Eilen 2010 B8 3.0 TDI meni limp modeen, koska ahtopaine oli liian matala. Muistinn, että tein huvikseni joskus muutama kuukausi sitten ajon, jossa tarkkailin OBD:n kautta mitattua ahtopainetta ja tavoiteahtopainetta. Tein samanlaisen ajon uudestaan ja kauhistelin tuloksia: Ahtopaine ei enää saavutakaan tavoitearvoa.
Lisäsin kaksi kuvaajaa, joissa punaisella tavoiteahtopaine ja sinisellä mitattu (bar). Aika selvästi näkee, että ahtopaine (sininen) jää matalaksi. Tuoreemmassa mittauksessa näkyy ensimmäisessä kiihdytyksessä myös kuinka ahtopaine tippuu aina kun laatikko vaihtaa ylemmäs. Muut saman kuvaajan ajot on tehty TipTronicin manuaalimoodissa yhdellä vaihteella.
Osaisitteko suositella pääkaupunkiseudulla jotain firmoja, jotka osaavat tarvittaessa vaihtaa turbon? Vai kannattaako suosiolla viedä marmorille?
Lisäsin kaksi kuvaajaa, joissa punaisella tavoiteahtopaine ja sinisellä mitattu (bar). Aika selvästi näkee, että ahtopaine (sininen) jää matalaksi. Tuoreemmassa mittauksessa näkyy ensimmäisessä kiihdytyksessä myös kuinka ahtopaine tippuu aina kun laatikko vaihtaa ylemmäs. Muut saman kuvaajan ajot on tehty TipTronicin manuaalimoodissa yhdellä vaihteella.
Osaisitteko suositella pääkaupunkiseudulla jotain firmoja, jotka osaavat tarvittaessa vaihtaa turbon? Vai kannattaako suosiolla viedä marmorille?
Comment