Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Psi Power Tehoyksikkö

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Psi Power Tehoyksikkö

    Laitoin A6 110kw V6 diesel koneeseen PSI tehoboxin ja parannus oli yllättävän iso tehon suhteen, nyt tuli tunne että tämähän jopa kiihtyy!
    Valmistaja lupailee tehon nostoa 150hv:stä -- 180hv:aan
    Onko muilla kokemuksia PSI:n boxeista, mitä vaikutuksia esim. manuaalilaatikon kestoon tms. asioihin?

  • #2
    Kyllä se tuon PSI:n kestää.
    Ainoat merkittävät erot mitä itse huomasin, olivat parempi suorityskyky ja lisääntynyt kulutus.

    Comment


      #3
      Passatista ei ainakaan vielä näin ~50 tkm ajon jäljiltä ole löytynyt muuta kuin lisää jerkkua. Soppaa saa palamaan enemmän kuin vakiolla, jos sitä antaa. Normaali ajossa en huomannut eroa kulutuksessa.
      Oli muuten melkoinen ero tuossa 81kW-koneessakin. Väännön lisäys (val.ilm. +50Nm) tuntui jo kotipihasta poistuessa..

      Comment


        #4
        Nyt heräsi kiinnostus...meillä on ilmeisesti samalla koneella autot. Mistäs tilasit / asennutit tuon boxin ja kehtaatko kertoa hinnasta mitään? Vähän olisi itselläkin kiinnostusta vastaavaan, mutta automaattilaatikon kestävyys hiukan mietityttää.

        Oletko vielä ehtinyt vertailemaan kulutuslukemia, miten muuttuivat?

        Comment


        • #5
          Täällä samoin automaatin kestävyys mietityttää. Kokemuksia?

          Comment


            #6
            Tuo boksi nostanee ahtoja toisin kuin lastu?
            ultimatevw:llä noita on kaupattu alta 100e kipale pumppareihin.

            Itteä kiinnostaisi testata myös, mutta tuo mun tippiloota ei kyllä kauheesti vääntöä vanhoille päiville varmaan lisää halua.

            Comment


              #7
              Lankomiehellä on ollut PSI kiinni B5 avantin AFN:ssä jo edellisen omistajan aikaan, ehkä ~50-60 tkm ja kulutus pyörii sekalaisessa ajossa kuuden kahta puolen, kesärengastuksella yli, talvikumeilla alle. Mitä se sitten olisi ilman boksia, en tiedä...

              Comment


              • #8
                Tuo boksi nostanee ahtoja toisin kuin lastu?
                Ei nosta ahtoja.
                Syöttöjen nostoon se kai perustuu, kuten evrykin. Itsellä AHUissa PSI vaan toimi paljon paremmin kuin evry, laajemmalla kierrosalueella.

                Ffp:llä joku kaiffari myy myös noita uusia, taisi olla viikon sisään ilmoitus siellä taas.

                Comment


                  #9
                  Huijaa anturiarvoja, sitähän nuo tekee.
                  Jos se perustuu pelkästään polttoainepuoleen niin pakkohan on kulutuksen nousta muualla kuin tasasella ajettaessa.

                  Ei tuo evry passatissa mitää ihmeitä ole tehnyt, kulutusta se tosin on ehkä nostanut. Ei mulla tosin huijaa tuo kuin polttoaineen lämpötilaa

                  Comment


                  • #10
                    "Ei lisää kulutusta, eikä savutusta".
                    Toi tais olla se PSI:n mainoslause. Kaikki varmaan arvaakin, pitääkö noista kumpikaan paikkaansa ;)

                    Comment


                    • #11
                      Juu, boxit ei nosta ahtoja, vaan muita arvoja muutellaan jne.

                      Mulla oli 1.9 tdi pumppari (130hp) passatissa Steinbauerin boxi, ja oli kyllä varsin laatuboxi.
                      Tuolle oli kaikki tuv-hyväksynnätkin, eli oli ns. laillinen.
                      Tehoja tuli tosi mukavasti lisää, eikä kulutus hirveästi noussut. Paha toki sanoa, koska ajaminen oli tuon boxin asennuksen jälkeen h.i.e.m.a.n. erilaista kuin vakiolla.... ;)

                      Tuo boxi oli siinäkin mielessä hyvä, että tuon sai itse säädettyä vakioksi jos halusi ilman irroittamista. Lisäksi oli muutama eri asetus tehoille.

                      T.Muukkonen Ähtävältä nuita tuo maahan ja myy. Ei pahaa sanottavaa.

                      Comment


                        #12
                        Jos AFN:nään painetaan lisää löpöä koneeseen niin kyllä ahdot nousee. Kukaan pistänyt mittaria tollaisen PSI:N boxin kanssa niin näkis paljon?

