai vähän? Paljon teidän samanlaiset autot ottaa?

            Comment


            • #7
              110kW moottorilla pitäisi kyllä kenen tahansa onnistua alittamaan 11s, optimiaika taitaa olla n. 10s tienoilla.

              Comment


              • #8
                Joo on 110 kw mutta kyseessä on neliveto ja automaatti. Mutta silti pitäisi mennä alle 11 s vai?

                Comment


                • #9
                  Kyllä varmaan siihen 11 tuntumaan ainakin.Manuaalina vois kuvitella semmoisen 9,5-10sek

                  Comment


                  • #10
                    Nelivedolle ja automaatille "tehtaan lupaama" aika on hieman yli 10s.

                    Comment


                    • #11
                      etuveto manuaali 9.9 automaatti 11.0
                      quattro manuaali 10.2 automaatti 11.3
                      110kw tehtaan ilmoitukset

                      Comment


                      • #12
                        etuveto manuaali 9.9 automaatti 11.0
                        quattro manuaali 10.2 automaatti 11.3
                        110kw tehtaan ilmoitukset
                        Niin siis ovatko nuo A4 vai A6? A6 painaa kuitenkin pari-kolmesataa kiloa enemmän

                        Comment


                        • #13
                          oli a6

                          Comment


                          • #14
                            Niin en oo vielä saanut audia kulkeen. Hädin tuskin ottaa 160 . Voisko kyseessä olla ahtovuoto mustaa savua ei tule? Oon vikakoodit käynyt luetuttamassa pari kertaa ja siellä on ollut, vi__u kun ei muista... mutta joku ahtopaine vikailmoitus oli. Voisko Maf olla rikki vaikka se onkin uusi? Tai voiko maffi antaa ahtopaineista vika koodin jos se on rikki?

                            Comment


                            • #15
                              Ahtovuodonhan saa suljettua pois tekemällä vuototestin.

                              Comment


                              • #16
                                Mites se tehdään? Pistetäänkö ilmanputsarilta lähtevään putkeen painetta ja kuunnellaan koska pihisee? Pitääkö tehdä muuta?

                                Comment


                                • #17
                                  Ahtimen siivikko liikkuu kylläkin alipaineella, eikä ylipaineella.

                                  Ahtoputkissa oleva vuoto aiheuttaa sankkaa savutusta.

                                  Jos ahtopaineesta on vikakoodi, niin kyllä siellä silloin säätöpuolella vikaa on. Yksinkertaisimillaan letkuissa vuoto (joissain paikoissa hankautuu ikävästi muihin osiin), ahtopaineensäädön magneettiventtiili viallinen, ahtimen painekellon kalvo rikki (yleistä), ahtimen siivikko jumittaa (yleistä).

                                  Comment


                                    #18
                                    Mulla korjaantui kulkupuoli vaihtamalla koneseen uudet suodattimet (öljy+ilma) ja samalla myös laskettiin uudet öljyt koneseen. Sit joku ahtopaineen venttiili(?) tms. oli jumissa,
                                    joka vaihdettiin kanssa.

                                    Oli siis ongelmana tosiaan, et savutti ja kierroksia ei menny päälle 3000 ja ei kulkenut
                                    kun sen 170 (onha se välil pakko testata). :)

                                    Comment


                                    • #19
                                      Pistetäänkö ilmanputsarilta lähtevään putkeen painetta ja kuunnellaan koska pihisee?
                                      Noin juuri. Mitään järkkypaineita ei kuitenkaan, 0.5bar riittää hyvin.

                                      Kannattaa se ottaa lokia siitä maffista vag-comin kanssa, niin selviää sillä sitten onko kunnossa.

                                      Comment


                                        #20
                                        Mulla korjaantui kulkupuoli vaihtamalla koneseen uudet suodattimet (öljy+ilma) ja samalla myös laskettiin uudet öljyt koneseen. Sit joku ahtopaineen venttiili(?) tms. oli jumissa,
                                        joka vaihdettiin kanssa.
                                        Eli siis sulla korjaantu ilmeisesti N75 vaihtamalla ja ehkä ilmasuodattimen avustuksella, ei öljyjen vaihdolla :)
                                        Apua saattaa olla toki ilmansuodattimestakin jos se aivan tukossa on.

                                        Comment


                                        • #21
                                          Mikäs tää n75 onkaan? ja missä?onko kallis tai vaikee vaihtaa?Onko sitä tässä kyseisessä vehkeessä?

                                          Comment


                                            #22
                                            N75 on ahtopaineensäätöventtiili. Siitä löytyy paljon asiaa forumilta. Eiköhän se sinunkin autossa ole.

                                            Comment


                                              #23
                                              Eli siis sulla korjaantu ilmeisesti N75 vaihtamalla ja ehkä ilmasuodattimen avustuksella, ei öljyjen vaihdolla :)
                                              Apua saattaa olla toki ilmansuodattimestakin jos se aivan tukossa on.
                                              Nojuu ei varmaan öljyt suoraan siihen vaikuttanut. Mut nekun kaikki kerralla
                                              teetti, niin tuntui ihan eri laitteelta tuon jälkeen. :)

                                              Comment


                                              • #24
                                                Noniin vika oli siinä alipainekellossa joka niitä siipiä säätää niin se vuosi. Vaihdettiin niin 10 sekuntiin meni taas 0-100.

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Noniin vika oli siinä alipainekellossa joka niitä siipiä säätää niin se vuosi. Vaihdettiin niin 10 sekuntiin meni taas 0-100.
                                                  Mulla samanen alipainekello rautalangalla väännetty jumiin.. Ei osannu myydä sitä kelloa, millä nimellä sitä osais kysyä että löytyis? Varaosanumero tms?

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Noniin vika oli siinä alipainekellossa joka niitä siipiä säätää niin se vuosi. Vaihdettiin niin 10 sekuntiin meni taas 0-100.
                                                    Eli mistä sait kellon hommattua?

                                                    Comment

                                                    Working...
                                                    X