                        Pelkillä isommilla suuttimilla ilman muita muutoksia ahtoi 1.7bar

                        Veikkailen että ohjelma säätää ahtimen siipiä eli ahtoja tietyn kaavan mukaan, mitä ahdot on, löpön lämpötila, ilmanmassa, jne. Kun koneeseen meneekin enemmän ainetta kuin ohjelma ymmärtää niin lisääntynyt pakokaasun määrä pyörittää ahdinta sen verran enemmän että ahdot nousee.

                        Ohjelma pyrkii korjaa tätä mutta ahdin on sen verran tiukasti mitoitettu että siivet levällään pakopuoli ei virtaa riittävästi että ahdot pysyisi 1bar:in tasossa.

                        Mulla ainakin matkakulutus tippui kun tehoa tuli 60hv lisää.
                        Tarvittaessa savuttaakin riittävästi

                        Comment


                        • #13
                          Vois ollakin tosiaan muuttuvasiipisessä noin.
                          Ittellä oli AHUssa mittarin kera, siinä ei luonnollisesti paineet nouse.
                          Muuttuvasiipisessä siis tehon lisäyksen voi olettaa olevan parempi, jos se menee noin.

                          Comment


                          • #14
                            Älkää nyt yllyttäkö tai kohta multa hajoaa tuollaisen seurauksena automaatti :) En tiedä, kai tuo "siististi ajaessa" maantiellä, yms. kestäisi mainiosti.

                            Comment


                              #15
                              Just sain VAG-COMin pelaamaan ja se näyttelis maksimi paineiksi ~2170 mbar (eli ~1,17bar ahtoja). Mikä lie vakio tuossa AFN:ssä..

                              Comment


                              • #16
                                Alle barin, 0.8bar taitaa olla lähes (jollei jopa täysin) oikea veikkaus.

                                Comment


                                  #17
                                  Veikataan 0,95bar

                                  Comment


                                  • #18
                                    Ei ole kyllä mulla muuhun vaikuttanut kuin kulkuun,ehkä hieman mustuu perä enemmän kuin ilman boksia.
                                    Ebaysta saa,100? maksaa

                                    Comment


                                      #19
                                      mulla on on ollut parissa eri autossa ja ei ole mitään pahaa sanottavaa.savutus lisääntyy ja kulutus vähän mutta koneen luonnekin muuttuu selvästi ,ottaa kierroksia ja juuri se alavääntö lisääntyy siellä tyhjäkäynnin jälkeen ja jaksaa vetää koko kierrosalueen läpi.mulla oli AFN koneessa 150hv turbo ja PSI-boxi niin kyllä se meni todella kevyesti.

                                      mutta lastu on aina yksilöllinen jos käyttää harisella tai karalalla niin kyllä siitä parempi lopputulos tulee.mutta on tietysti erihintaistakin.

                                      jos ebaystä tilaa niin kannattaa varoa firmaa jonka nic on a.t.shop
                                      ostin kaverille "uuden" boxin niin tuli käytetty naarmuinen ja sinetit rikki...
                                      eikä mitään yhdeyttä sen jälkeen.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Itsellä hieman huonoja kokemuksia noista "bokseista". Lisäsi savutusta ja päästöarvot meni aivan sekaisin. Suorituskyky toki nousi, mutta jotenkin jäi sellainen fiilis, ettei siinä menty ihan moottorin ehdoilla.

                                        Turbotec:n sivujen mukaan bokseilla ei voi nostaa ahtoja:
                                        http://www.turbotec.com/tuning/index.html

                                        Comment


                                          #21
                                          En nyt ihan tuota turbotecin mainoslausetta allekirjottaisi.

                                          Syöttöä lisäämällä saadaan lisää jerkkua, mutta jossain vaiheessa ilma loppuu kesken josta aiheutuu savutus. Siitä päästää lisäämällä ilmaa eli ahtopainetta, eikös? Tosin vakiopillereistä ei paljoa kannata enempää repiä.
                                          Ennakonsäätö on tärkeä kanssa, sillä tehoa yhdessä polttoaineen ja ilman kanssa luodaan.

                                          Löytyykö joltain dynolappua, siis ei mitään lehden tai valmistajan omaa, miten nuo oikeasti käyttäytyy.

                                          Comment


                                            #22
                                            tuolta löytyy muutama "testi" tulos http://www.psi-motorsport.com/turbod...portages-e.php

                                            pdf muodossa

                                            Comment


                                            • #23
                                              psi tehopoksit huijaa pelkästään lämpöarvoja, eli toisin sanoen siellä on vaan kovempi vastus jotenka kone saa soppaa lisää... (itella psi 1v.)myynnissä 90hp koneeseen

                                              Comment

                                              Working...
                                              X